دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

اخبار جدید از وبلاگ

سلام

بنیاد فناوری جبیر در حال طراحی قالب اختصاصی برای وبلاگ هستند.

افراد مجرب برای تیم تحریریه جذب شدند.

                                            بزودی متعجب خواهید شد.

ویژه

وبلاگ.به مدت 2 ماه.برای ایجاد تغییرات زیر تعطیل میباشد 

1:خرید دانمنه برای وبلاگ 

2:ساخت قالب اختصاصی برای وبلاگ 

3:جذب اسپانسر برای وبلاگ 

4:جذب نویسندگان مجرب برای تشکیل تیم تحریریه ی قوی. 

    محبت شما را ارج مینهیم.

25 نقل قول مضحک، احمقانه یا باورنکردنی از مدیر عامل های دنیای IT

رضا باقرزاده در - 2013-03-22 02:34

بازیگران اصلی دره سیلیکون، چه در دام خودبزرگ بینی افتاده و چه حضور ذهن نداشته باشند، گاه حرف های عجیب و غریبی را بر زبان می آورند که ناگزیر در خاطره جمعی ثبت می شوند. 

دنیای فناوری و صنایع مرتبط با آن پر است از انواع شخصیت های ریز و درشت. بسیاری از آنها مثل استیو بالمر مدیر عامل مایکروسافت، هنگام مصاحبه مانند بچه های سوار روروک، بی محابا به پیش می تازند که این باعث شده به آنها لقب کودکان رام نشدنی را بدهند و برخی دیگر، مثل مدیر عامل سابق اپل استیو جابز، به خاطر اینکه هرگز حقیقت را لاپوشانی نمی کنند لقب آدم ها نچسب و سرسخت را گرفته اند. 

لازم به ذکر نیست که صنایع تکنولوژیک هرگز از نظر اظهارات بحث بر انگیز و خنده دار در مضیقه نبوده اند. از پیش بینی های مضحک تا خیال پردازی های روان پریشانه. در ادامه مطلب 25 مورد از احمقانه ترین، مضحک ترین و باورنکردنی ترین جملات مدیر عامل های دنیای فناوری را با هم می خوانیم. 


ادامه مطلب ...

کانن و معرفی PowerShot SX280 HS با وای-فای، ایزو 6400 و ....

رضا باقرزاده در - 2013-03-22 02:30

این روزها که دوربین تلفن های هوشمند عکس های "نسبتاً خوبی" را ثبت می کنند، چطور ولخرجی کردن برای یک دوربین ببین-و-بگیر را توجیه می کنید؟ کانن امروز دوربین جدید خود PowerShot SX280 HS را معرفی کرد که به اندازه کافی کوچک هست تا در جیب شما جا شود و در عین حال لنزی با فاصله کانونی 25 تا 500 میلیمتر و گشادگی دیافراگم f/3.5-6.8 را دارد. 

علاوه بر اینها، سایر مشخصات آن عبارت هستند از: زوم واقعی 20 برابر، سنسور 12.1 مگاپیکسلی از نوع CMOS ، وای-فای، پردازنده DIGIC 6، امکان ضبط ویدیو تمام اچ دی با نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، دامنه حساسیت (ایزو) بین 80 تا 6400، عکس برداری بهبود یافته در نور کم، امکان عکس برداری در حالت سریع با نرخ 14 فریم بر ثانیه، و پشتیبانی باتری از ثبت 260 عکس در حالت Eco و به اینها اضافه کنید یک LCD سه اینچی و جی پی اس را. 

این دوربین در دو رنگ قرمز و سیاه و از ماه آینده میلادی با قیمت 330 دلار به فروش گذاشته خواهد شد. شما می توانید گالری عکس های آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید. 

ادامه مطلب ...

اپلیکیشن یادداشت برداری گوگل عرضه شد: با Google Keep آشنا شوید

رضا نیک نژاد در-- 2013-03-22 02:27

برنامه های یادداشت برداری و مدیریت کارها از زمان سیستم عامل هایی مانند سیمبین، از جمله اپلیکیشن های پیش فرضی بودند که همراه دستگاه عرضه می شدند. در حالی که آی او اس از همان ابتدا اپلیکیشن Notes را در خود گنجانده بود، سیستم عامل رقیب، یعنی اندروید از بدو کار، خلأ چنین برنامه ای را احساس می کرد. اما سرانجام گوگل دست به کار شده و اپلیکیشن Keep را برای این موضوع عرضه کرده است. 

در Google Keep شما می توانید نوشته های خود را در محیطی ساده به ثبت رسانید و یا حتی لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کرده و پس از اتمام هرکار، جلوی آن تیک بزنید. شاید بزرگترین قابلیت کیپ، تبادل اطلاعات با حساب گوگل و دسترسی به آن در گوگل درایو باشد. این برنامه از طریق وب و با آدرس Drive.google.com/keep قابل دسترسی است، که از طریق آن کلیه قابلیت های اپلیکیشن موبایل، بر روی کامپیوتر نیز فراهم می گردد. 

در گوگل کیپ می توانید تصاویر را به یادداشت های خود اضافه کنید، و یا از طریق سیستم صوتی گوگل، صحبت های خود را تبدیل به متن نمایید، که البته ناگفته پیداست که این قابلیت تنها برای زبان انگلیسی فعال خواهد بود. گوگل کیپ از ویجتی برای Lock Screen برخوردار است، که امکان نوت برداری هرچه سریعتر را در اختیار کاربر قرار می دهد. 

بسیاری از کاربران انگلیسی زبان از اپلیکیشن محبوب Evernote برای جمع آوری یادداشت ها استفاده می کنند. اما این اپلیکیشن با وجود تمام قابلیت هایش، از راست چین بودن متن ها پشتیبانی نمی کند. حالا گوگل کیپ با امکاناتی عالی از نوشته های فارسی و راست چین بودن پشتیبانی می کند، Google Keep را می توانید به رایگان از کافه بازاردانلود نمایید، فقط توجه داشته باشید که برای اجرای این برنامه به اندروید ۴ به بالا، نیاز خواهید داشت. 

شما برای یادداشت برداری و مدیریت کارها اپلیکیشن بهتری سراغ دارید؟

بنچمارک های کامل گلکسی اس 4 در مقابل رقبا

محمدرضا حقیری- 2013-03-22 02:25

بنچمارک هایی که در ادامه مطلب خواهید دید، مربوط به مدل برخوردار از چیپ اسنپدرگون 600 هستند. ما هم مثل شما کنجکاویم که بدانیم اگزینوس 5 اکتا چه حرف هایی برای گفتن در مقابل رقبا دارد ولی برای آن، باید بیشتر صبر کنیم. 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینیم 4 هسته Krait 300 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز در کنار 2 گیگابایت رم و گرافیک Adreno 320، چه نتایجی به ثبت رسانده اند. 

گلکسی S4 در هر دو بنچمارک پردازش تک دستوری و پردازش چند دستوری نسبت به رقبا حاشیه امنیت دارد.

ادامه مطلب ...

معرفی کوچک ترین دوربین DSLR جهان توسط کانن

رضا باقرزاده در - 2013-03-22 02:18

دوربین های DSLR به بزرگی و حجیم بودن شهرت دارند و اگر به دنبال کیفیت عالی در عکاسی هستید باید تحمل اندازه و وزن شان را هم داشته باشید. اما امروز کانن بعد ازمعرفی دوربین های ببین و بگیر جدیدش. یک دوربین DSLR هم معرفی کرده که کوچکترین دوربین جهان در این خانواده به حساب می آید. 

با جناب EOS Rebel SL1 آشنا شوید. این دوربین در واقع نسخه فشرده شده T5i است که آن هم امروز معرفی شده و دو حرف SL در آخر نامش به معنی super lightweight است. 

این دوربین با سنسور 18 مگاپیکسلی از نوع Hybrid CMOS II تنها حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد (برای بدنه) و می تواند از لنزهای سری EOS استفاده کند. ابعاد این دوربین ۴.۶ در ۳.۶ در ۲.۷ اینچ است.


T5i_SL1_size_610x458.jpg

دوربین Rebel SL1 به همراه لنز جدید EF-S 18-55mm IS STM ارایه می شود و از فناوری پردازش تصویر DIGIC 5 استفاده می کند. نمایشگر آن هم لمسی است و اتوفوکوس اش از ۹ نقطه همزمان پشتیبانی می کند. میزان ISO هم بین 100 تا 25600 است و می تواند ویدیو 1080p را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند. 

این دوربین با قیمت ۶۵۰ دلار برای بدنه و ۸۰۰ دلار با لنز گفته شده از ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.