دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

Coolpix S800C اولین دوربین عکاسی اندرویدی نیکون

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:44

تا به حال تلفن های هوشمند اندرویدی دوربین داشتند. حالا یک نگاه متفاوت ببینید: دوربین عکاسی دیجیتالی که اندروید دارد. طی یکی دو سال گذشته طرح اولیه متعددی از دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به سیستم عامل اندروید در نمایشگاه ها و اینترنت مشاهده کرده ایم، اما تا کنون هیچ یک به مرحله تولید نرسیده اند. ولی آن طور که پیدا است، نیکون تصمیم دارد بالاخره این ایده جذاب را عملی کند. 

تصاویری که می بینید، روز گذشته توسط سایت Nikon Rumors به همراه برخی شایعات درباره محصول جدید نیکون منتشر شدند. این سایت ادعا می کند که دوربین ببین و بگیر تازه نیکون از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی OLED و سیستم عامل اندروید نان زنجبیلی 2.3 بهره می برد. 

با توجه به تصاویر منتشره، در این دوربین از لنز زوم 250-25 میلی متری و جی پی اس داخلی (برای درج تگ جغرافیایی روی عکس ها) استفاده شده است. همچنین شنیده شده که Nikon Coolpix S800C دارای وای فای داخلی برای اشتراک آسان عکس ها و دسترسی به گوگل پلی است. 

گفته می شود که این گجت جذاب فردا به صورت رسمی از طرف نیکون رونمایی و معرفی خواهد شد. پس بهتر است کمی صبر کنیم تا اطلاعات قطعی درباره قیمت و جزئیات فنی این دوربین اندرویدی بشنویم. 

nikon-camera-001-narenji-ir.jpeg

کنترل همه چیز با موبایل: پاناسونیک تولید لوازم خانگی هوشمند را گ

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:40

شرکت پاناسونیک تصمیم گرفته لوازم خانگی اش را هوشمند تر کند و از ماه آینده مدل های مختلفی از لوازم خانگی را به همراه اپلیکیشن مخصوص آنها وارد بازار خواهد کرد. این لوازم خانگی طیف وسیعی از محصولات را شامل می شوند. از تهویه های خانگی گرفته تا یخچال و لوازم آشپزخانه. 

اپلیکیشن این لوازم خانگی روی تلفن اندرویدی یا آی او اس نصب می شود و می توانید کنترل‌ آنها را از طریق اپلیکیشن انجام دهید. در کنار آن اطلاعات مصرف انرژی نیز به شما نمایش داده خواهد شد. این لوازم خانگی به ان اف سی نیز مجهز اند و می توانید کار برنامه ریزی آنها را از طریق تلفن هوشمندتان انجام دهید. 

پاناسونیک می گوید حتی لوازم خانگی کوچک مانند دستگاه فشار خون جدید این شرکت هم به این امکان تجهیز می شود. یک سرویس ابری هم برای کنترل لوازم خانگی پاناسونیک ایجاد شده که مشکلات و گزارش های دستگاه ها را برای این شرکت ارسال می کند. برای مثال در صورت بروز مشکل در ماشین ظرفشویی، دستگاه به پاناسونیک از طریق سرویس ابری اطلاع میدهد! در کنار آن اگر از دستگاه فشار خون استفاده کنید هر بار فشار خون شما در حساب ابری تان ذخیره می شود و می توانید گزارش فشار خون خودتان را در طی چند ماه گذشته ببینید. یک کاربرد خوب دیگر این است که یکی از آنها را به مادر بزرگ هدیه دهید و فشار خون او را از راه دور تحت نظر داشته باشید. 

این لوازم جدید و دوست داشتنی از ۴ مهر ماه برای ژاپنی ها وارد بازار می شود و آنها می توانند حس بیشتری از زندگی در آینده داشته باشند. اما برای بقیه کشور ها احتمالا باید چند ماه بیشتر صبر کرد.

قاب عکس دیجیتال برای کاربران اینستاگرام

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:38

اگر از کاربران علاقمند سرویس اشتراک تصاویر ایسنتاگرام باشید، این قاب عکس دیجیتال برای شما است. یک قاب ۶.۵ اینچی که مخصوص نمایش تصاویر ایسنتاگرام ساخته شده. از آنجایی که نمایشگر قاب هم لمسی است، می توانید با تپ کردن روی آن بین تصاویر حرکت کنید و قادر هستید که فیدهای مختلف کاربران را با آن دنبال کنید. 

این قاب عکس از سیستم عامل اندروید استفاده و با ۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۲۵۶ مگابایت رم کار می کند. وای-فای آن نیز به صورت مستقیم به اینترنت متصل شده و جدیدترین تصاویر را به شما نشان می دهد. 

این قاب فعلا به صورت یک طرح در سایت kickstarter قرار گرفته و اگر موفق شود بودجه لازم را فراهم کند، با قیمتی بین ۹۹ تا ۱۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

IDC: پیش بینی تولید ۳ میلیون سِرفیس توسط مایکروسافت

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:35

Surface

موسسه تحقیقات تجاری IDC می‌گوید که پیش‌بینی‌ها حاکی از تولید بیش از ۳ میلیون تبلت سرفیس توسط مایکروسافت، در مدت باقی مانده از سال 2012 است. Bob O'Donnell از تحلیلگران IDC نظرات خود درباره احتمال عرضه این تبلت‌ها با قیمت ۱۹۹ دلار را هم بیان کرده است. 

او در مصاحبه با Cnet گفته: «احتمالا در سال ۲۰۱۲ مایکروسافت کمی بیش از ۳ میلیون دستگاه سرفیس X86 و ARM تولید خواهد کرد.» سرفیس RT تنها از برنامه‌های ویژه پردازنده‌های ARM پشتیبانی خواهند کرد و به احتمال فراوان، کاربران امکان استفاده از نرم افزارهای قدیمی ویندوز 7 را بر روی آن نخواهند داشت. ولی سرفیس Pro که از ویندوز 8 پرو بهره می برد با نرم افزارهای ویندوز 7 هم به خوبی کار خواهد کرد. 

پیش‌تر، یکی از مدیران قبلی مایکروسافت در وبلاگ خود خبر از عرضه سرفیس با قراردادهای خاص و قیمت ۱۹۹ دلار داده بود. آقای O'Donnell در مورد شایعه سرفیس 199 دلاری تردید‌های جدی دارد و معتقد است که احتمال موفقیت این شیوه فروش در بازار پی سی -که مایکروسافت سرفیس را بخشی از آن می‌داند- کمی دور از ذهن است. اما با این حال معتقد است که اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، مایکروسافت احتمالا دو تبلت خود را تحت قراردادهای دو ساله، با قیمت‌هایی همچون ۱۹۹ و ۵۹۹ دلار عرضه خواهد کرد. 

قابل ذکر است که برخی صاحب نظران این اشتراک دو ساله را مربوط به اپراتورها و شرکت‌های دیگر نمی‌دانند و اعتقاد دارند که این اشتراک احتمالی، حول محور خدماتی همچون سرویس آنلاین آفیس مایکروسافت است. این تحلیلگر IDC نیز عقیده دارد که با توجه به فروشگاه آنلاین موسیقی، اپلیکیشن، ویدیو و… متعلق به مایکروسافت، احتمال دارد قراردادهای ارائه شده در زمینه خدماتی شبیه Netflix یا Pandora باشند. 

آقای O'Donnell همچنین سناریوی دیگری را هم درباره بازار تبلت‌های مایکروسافت محتمل می‌داند. این سناریو، حول محور تصمیم مایکروسافت برای کسب سود آینده از نرم افزار، به جای کسب سود آنی از سخت افزار مطرح می شود. به این معنی که مایکروسافت قصد دارد با تسخیر کامل بازار توسط سرفیس با قیمت کاملا رقابتی ۱۹۹ دلار و عدم کسب سود از آن، زمینه را برای شرکای سخت افزاری خود فراهم کند تا با فروش لایسنس نرم افزارهایش در آینده، عدم کسب سود (و حتی ضرر دهی فعلی) را جبران کند. 

پیش بینی شما از بازار آینده تبلت و جایگاه سِرفیس در آن چیست؟

استاندارد جدید اترنت با سرعت ۴۰۰ گیگابیت و ۱ ترابیت در ثانیه

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:35

کارت های شبکه اترنت تا چند سال پیش سرعت انتقال اطلاعات ۱۰۰ مگابیتی داشتند و این روزها اکثر کاربران از کارت شبکه های ۱ گیگابیتی استفاده می کنند. اما نتایج یک تحقیق نشان می دهد که میزان مصرف شبکه به طور متوسط هر ۱۸ ماه یک بار دو برابر می شود. بنابراین مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک پیش بینی کرده میزان پهنای باند مورد نیاز هر ۱۰ سال حدود ۱۰۰ برابر افزایش پیدا می کند. به همین خاطر گروه مسوول استاندارد اترنت تصمیم گرفته یک استاندارد جدید برای اترنت تعریف کند. 

بر این اساس، نسل بعدی شبکه اترنت دارای سرعت ۴۰۰ گیگابیتی خواهد بود و نسل بعد از آن هم سرعت ۱ترابیتی خواهد داشت. این ظرفیت اجازه می دهد که سرعت شبکه های انتقال اطلاعات تا ۲۰ سال آینده بدون مشکل به رشد خود ادامه دهد. 

البته در این مسیر مشکلات مختلفی هم وجود دارد که جایگزینی بسیاری از کابل های شبکه جزو مهم ترین آنها است. اما می دانیم که نیاز برای سرعت بیشتر هر روز در حال افزایش است و به همین خاطر مشکلات بر سر راه آن نیز رفع خواهد شد.

۲ فناوری جدید سیناپتیکس برای انقلاب در ترک‌پد و کیبوردِ لپ‌تاپ‌ها

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:28

Synaptics

آخرین اتفاق مهمی که برای ترک‌پدها (trackpad) افتاد اضافه شدن حرکت های چند لمسی و حذف یک دکمه اختصاصی بود. حالا قرار است به لطف کمپانی سیناپتیکس (Synaptics) اتفاق بزرگ بعدی اضافه شدن قابلیت تشخیص و ردیابی فشار باشد. قابلیتی که شمه‌هایی از آن را در سرفیس مایکروسافت دیدیم ولی با معرفی ForcePad توسط سیناپتیکس، این تکنولوژی در شرف تبدیل شدن به خط اصلی بازار لپ‌تاپ قرار خواهد گرفت. 
در کنار فورس پد باید به تکنولوژی جدید سیناپتیکس برای کیبورد لپ‌تا‌پ‌ها نیز پرداخت که ThinTouch نام دارد. برای آشنایی با این دو پیشرفت جدید، در ادامه مطلب با galaxy همراه شوید.

ادامه مطلب ...

رکورد جدید برای اپل: با ارزش ترین شرکت تاریخ

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:27

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند. 

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است. 

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. 

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا رشد این شرکت همچنان ادامه پیدا می کند؟


به روز رسانی: تک کرانچ با یک محاسبه می گوید: البته اگر نرخ تورم را حساب کنیم رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ از آن شرکت آی بی ام خواهد شد. این شرکت در سال ۱۹۶۷ معادل ۱۹۲.۳ میلیارد دلار ارزش داشته است. از ۴۵ سال پیش تا الان تورم به گونه ای بوده که هر ۱ دلار آن زمان معادل ۶.۸۵ دلار امروز است. بنابراین اگر بخواهیم ارزش آی بی ام را بر اساس نرخ تورم محاسبه کنیم معادل ۱.۳ تریلیون دلار می شود.

معرفی نسخه ی جهانی LG Optimus Vu

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:26

ال جی نسخه‌ی جهانی گوشی Optimus Vu خود را که دارای اندازه‌ی صفحه نمایش غیرمعمولی است و قبلا تنها برای کره جنوبی عرضه شده بود را معرفی کرد.

 

به گزارش iran-bsd  این دستگاه در اروپا،آسیا،خاورمیانه،آفریقا و آمریکای لاتین در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.

 

مهمترین تفاوتی که بین نسخه‌ی جهانی این دستگاه با نسخه‌ی قبلی آن وجود دارد این‌ است:

 

 پردازشگر قبلی که یک پردازشگر دو هسته‌ای کوآلکوم بوده است با پردازشگر 4 هسته‌ای NVIDIA Tegra 3در نسخه‌ی جهانی جایگزین شده است.

 

 

بقیه‌ی مشخصات گوشی تغییری نکرده است که این مشخصات شامل : رم 1 گیگا بایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 5 اینچی و آندروید نسخه‌ی 4 می‌باشند.