دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

سرفیس و رفقا: موج اول ویندوز RT

رضا باقرزاده در- 2012-10-14 15:12

نسل جدیدی از ویندوز، این سیستم عامل فراگیر کمپانی مایکروسافت در راه است. به کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند خواهد آمد و هر یک از آنها لباسی مخصوص خواهند پوشید. ویندوز 8، ویندوز RT و ویندوز فون 8. پیش‌تر در مطلبی به 5 تلفن مبتنی بر ویندوز فون 8 پرداختیم. تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز 8 که از راه خواهند رسید نیز از شمارش خارج است. 

اما در این مطلب، می‌خواهیم 5 تبلت هیبریدی مبتنی بر ویندوز RT را مرور کنیم. هر چند هنوز کسی نمی‌داند که چقدر می‌شود روی این نسخه از ویندوز حساب باز کرد، ولی به هر حال مایکروسافت با کار روی ویندوز RT قصد ارائه یک سیستم عامل برای تبلت‌ها را داشته و باید منتظر آینده ماند و دید که توسعه دهندگان چقدر به این پلتفرم روی خوش نشان خواهند داد. 

در ادامه مطلب با برخط همراه باشید.

Dell XPS 10  

20120830_IFA_Dell_003_610x466.jpg

از لحاظ طراحی، XPS 10 نیز مانند اکثر تبلت‌های ویندوزی در جلوی خود یک حاشیه مشکی با نوار باریک فلزی دارد. برای اینکه بتوان به آن یک تبلت هیبریدی گفت، و در واقع روی کاربردش برای تولید محتوا تأکید داشت وجود کیبورد الحاقی لازم بود. این نوع کیبورد را ایسوس با سری ترنسفرورمر جا انداخت و امروزه خیلی‌ها طرفدارش شده‌اند. 

XPS 10 یک نمایشگر 10.1 اینچی دارد و امکان استفاده از حافظه جانبی microSD را فراهم آورده. یک پورت مینی USB هم روی آن هست. ضمن اینکه دو باتری، یکی در خود تبلت و دیگری در داک کیبورد قرار دارد که روی هم رفته 20 ساعت شما را پشتیبانی می‌کنند. 

اشاره‌ای به مشخصات پردازشی، حافظه و قیمت آن نکردیم چون هنوز کمپانی دل این موارد را اعلام نکرده. جالب اینجا است که دل در کنار این مدل 10، یک مدل 12.5 اینچی با نام Dell XPS Duo 12 هم معرفی کرده ولی هنوز باید برای آشنایی دقیق‌تر با این مدل‌ها صبر کرد.


Lenovo IdeaPad Yoga 11  

Yoga.jpg

تبلت Yoga 11 یک نمایشگر 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل دارد. مغز آن یک پردازنده تگرا 3 چهار هسته‌ای است که با رم 2 گیگابایتی جفت شده. حافظه داخلی آن هم 64 گیگابایت است. هر چند تگرا 3 یک انتخاب مناسب است ولی چیپ‌های کوالکوم و تگزاس اینسترومنتز آن را پشت سر گذاشته‌اند. 

دوربین جلو با کیفیت 720p، پورت‌های HDMI و USB 2 از دیگر مشخصات این تبلت-پی‌سی هستند که لنوو طول عمر باتری آن را 13 ساعت ذکر کرده. 

و اما برسیم به قیمت، که 799 دلار ذکر شده و مسلماً خیلی‌ها با این قیمت به محصول لنوو نگاه نخواهد کرد. جالب اینجا است که مدل 13 اینچی آن هم با قیمت 1099 دلار ارائه خواهد شد. کیست که برود این همه راه را؟!


Asus Vivo Tab RT  

Asus.jpg

Vivo Tab RT یک نمایشگر 10.1 اینچی از نوع Super IPS با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل دارد و از پردازشگر تگرا 3 چهار هسته‌ای، 2 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 گیگابایت برخوردار است. نسخه خانگی و دانش‌آموزی آفیس 2013 نیز بر روی آن ارائه خواهد شد. ضمناً در جلوی آن یک دوربین 2 مگاپیکسلی و در عقب هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده. 

Vivo Tab RT با قیمت 599 دلار (بدون داک کیبورد) به فروش گذاشته خواهد شد. برای خرید داک مجزا هم باید 199 دلار پرداخت شود که مجموع قیمت را به 798 دلار می‌رساند.


Samsung Ativ Tab  

Samsung_ATIV_Tab_Product_Image_5_610x407_610x407.jpg

سامسونگ از هیچ یک از پتانسیل‌های ارائه محصول نمی‌گذرد و به عنوان یک تبلت ساز اندرویدی، تجارب خود را پشت سر ویندوز RT قرار داده تا محصولی درخور ارائه نماید. Ativ Tab یک تبلت هیبریدی بر مبنای ویندوز RT با نمایشگر 10.1 اینچی از نوع LCD است. پردازنده آن Snapdragon S4 دو هسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز است. 

حافظه داخلی تا 64 گیگابایت، پورت‌های مینی USB و میکرو HDMI به همراه شکاف حافظه جانبی microSD، باتری 8200 میلی‌آمپری، و بلوتوث 4، دوربین جلو 1.9 مگاپیکسلی و دوربین عقب 5 مگاپیکسلی همراه با فلاش LED از دیگر مشخصات آن هستند. این تبلت نیز همراه با آفیس 2013 ارائه خواهد شد. بررسی اولیه برادر بزرگترش ATIV Smart PC را حتماً ر نارنجی خوانده‌اید. 

در مورد قیمت این تبلت هیبریدی هم هنوز خبر موثقی منتشر نشده. ولی مثل سایرین بعید است قیمت ارزانی داشته باشد.


Microsoft Surface RT  

DSC_0125_610x405.jpg

تبلت‌های بالا را برشمردیم، ولی پرسش اصلی این است که آیا با وجود سرفیس کسی به آنها نگاه خواهد کرد؟ سرفیس حاصل کار یک کمپانی معمولی نیست. آمده تا معیاری باشد برای کیفیت. هنوز ساعت 3 صبح روز 30 خرداد و آن مراسم پر هیجان و غافلگیر کننده مایکروسافت که حالا دیگر برای همه ما تبدیل به نوستالژی شده را از یاد نبرده‌ایم. 

سرفیس RT مجهر به پردازنده‌ای انویدیا خواهد بود ولی هنوز مدل و مشخصات آن اعلام نشده. با یک نمایشگر 10.6 اینچی از نوع LCD ClearType و آن کیبوردهای جذاب و نوآورانه جلوی شما خواهد نشست و را به مترو سواری دعوت‌تان می‌کند. باتری قوی، پورت‌های USB و میکرو HD-Video، شکاف حافظه microSD، حافظه‌های 32 یا 64 گیگابایت، و دوربین‌های HD در جلو عقب از دیگر مشخصات آن هستند. 

مدت زیادی باقی نمانده تا این تبلت‌های هیبریدی به طور رسمی و با جزئیات دقیق معرفی و سپس بررسی شوند. ولی از هم اکنون می‌تواند گفت که اگر سرفیس نتواند در این میدان موفق شود موفقیت بقیه بعید است. و اگر سرفیس موفق شود، باز هم موفقیت بقیه دور از ذهن است چون احتمالاً این موفقیت به بلعیدن سهم بازار سایرین منجر خواهد شد. 

نظر شما در باره آینده ویندوز RT و تبلت‌های مبتنی بر آن چیست؟ آیا سرفیس یک اسب تروجان است که مایکروسافت به میان شرکای سخت افزاری خود فرستاده تا در صورت موفقیت، خود به کمپانی همه کاره یا به قول استیو بالمر، به کمپانی دیوایس‌ها و سرویس‌ها تبدیل شود؟

cnet

نظرات 1 + ارسال نظر
dnd5870 یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 23:13 http://dnd5870.3de.ir

89560306518گاهی شانس فقط یک بار به آدم رو میاره پس باید قدرش رو دونست بهترین فرصت زندگی شما برای ثروتمند شدن مجموعه ای بی نظیر برای اولین بار در ایران برای کسانی که می خواهند بهتر زندگی کنند و از کمترین وقت و هزینه بیشترین سود را ببرند.برای آگاهی از جزییات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.
http://dnd5870.3de.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.