دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

همزمانی کنفرانس نوکیا و مایکروسافت در ۲۹ خرداد و گمانه زنی

روز گذشته خبرهایی از مراسم ویژه مایکروسافت در روز دوشنبه منتشر شد و اغلب رسانه های معتبر مشغول جمع آوری اطلاعات و حدس و گمانه زنی در خصوص محتوای این برنامه یا محصولات معرفی شده در آن شدند. همانطور که گفتیم، اغلب معتقدند که مایکروسافت قصد دارد از تبلت ویژه خود و با استفاده از نام تجاری خود رونمایی کند. اما داستان وقتی جالب تر شد که امروز خبرهایی از عکس های تبلیغی نوکیا در صفحه فیس بوک نوکیا آمریکا منتشر شد و به نظر می رسد این شرکت هم درست در روز دوشنبه برنامه خبری مهمی خواهد داشت. این دو عکس که نه ساعت پیش منتشر شده اند، نشان دهنده تصویر هوایی جزایر هاوایی بر روی اپلیکیشن نقشه نوکیا و عکسی از یک ماشین درام Roland TR 808 ‫!‬ هستند. 

ادامه مطلب ...

بزرگ ترین دستگاه سی ان سی جهان بلند تر از یک زمین فوتبال


می دانید دستگاه CNC چیست؟ این ماشینی است که می توان با آن به سرعت قطعاتی با اندازه‌های دقیق از فلز یا چوب و... درست کرد. شکل این قطعات از پیش توسط یک برنامه مشخص می‌شود و این دستگاه بر اساس نقشه کامیپوتری قطعه مورد نظر را تولید می کند. 

حالا آلمانی ها یک دستگاه سی ان سی تولید کرده اند که خودش به اندازه یک کارخانه کامل و از یک زمین فوتبال نیز بزرگ تر است. این دستگاه ۵ محوره غول آسا مانند هر دستگاه دیگر سی ان سی کار می کند. بازوی مکانیکی آن نقشه را از کامپیوتر دریافت می کند و شی مورد نظر را در فضای سه بعدی تولید می کند. 

ادامه مطلب ...

تحلیل: ۵ علت از دست رفتن پادشاهی نوکیا در دنیای موبایل


در عکس سمت چپ سیستم عامل سیمبین را می بینید که سریعا راه نابودی را پیمود و در سمت راست لومیا را با سیستم عامل ویندوز فون، در ابتدای راه موفقیت.


سامسونگ در فروش موبایل از نوکیا پیشی گرفت و به پادشاهی ۱۴ ساله نوکیا بر دنیای موبایل پایان داد. بر اساس آمارها در سه ماهه اول ۲۰۱۲ نوکیا ۸۳ میلیون موبایل فروخته است، در حالی که سامسونگ ۹۲ میلیون. در دنیای پر تلاطم موبایل ۱۴ سال در مقام اول قرار داشتن، کاری بس مشکل و شگفت انگیز است، اما کاهش تدریجی نوکیا در سال های اخیر دلایلی بسیار خاص دارد. پس در ادامه با ما باشید تا اشتباهات نوکیا - یا از طرف دیگر کارهایی که سامسونگ به خوبی از پس شان بر آمد - را بررسی کنیم.


ادامه مطلب ...

آپدیت اندروید 4‪.‬0 بستنی حصیری و دردسرهای تازه سونی


چند روز پیش آپدیت رسمی اندروید نسخه 4‪.‬0 ویژه اسمارت فون های Xperia توسط سونی ارائه شد. و اکنون مشخص شده که مشکلات آپدیت تلفن های هوشمند سونی، تنهاعدم ارائه اندروید بستنی حصیری برای Xperia Play یا تاخیر فراوان در عرضه این به روزرسانی نبوده است. زیرا تعدادی از افرادی که رام رسمی اندروید ICS سونی را بر روی اکسپریای خود نصب کرده اند با مشکل دردسر سازی روبرو شده اند: ارتباط WiFi از کار افتاده است! البته گفته می شود سونی پیشنهاد کرده تا عرضه رام اصلاح شده، کابرانی که رام فعلی اندروید 4‪.‬0 را نصب کرده اند، باید encryption اکسس پوینت خود را خاموش کنند. سپس اسمارت فون و اکسس پوینت (روتر یا مودم وایرلس) شان را ریستارت کنند.

درز برخی اسناد مایکروسافت و اطلاعات جدید از Xbox 720، کینکت 2 و


درست است که E3 یا همان نمایشگاه سرگرمی های الکترونیک امسال تمام شد و هیچ خبر خوشی درباره جانشین بعدی Xbox 360 شنیده نشد، اما اکنون یک فایل مربوط به معرفی محصولات آینده مایکروسافت و نقشه تجاری آنها که به بیرون درز کرده، نشان می دهد کهشایعات فراوان درباره ایکس باکس 720 تا حد زیادی حقیقت داشته اند و این محصول به طور حتم در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد. طبق این اسناد لو رفته، احتمالا تعطیلات زمستانی ۲۰۱۳ فصلی پرکار برای مایکروسافت خواهد بود و این شرکت علاوه بر عرضه ایکس باکس 720، کینکت 2 و عینک ویژه ای با واقعیت افزوده را هم ارائه خواهد کرد. 

ادامه مطلب ...

کیف باربیکیو انتخابی برای تفریحات تابستانی


روزهای گرم تابستان فرصت مناسبی برای تفریح و از خانه بیرون زدن است. اما دغدغه آماده کردن یک غذای بی دردسر شاید شما را از رفتن به طبیعت باز دارد. 

اما با داشتن این کباب پز خوشتیپ به نظر می رسد دیگر بهانه ای برای در خانه ماندن ندارید زیرا این باربیکیو به اندازه یک کیف دستی است و میتوانید به راحتی آن را حمل کرده و با خود به پیک نیک ببرید. 

شاید ظرفیت اش به اندازه باربیکیو حیاط خانه تان نباشد، اما به نظر میرسد میتواند کار شما را راه بیندازد و همزمان چهار همبرگر را برای شما آماده کند. 

این باربیکیو سه گوش با قیمت 52 دلار میتواند به شما در درست کردن غذا یاری رساند. اما مواظب باشید آن را به جای کیف اسنادتان اشتباه به محل کار نبرید.

هواپیمای بدون سرنشین MQ-4C BAMS Triton


این روزها هواپیماهای بدون سرنشین با انتقادهای مختلفی مواجه شده اند. اما همچنان مدل های جدیدی می بینیم که معرفی می شود. به تازگی شرکت Northrop Grumman جدید ترین پرنده خود را با نام MQ-4C BAMS Triton رونمایی کرد. این هواپیما در حدود ۴ سال تحت توسعه و طراحی بوده است، حدود ۱۴ متر طول دارد و در هر ماموریت خود می تواند حدود ۷ میلیون کیلومتر مربع را بررسی کند. الگو برداری طراحی گنبدی شکل این هواپیما از RQ-4 Global Hawk (محصول همین شرکت) می باشد و از نظر ظاهری شباهت فراوانی بین این دو وجود دارد. این پرنده ۱۴ متر طول و ۴۰ متر عرض (از ابتدای یک بال تا انتهای دیگری) دارد. وزن آن ۱۵ تن، حداکثر سرعت آن حدود ۵۷۴ کیلومتر بر ساعت است.

جمعه بازیار: شناخت معبد گمشده در فرودگاه

Logo Quiz

دنیای لوگو ها به راستی دنیای جالبی است. آیا تا به حال فکر کرده اید که پشت لوگوی هر شرکت چه حرفی نهفته است و یا چه فلسفه ای باعث نام گذاری این شرکت ها و تشکیل لوگوی آنها شده است؟ اگر شما هم به دنیای لوگو ها علاقمند هستید، می‌توانید از طریق بازی Logo quiz توانایی خود را در شناخت لوگوی شرکت های مختلف به چالش بکشید. در این بازی قسمتی از لوگوی کمپانی های مختلف در مراحل متعدد به شما نمایش داده می‌شود و شما باید نام آن کمپانی را حدس بزنید، برای جذاب تر شدن بازی می‌توانید نتایج خود را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارید و آنها را به مبارزه بطلبید. 

ادامه مطلب ...