دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

دانلود کنید: آدرنالین خالص با Asphalt 8

رضا باقرزاده - پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - 23:53

اگر از علاقه مندان به ماشین بازی باشید، قطعا تا به حال نام بازی های Asphalt را شنیده اید. بازی هایی با گرافیک فوق العاده، که با هیجان کم نظیری مخاطب را مجذوب خود می کند. اکنون کمپانی Gameloft به عنوان سازنده این بازی و یکی از بزرگترین کمپانی های تولید کننده بازی موبایل در دنیا، Asphalt 8 را جهت دانلود در اختیار کاربران قرار داده است.


در ادامه مطلب با توضیحات، تصاویر از این بازی همراه برخط باشید.

 
ادامه مطلب ...

اپلیکیشن واقعیت افزوده Audi؛ مکانیکی در جیب صاحب خودرو

رضا باقرزاده - سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - 22:18

تا به حال برای تان پیش آمده که نگاهی به داشبورد خودروی خود بیندازید و دکمه ای را ببینید که کاربرد آن را نمی دانید؟ تا به حال با این مورد مواجه شده اید که کاپوت خودرو را بالا بزنید و محل قرار گیری هیچکدام از قطعات را ندانید؟ نگران نباشید، چرا که احتمالا تنها شما نیستید که چندان از مکانیک خودرو سر در نمی آورید. این معضل آنقدر گسترده بوده است که شرکت خودرو سازی Audi تصمیم گرفته برای آن اپلیکیشنی اختصاصی را روانه بازار کند.


اپلیکیشن جدید Audi برای دارندگان خودروی A3 طراحی شده. این اپلیکیشن در شاخه برنامه های واقعیت افزوده قرار می گیرد و با استفاده از این تکنولوژی تا جایی که می تواند کاربر را در مورد محل قرار گیری قطعات، کاربرد دکمه ها و ... راهنمایی می کند. این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ عنصر خودرو را تحت پوشش خود دارد، از برف پاک کن ها گرفته تا محل قرار گیری روغن.


این برنامه، که eKurzinfo نامیده می شود، در واقع دفترچه راهنمای جدیدی است که همراه خودرو عرضه می شود و از طریق دوربین آیفون، مکانیکی ماهر را در اختیار شما قرار می دهد. اگر مشکلی برای ماشین پیش بیاید و چراغی در داشبرد روشن شود، تنها کافی است آیفون خود را در آورده و دوربین آن را روی به چراغ مذکور بگیرید. برنامه پس از اسکن کردن محیط، مشکل را به شما می گوید و راه حل های احتمالی را پیشنهاد می دهد.


البته کمپانی Audi با اپلیکیشن های واقعیت افزوده چندان غریبه نیست و پیش از برنامه های دیگری را نیز در این حوزه ارائه داده است. این خودرو ساز مشهور آلمانی، تا به حال بروشور های تعاملی، تقویم های تبلیغاتی و چند مورد دیگر را با همین تکنولوژی در اختیار کاربران قرار داده که با استقبال گسترده ای نیز مواجه شده است.

 
ادامه مطلب ...

چگونگی افزایش دوام شارژ باتری لپ تاپ های ویندوزی

رضا باقرزاده - یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - 23:03

تا به حال در داستان باتری ها عمرشان، بیشتر تمرکزمان بر تلفن های هوشمند بوده. اما از این حقیقت نباید غافل شد که هنوز اکثر لپ تاپ ها هم از این مشکل رنج می برند و مجهز به باتری مناسبی که تمام روز آنها را همراهی کند، نیستند‏.

به جز اینکه هرگاه شارژتان ته می کشد، دوشاخه لپ تاپ را به پریز برق بزنید، در اینجا به چند راه دیگر اشاره خواهیم داشت که می توانند از همین باتری فعلی کار بیشتری کشیده و ساعات طولانی تری آن را سر پا نگه دارند.

البته هیچ یک از این کلک ها، لپ تاپ شما را به یک اسب قوی بنیه تبدیل نمی کنند که تمام روز را بدون تامین انرژی به کار ادامه دهد. اما با به کار بستن شان در مواردی که به پریز برق دسترسی ندارید، مدت زمان بیشتری به زندگی کامپیوتری خود ادامه خواهید داد! و در این میان بیش از همه باید مراقب نمایشگر لپ تاپ تان باشید. زیرا این بخش، مرکز اصلی اتلاف نیروی باتری بیچاره لپ تاپ ها است.

اگر شما هم با مشکل باتری لپ تاپ دست و پنجه نرم می کنید، پیشنهاد می کنم در ادامه مطلب با برخط همراه باشید.
 
ادامه مطلب ...

دفترکار همراه شما

تبلیغات - یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - 22:57

شما تازه وارد دنیای کسب و کار شده اید یا به فکر توسعه بازار فعالیتها و خدمات خود هستید و می خواهید در همه جا و همه حال با مشتریانتان در ارتباط باشید، در جستجوی یک دفتر کار هستید تا هم امکان حفظ ارتباط شما با مشتریان برقرار باشد و هم هزینه های آن با بودجه شما مطابقت کند! 


یا اینکه در شهرستان یا خارج از کشور هستید و همیشه آرزوی داشتن یک دفتر کار در تهران و تلفن با پیش شماره 021 را داشته اید! 
یا صاحب یک وب سایت اینترنتی هستید که داشتن یک مرکز تماس در تهران برای شما ارزشمند خواهد بود... 

پاسخگوی تمام خواسته های شما "دفترکارهمراه" است. 
در این سرویس که با استفاده از زیرساخت شرکت مخابرات استان تهران راه اندازی شده، بدون نیاز به سیمکشی، خرید خط از مخابرات، نصب نرم افزار یا سخت افزار به شما 3 خط تلفن ثابت اختصاص میدهیم. 

یک شماره 6 یا 8 رقمی دفترکار خواهید داشت که 10 ورودی همزمان خواهد داشت. 

برروی این شماره یک سانترال حرفه ای نصب شده؛ داخلیهای سازمانی شما تعریف شده؛ هر داخلی این امکان را دارد که به یک یا چند شماره موبایل یا ثابت وصل شود. 

هنگام تماس مشتریان پیام خوشآمدگویی و معرفی شرکت پخش میشود، دقیقاً مثل شرکتها و سازمانهای بزرگ و بعد داخلیهای شرکت را معرفی میکند، مثلاً : "با سلام از تماس شما با شرکت مهندسی نوین سپاسگزاریم، لطفاً جهت ارتباط با واحد فروش عدد 1، مدیریت 2عدد، ارسال فکس عدد 3..." 

حالا واحد فروش میتواند به موبایل دوست شما وصل شود و واحد مدیریت به موبایل خود شما!


در این سیستم اگر موبایل شما خاموش باشد یا در دسترس نباشد، پیغام"مشترک مورد نظر خاموش میباشد" یا "دردسترس نمی باشد" برای مشتری پخش نمیشود و اگر به هر دلیلی نتوانید پاسخ مشتری را بدهید، میتواند تلفن همکارتان زنگ خورده یا به سیستم پیامگیر صوتی وصل شده و پیام مخاطب را دریافت کند! 

در داخلی ها میتوانید داخلی فکس، پیامگیر صوتی یا حتی معرفی خدمات و محصولات شرکت را داشته باشید. 

یک شماره مستقیم اختصاصی فکس 24 ساعته خواهید داشت که فکسهای شما را دریافت و به صورت pdf به ایمیل های شما ارسال می کند و یک پیامک اطلاع رسانی هم به موبایل شما ارسال میشود تا شما را از دریافت فکس مطلع کند. 

یک شماره اختصاصی پیامگیر صوتی 24 ساعته دارید که پیامهای مخاطبین شما را ضبط کرده و از هر کجا که باشید با تماس با صندوق صوتی و ورود رمز کاربری از طریق موبایل یا تلفن ثابت میتوانید پیامهای دریافتی را مدیریت کنید. 

میتوانید یک پنل پیامک با شماره تلفن دفترکار داشته باشید تا زمانیکه برای مشتریان پیامک ارسال میکنید شماره شرکت شما روی گوشی آنها بیافتد، با این کار آنها هم میتوانند به پیامک شما پاسخ بدهند و شما نیز در ایمیل یا گوشیتان دریافت میکنید (replay) یا میتوانند شماره را dial کرده تا به دفتر کار شما وصل شوند. 

برای اطلاعات بیشتر لطفاً با ما تماس بگیرید: 47621 – 021 

یا به وب سایت دفترکارهمراه مراجعه نمایید: 


استفاده از مردمک چشم تان برای پاسخ به سوالات!

امین باقرزاده - یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - 22:55

اخیرا جمعى از دانشمندان دانشگاه فیلیپس آلمان، بر روى راهکارهاى مختلفى براى کمک به افرادى که دچار اختلالات گفتارى هستند، کار کرده اند. آنها توانستند روشی ارایه دهند که در آن، با تحلیل اندازه مردمک چشم پاسخ برخی سوالات را دریابند. تنها وسایل مورد نیاز این شیوه هم یک دوربین و یک لپ تاپ است.

 

بررسى ها نشان داده اندازه مردمک چشم افراد مى تواند تعیین کننده راست و دروغ حرف آنها باشد. این سیستم جدید ارتباطى بر پایه پاسخ طبیعى مردمک چشم افراد در زمان انجام عملیات ریاضى و محاسباتى در مغزشان پایه ریزى شده است. مردمک چشم دامنه وسیعى از پاسخ هاى محیطى را تولید مى کند. و مى توان با استفاده از آنها مسیر ارتباطى مناسبی را با افرادى ایجاد کرد که قادر به پاسخگویی به سوالات به صورت گفتارى نیستند.

 

در یک گام از بررسى ها، این سیستم جدید ارتباطى را بر روى تعدادى داوطلب سالم از نظر قدرت گفتار و بیان آزمایش کردند. از داوطلبان خواسته شد تا یک سوال ریاضى را که از طریق صفحه نمایشگر کامپیوتر حل کنند. آنها دریافتند اندازه مردمک چشم افراد در زمانی که تلاش مى کنند تا سوال ریاضى را پاسخ دهند، بزرگ و بزرگتر مى شود.

 

سپس از همان گروه از داوطلبان خواسته شد تا به تعدادى سوال بله/خیر اما نه با صداى بلند جواب دهند. در حین این زمان محققان اندازه مردمک چشم افراد را مورد بررسى قرار دادند و تطابقى بین اندازه ها و پاسخ هاى بله یا خیر کشف کردند.

 

به موازات این بررسى، اندازه مردمک چشم بیمارانى که دچار سکته مغزى شده اند و پاسخ هاى آنها نیز مورد پردازش قرار گرفت. این بررسى ها نیز نشان داد حتى اندازه مردمک چشم این بیماران نیز قابل ترجمه و رمزگشایى است و مى توانند ارتباطى بین این اندازه ها و پاسخ هاى بله یا خیر پیرامون موضوع هاى مطرح شده با این بیماران ایجاد کنند.

 

با وجود آنکه محققان معتقد هستند این روش براى داشتن دقت بالاتر و درصد خطاى کمتر نیازمند صرف زمان و بررسى هاى بیشتر است، اما ادعا مى کنند مى تواند انقلابى در زندگى افرادى به وجود آورد که دچار اختلالات گفتارى هستند.

 

قرار است به زودى از این روش براى بیمارانى که در فاز کما به سر مى برند هم استفاده شود. 

  ادامه مطلب ...

توپ:‌ اپلیکیشنی ایرانی برای فوتبال دوستان

رضا باقرزاده - یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - 22:52

با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی و شروع دوره جدید لیگ برتر، تب فوتبال حسابی بین علاقه مندان به این ورزش فراگیر شده است. دنبال کردن اخبار ورزشی، مطلع شدن از حواشی اطراف تیم ها، اطلاع از نتایج مسابقات و ... آنقدر هیجان انگیز است که برای آن ها اپلیکیشنی اختصاصی در موبایل و یا تبلت خود داشته باشیم.


اپلیکیشن توپ، برنامه ای قدرتمند است که تمام نیاز های شما در رابطه با اخبار فوتبالی را بر آورده می کند. این برنامه اخبار فوتبالی خود را به دو قسمت داخلی، خارجی تقسیم کرده و حتی در بخشی اخبار غیر فوتبالی را نیز برای شما گرد آوری می کند.


اما بهترین پخش اپلیکیشن توپ را شاید بتوان قسمت «نتایج زنده» آن دانست؛ جایی که شما می توانید همزمان با برگزاری بازی ها، از نتایج لیگ ایران و سایر لیگ های جهان، مطلع شوید. در این بخش کاربر می تواند برای بازی های مورد نظرش، گزینه Notification را نیز روشن کند تا به محض رد و بدل شدن هرگونه گلی، از این موضوع مطلع شود. شاید یکی از معدود ضعف های این قسمت را بتوان عدم نمایش نام گلزنان در صفحه مخصوص نتایج زنده دانست، اما به غیر از آن سازندگان توپ موفق شده اند، سیستمی قابل قبول را در اختیار کاربرانشان قرار دهند.


توپ علاقه مندان به تلویزیون را نیز فراموش نکرده است و بخش های ویژه ای را نیز برای این منظور در منوهای خود جای داده است. گزینه «زمان پخش» همانطور که از نامش بر می آید زمان نمایش فوتبال ها را از شبکه های ۳ و ورزش به شما اعلام می کند و همچنین گزینه «پخش زنده» به شما این امکان را می دهد تا با اتصال به سرور های صدا و سیما، فوتبال های مد نظر خود را به صورت زنده تماشا کنید و یا از طریق رادیو ورزش، گزارش صوتی بازی را دنبال کنید. شایان ذکر است که برای این امر احتیاج دارید تا یکی از اپلیکیشن های پخش ویدیو Mx Player، Vplayer و Daroon Player را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشید.


در توپ همچنین می توانید جدول تیم های لیگ های مختلف را مشاهده نمایید و در هر کدام از امتیازات و تعداد گل های تیم محبوب خود مطلع شوید. اگر هم به روزنامه های ورزشی علاقه مند هستید، با مراجعه به بخش «روزنامه ها» این امکان را دارید تا هر روز صفحه اول مطبوعات ورزشی را مطالعه نمایید.


توپ اپلیکیشنی جامع است که تا حد امکان سعی کرده تمام قابلیت های ورزشی ممکن را در خود جمع آوری کند. این برنامه از طراحی و رابط کاربری قابل قبولی نیز برخوردار است و اگر توسعه دهندگان آن پس از چندی، رسیدگی به آن را رها نکنند،‌ می توانند به خود افتخار کنند که اپلیکیشنی درخور را برای کاربران ایرانی فراهم کرده اند. این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است و در حال حاضر با قیمت ۱۵۰۰ تومان در کافه بازار به فروش می رسد.

 
ادامه مطلب ...

نشانه های نفرت اپل از سامسونگ

رضا باقرزاده - پنج شنبه 17 مرداد ۱۳۹۲ - 15:05

آن طور که به نظر می رسد، اپل اصلا نمی تواند از سامسونگ به عنوان یک تامین کننده قطعات چشم پوشی کند. از نقطه نظر بنیانگذار اپل، مرحوم استیو جابز، اپل و سامسونگ سرانجام باید از وابستگی های شان به یکدیگر جدا می شدند و نبرد شرکت ها در دادگاه آنقدر ادامه می یافت تا روابط این دو به تلخی می گرایید.


اما به نظر می رسد مدیرعامل فعلی، تیم کوک، گرایش بیشتری به بخشش و فراموشی دارد. گزارش های جدید NPD DisplaySearch نشان می دهد در سه ماه منتهی به ژوئن تعداد نمایشگر تولیدی سامسونگ برای آیپد بزرگ، بیش از تعدادی بوده که LG Display تولید نموده است. این در حالی است که قبلا ال جی تامین کننده اصلی نمایشگر آیپد ۹.۷ اینچی بوده است.

DisplaySearch همچنین مدعی است که اپل از ابتدای سال جاری میلادی مرتبا سفارش صفحه نمایش به سامسونگ را افزایش داده است. به گونه ای که در فصل اول امسال سامسونگ ۲.۳ میلیون نمایشگر به اپل فروخته و در فصل دوم هم این تعداد به ۴.۱ میلیون رسیده است.

و در نهایت این گزارش آنگونه ختم می شود که قرار است سامسونگ تامین کننده نمایشگر نسل بعدی آیپد مینی باشد. تبلت ریزنقشی که به احتمال فراوان در پاییز امسال رونمایی می شود.
 
ادامه مطلب ...

اضافه شدن قابلیت پیام صوتی به اپلیکیشن واتزاپ

رضا نیک نژاد - پنج شنبه 17 مرداد ۱۳۹۲ - 15:00

اپلیکیشن WhatsApp یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که جهت تبادل پیام از طریق اینترنت، مورد استفاده قرار می گیرد. این برنامه در تازه ترین آپدیت خود، قابلیت پیام گذاری صوتی را نیز اضافه کرده است.


برای استفاده از این ویژگی تنها کافی ست تا دکمه ضبط صدا را در محیط برنامه نگه دارید و شروع به حرف زدن بکنید؛ به محض اینکه انگشت خود را از روی صفحه بردارید، پیام صوتی برای دوستتان ارسال می شود.


هنگامی که مخاطب به پیغام شما گوش دهد، آیکون میکروفونی که در کنار پیام قرار دارد روشن می شود و به شما اجازه می دهد تا از شنیده شدن پیام خود، اطمینان حاصل کنید. شایان ذکر است که ضبط این پیام صوتی، هیچگونه محدودیت زمانی ندارد.


جالب است بدانید که واتزاپ هم اکنون بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که ماهیانه بالغ بر ۳۱ میلیارد پیام متنی، و روزانه حدود ۳۲۰ میلیون عکس را جا به جا می کنند.


قابلیت ضبط پیام صوتی برای نسخه های آیفون، اندروید، ویندوز فون، بلک بری و سیمبین واتز اپ، در دسترس قرار خواهد گرفت.

  ادامه مطلب ...