دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

درآمد سالیانه مهندسان گوگل بیش از دیگر کارکنان دره سیلیکون

رضا باقرزاده در- 2012-10-18 19:47

اگر به عنوان یک مهندس نرم افزار در دره سیلیکون و میان شرکت های تکنولوژی به دنبال پول درآوردن و یک کار نان و آب دار می گردید، مستقیم به سمت دفتر گوگل بروید. طبق تحقیق جدیدی که توسط سایت کاریابی و اطلاعات شغلی Glassdoor انجام شده، میانگین پرداخت سالیانه گوگل به مهندسانش ۱۲۸،۳۳۶ دلار است. این رقم ۵۰۰۰ دلار بیشتر از میانگین درآمد مهندسان نرم افزار در فیسبوک است که با پرداخت سالیانه ۱۲۳،۶۲۶ دلار، در رتبه دوم بهترین شرکت حقوق دهنده ایستاده است. 

Glassdoor میزان میانگین پرداخت اپل به مهندسان این شرکت را ۱۱۴،۴۱۳ دلار اعلام کرده و eBay با پرداخت سالیانه ۱۰۸،۸۰۹ دلاری در جایگاه بعدی قرار دارد. البته باید گفت که پرداخت گوگل ثابت نبوده و سالیانه به مقدار قابل ملاحضه ای افزایش می یابد. به شکلی که در سال گذشته تمامی کارکنان گوگل شاهد افزایش ۱۰ درصدی حقوق سالیانه خود بوده اند. همچنین فیس بوک هم به دنبال کم کردن فاصله تفاوت درآمد مهندسان خود با گوگل است و توانسته آن را از عدد ۶۸۵۲ دلار در سال گذشته به ۴۷۱۰ دلار در سال جاری برساند. 

میانگین درآمد سالیانه یک مهندس نرم افزار در ایالات متحده ۹۲,۶۴۸ دلار است که این عدد هم افزایش 2.5 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

پردازشگر ۱۰ هسته ای اینتل سال آینده ارایه می شود

رضا باقرزاده در- 2012-10-18 19:46

تصویر لو رفته جدیدی از نقشه راه شرکت اینتل نشان می دهد که در فصل سوم سال آینده میلادی باید منتظر پردازشگری با نام Xeon E5-2600 V2 بر مبنای معماری Ivy Bridge-EP باشیم. پردازشگری که دارای ۱۰ هسته است و روی مادربوردهای LGA 2011 socket کار می کند. 

سی پی یو جدید مصرف انرژی بسیار کمتری هم دارد و با ۱۰ هسته فیزیکی می تواند تا ۲۰ thread را اجرا کند. هر کدام از هسته های این پردازشگر به 256KB کش L2 دسترسی دارند و کل چیپ دارای ۳۰ مگابایت کش L3 نیز هست. 

این پردازشگر از رم های DDR3 تا سرعت 1866MHz هم پشتیبانی می کند. البته محصول جدید در واقع از نظر توانایی در انتهای مسیر سال آینده اینتل قرار ندارد. سال آینده باید منتظر پردازشگرهای ۱۲ هسته ای اینتل هم باشید که می توانند تا ۲۴ thread همزمان را اجرا کنند؛ پردازشگرهایی با معماری ۲۲ نانومتری و طراحی ترانزیستورهای سه بعدی. البته آنها را بیشتر در کامپیوترهای سرور خواهیم دید و شاید کمتر کسی بخواهد چنین چیزی را روی کامپیوتر شخصی اش داشته باشد.


رقابت شدید در دنیای ویندوزفون 8

رضا باقرزاده در- 2012-10-18 19:44

با نزدیک شدن به زمان ورود گوشی‌های ویندوزفون 8 رقابت بین آن‌ها سخت تر و سخت تر می‌شود.

 

به گزارش برخط  منابعی از کارخانه‌ها گفته‌اند به نظر می‌آید که سامسونگ و اچ تی سی برای مقابله با گوشی‌های ویندوزی نوکیا قیمت گوشی‌های ویندوز 8 خود را به صورت رقابتی ارزان اعلام کنند.

 

برای اچ تی سی و سامسونگ ارائه گوشی‌های ویندوزفونی یک کار تجاری اضافی است زیرا این دو شرکت رقابت اصلی را در بازار با گوشی‌های اندرویدی خود دارند.

 

شرکت اچ تی سی به خاطر ضرری که جدیدا از بخش اندرویدی خود داد و رقابت سختی که در دنیای اندروید وجود دارد شاید تمایل داشته باشد که به پادشاه دنیای ویندوزفون تبدیل شود و به این خاطر قیمت‌های خود را از نوکیا پایین‌تر اعلام کند.

 

اما در مورد سامسونگ موضوع فرق می‌کند، به علت فروش خوب سری گلکسی، سامسونگ توانست سود سرشاری را از قسمت اندروید خود به دست آورد و می‌توان گفت ارائه ویندوزفون 8 از سوی سامسونگ نوعی حالت رقابت دارد تا سامسونگ از گردانه رقابت گوشی‌های ویندوزی عقب نماند.

 

 

به نظر می‌آید HTC قیمت WP8X خود را بین 500 تا 600 دلار اعلام کند. سامسونگ نیز شاید قیمتی در حدود 700 دلار را تعیین کند. در حالی انتظار می‌رود قیمت‌های نوکیا برای سری لومیای خود در حدود 600 تا 800 دلار باشد.

 

به علاوه اینکه نباید شرکت‌های دیگر از جمله هوآوی را فراموش کنیم که ممکن است قیمتی در حدود 300 تا 350 دلار را برای Ascend W1 خود اعلام کند.

 

منبع: digitimes

فبلت جدید HTC

رضا باقرزاده در- 2012-10-18 19:42

به گزارش بر خط  HTC در وبسایت ژاپن خود یک فبلت جدید به نام HTC J Butterfly را معرفی کرده است.

 

بر طبق گفته‌های کمپانی این فبلت در ماه دسامبر (آذر ماه) در ژاپن ارائه می‌شود اما از ارائه جهانی آن چیزی نگفته است. این اولین گوشی فول اچ دی است که تا کنون دیده‌ایم.

 

مشخصات و عکس‌های این گوشی را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

 

·         صفحه نمایش 5 اینچی Super LCD 3، 1920x1080 پیکسل

·         تراکم پیکسلی 440 پیکسل در اینچ

·         پردازشگر 4 هسته‌ای کوآلکوم S4 Pro با سرعت 1.5 گیگاهرتز

·         رم 2 گیگابایتی

·         حافظه داخلی 16 گیگابایت

·         دوربین اصلی 8 مگاپیکسل، دوربین دوم 2 مگاپیکسل

·         اندروید 4.1

·         باتری 2020 میلی آمپری

·         خروجی HDMI، مایکرو USB، اینفرارد، وای فای، بلوتوث نسخه 4 و NFC

در ادامه تصاویری از این فبلت جدید ببینید.

 

ادامه مطلب ...

قیمت تبلت سرفیس RT رسما اعلام شد: ۴۹۹ دلار

رضا باقرزاده در- 2012-10-16 17:01

پیش بینی هایی که ساعاتی پیش در نارنجی خوانده بود درست از کار درآمد. سرانجام قیمتتبلت سرفیس مایکروسافت اعلام شد. سرفیس RT مدل ۳۲ گیگابایتی بدون تاچ کاور ۴۹۹ دلار قیمت دارد و در صورتی که تاچ کاور را هم بخواهید قیمت نهایی ۵۹۹ دلار خواهد بود. همچین قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی با تاچ کاور ۶۹۹ دلار است. 

می دانید که چندین ماه از معرفی تبلت سرفیس گذشته اما قیمت آن تا ساعتی اعلام نشده بود. کاربران زیادی منتظر بودند تا بدانند تبلت مایکروسافت با چه قیمتی وارد بازار می شود. محصولی که مایکروسافت معتقد است برگ برنده این شرکت در بازار است. 

در کنار آن پیش فروش تبلت هم از همین الان آغاز شده و می توانید سرفیس RT را از فروشگاه مایکروسافت سفارش دهید.

ایسوس پدفون 2 را رسماً معرفی کرد: مشخصات و تصاویر

رضا باقرزاده در- 2012-10-16 16:43


پدفون 2 امروز رسماً توسط مدیر عامل ایسوس آقای «جری شِن» در تایوان معرفی شد. حتماً نسل اول آن را به یاد دارید: تبلتی که تلفن هوشمند در داخل آن قرار می‌گرفت تا کاربران همزمان هر دو گجت را داشته باشد. اما نسل جدید پیشرفت‌های چشمگیری در مقایسه با نسل قبلی خود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم. 

مشخصات بخش تلفن در پدفون 2 عبارت هستند از:

- نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 که از پنل +Super IPS با تراکم 312 پیکسل بر اینچ بهره می‌برد؛ حداکثر روشنایی این نمایشگر به لطف تکنولوژی IGZO از کمپانی شارپ تا 550 نیت می‌رسد. بر روی نمایشگر از Fit Glass ساخت کمپانی معروف Corning استفاده شده که مشابه جنس به کار رفته بر روی نمایشگر نکسوس 7 و نسبت به شیشه‌های گوریلا سبک‌تر است. 

- چیپ مجتمع APQ8064 اسنپ دراگون از کوالکوم با معماری 28 نانومتری Krait برخوردار از پردازنده 4 هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز، گرافیک Adreno 320  و قابلیت‌های ارتباطی (به جز شبکه مخابراتی). 

- دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب با گشادگی دیافراگم f/2.4، سنسور BSI سونی برای کار در نور کم، فلاش LED، قابلیت فیلمبرداری 1080p با 30 فریم در ثانیه یا 720p با 60 فریم در ثانیه و همین‌طور امکان عکس‌برداری پیاپی در رزولوشن کامل تا 100 عکس پشت سر هم. 

- ابعاد: 137.9 در 68.9 در 9 میلی متر با وزن 135 گرم 

- حافظه داخلی 16، 32، 64 گیگابایت (بدون شکاف حافظه جانبی) و رم 2 گیگابایت 

- سیستم عامل: اندروید بستنی حصیری + قول ایسوس برای آپدیت سریع به جیلی بیلی 

-سایر مشخصات: NFC، باتری 2140 میلی آمپری، 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری رایگان تا دو سال، قابلیت‌های مخابراتی WCDMA  و LTE، میکرو سیم کارت، دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو
مشخصات مهم بخش تبلت در پدفون 2 نیز عبارت هستند از:
- نمایشگر 10.1 اینچی از نوع IPS  با رزولوشن 1280 در 800 

- باتری 5000 میلی آمپر (نسل قبلی 6600 میلی آمپر بود) 

- وزن 514 گرم (نسل قبلی 649 گرم بود) که اضافه شدن تلفن (135 گرم) به 649 گرم می‌رسد.
همچنان مثل پد فون اول، پد فون 2 را نیز می‌توان هم به صورت تکی (تلفن تنها) خریداری کرد و هم همراه با تبلت مخصوص که میزبان آن است. قیمت تلفن تنها برای نسخه‌های 16 تا 64 گیگا بایتی بین 620 تا 750 دلار است و برای خرید تبلت میزبان هم 210 دلار دیگر باید پرداخت. 

در ادامه مطلب می‌توانید گالری تصاویر این محصول جدید ایسوس را تماشا کنید.

ادامه مطلب ...

قیمت «اولترابوک لمسی سری 5» و «آتیو اسمارت پی سی» سامسونگ ?

رضا باقرزاده در- 2012-10-16 16:42

سامسونگ امروز قیمت اولترابوک‌های 13 اینچی جدید خود از سری 5 را که لمسی نیز هستند اعلام کرد. ارزان‌ترین مدل آنها 809.99 دلار قیمت دارد و از پردازنده اینتل Core i3 بهره می‌برد که یک قیمت‌گذاری بسیاری معقول به شمار می‌رود. با صرف 50 دلار هزینه بیشتر می‌توان مدل بالاتر با پردازنده Core i5  را خریداری کرد. 

هر دو مدل دارای نمایشگر 13 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل، 4 گیگابایت رم، 500 گیگابایت هارد دیسک و 24 گیگابایت کش پر سرعت از نوع SSD هستند. وزن دستگاه 1.73 گرم است که گرچه هیچ رکوردی را نمی‌شکند ولی برای اولترابوکی با هارد درایو، بسیار خوب است. 

در حاشیه این قیمت‌گذاری، کمپانی فرصت را غنیمت شمرده و قیمت تبلت‌های ویندوز 8 (نه ویندوز RT) خود را نیز اعلام کرده.

SAMSUNG-ATIV-SMART-PC.jpg

دو مدل 500T و 700T از خانواده Ativ Smart PC به ترتیب 749.99 و 1199.99 دلار قیمت دارند. اختلاف قیمت 450 دلاری میان دو مدل به این موارد بر می‌گردد: مدل 500T دارای پردازنده  Atom Z2760 است ولی 700T از پردازنده اینتل Core i5 بهره می‌برد. با بالا رفتن مدل، رم نیز از 2 گیگابایت به 4 گیگابایت و حافظه داخلی از 64 به 128 گیگابایت افزایش می‌یابد. 

هنوز صحبتی از زمان عرضه این دستگاه‌ها به میان نیامده ولی به احتمال زیاد، از فردای 5 آبان (معرفی رسمی ویندوز 8) فروش آنها آغاز خواهد شد. 

پارکینک خودروی های استریت ویو گوگل

رضا باقرزاده در- 2012-10-16 16:39

سرویس استریت ویوی گوگل جزو ایده های خلاقانه ای است که به شما اجازه می دهد نقشه ها را از زاویه متفاوتی ببینید. خدمتی که چند سال است در دسترس کاربران قرار گرفته و هر روز نیز تصاویر خیابان ها و جاده های جدیدی به آن اضافه می شود. 

اما این نقشه ها چگونه تولید می شوند؟ در تصویر بالا می توانید پارکینگ خودروهای استریت ویو را ببینید. گوگل حدود ۲۵۰ اتومبیل برای این سرویس در اختیار دارد. 

بالای هر خودرو ۹ دوربین ویژه قرار گرفته که تصاویر ۳۶۰ درجه را ثبت می کنند. این دوربین ها در ارتفاع ۲.۵ متری قرار دارند و تصاویر را ثبت می کند.


google-maps-backpack_1_narenji.jpg

ادامه مطلب ...