دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

راز طراحی گجت های محبوب از نظر پدر آیپاد

رضا باقرزاده- 2013-01-19 20:50

مدیر عامل فعلی کمپانی nest که معروف به پدر آیپاد است، در کنفرانس طراحی که اخیراً به میزبانی بلومبرگ برگزار شد درباره این مبحث صحبت کرد. از او پرسیده شد که راز نهفته در استراتژی شرکتی مثل اپل چیست که آن را قادر می کند طراحی هایی محبوب را با گجت های خودش به بازار بیاورد؟ 

تونی فیلدل (Tony Fadell) این راز را سوال چنین شرح داده: «ایجاد فرهنگی که در آن همه می کوشند یک داستان واحد را تعریف کنند؛ و نیز داشتن هدفی برای عرضه محصولات فراگیر.» 

از نظر آقای فیدل، کمپانی هایی که موتور محرک اصلی شان طراحی است، نقطه نظری شفاف و داستانی واحد دارند که نزد تک تک افراد شرکت یافت می شود. فیدل در پاسخ به این پرسش که تفاوت بین طراحی در جایی مثل اپل و شرکتی مثل فیلیپس در چیست می گوید؛ 

«در فیلیپس، و در جاهایی که بیش از هر چیز مسائل مالی اولویت دارد، اکثر محصولاتی که نتیجه کار طراحان هستند، به بازار عرضه نمی شوند. 9 مرتبه از 10 بار، یا 99 بار از 100 بار، آنها پروژه را دفن می کنند؛ چه در ابتدای راه باشد، چه در میانه یا نزدیک انتها درست در زمانی که به عرضه نزدیک شده.» 

«یا به عنوان مثال اگر مدیریت در چنین شرکت هایی عوض شود و افراد جدید متوجه ماهیت محصول نشوند، به راحتی آن را لغو می کنند. چنین فرهنگی به آن معنا است که طراحان بهترین عملکرد خود را بروز نمی دهند و فقط ادای خلق محصول را در می آورند. چه دلیلی برای ارائه بهترین عملکرد هست وقتی که نتیجه اش راهی زباله دان خواهد شد؟» 

«در مقابل، در شرکتی مثل اپل 99 درصد از پروژه هایی که از یک حد توسعه مشخص عبور کنند به بازار عرضه می شوند. تمام افراد در اپل -از مدیریت گرفته تا طراحان و بازاریابان- یک دیدگاه واحد، یک داستان واحد برای تعریف کردن، و یک تصویر خاص درباره مشتریان محصول دارند.» 

و اگر در اپل مدیری عوض شود، همه همچنان روی یک خط واحد باقی می مانند: «وقتی شما در فرهنگی هستید که یک دیدگاه واحد دارد و هر چیزی را که خلق می کند به بازار می رساند، می دانید که در دام کار افتاده اید و باید بهترین عملکرد خودتان را رو کنید.» 

اپتیموس G پرو ال جی با نمایشگر تمام اچ دی وارد می شود

مانی رهنما 2013-01-19 10:53 

تلفن هوشمند اپتیموس G ال جی یکی از تلفن های قدرتمند این شرکت است که همین سه ماه پیش رسما معرفی شد. اما امروز مشخص شد که قرار است نسخه جدید این تلفن هم به نام Optimus G Pro وارد بازار بشود. 

تلفن ۵ اینچی جدید با نمایشگر اچ دی و رزولوشن 1920 در 1080 وارد بازار خواهد شد و پردازشگر 1.7Ghz Snapdragon S4 Pro را با ۲ گیگابایت رم به همراه دارد. حافظه داخلی هم ۳۲ گیگابایتی است و از شبکه LTE نیز پشتیبانی می کند. 

اپتیموس جی پرو دارای باطری 3,000mAh است و وزن اش ۱۶۰ گرم خواهد بود. دوربین تلفن هم ۱۳ مگاپیسکلی است و یک دوربین جلویی ۲.۴ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می کند. 

در کنار اینها فقط می دانیم که اپتیموس جی پرو با اندروید جیلی بیلی وارد بازار خواهد شد. اما بقیه مشخصات به همراه قیمت و زمان ارایه آن به بازار هنوز مشخص نیست. ولی با این مشخصات، انگار اپتیموس G پرو قصد دارد به رقابت جدی با دیگر رقیبان بپردازد.

جمعه بازیار: بازگشت به معبد ممنوعه‎

مانی رهنما 2013-01-18 12:17

جمعه های خود را چگونه می‌گذرانید؟ به پارک می‌روید؟ سینما را ترجیح می‌دهید؟ بعد از ظهر آرامی را کنار خانواده سپری می‌کنید؟ شاید بد نباشد برای یک روز هم که شده از کامپیوتر و گجت های خود دل بکنید و چشم بر روی زیبایی های زندگی بگشایید. 

جملات بالا، حرف هایی درست و منطقی بود؛ حرف هایی که معمولا انتظار شنیدن آن را از بابابزرگ هایمان داریم. اما دوره زمانه عوض شده است. من به گجتم عشق می‌ورزم، شما چطور؟ لذت بازی کردن در یک روز تعطیل، بدون هیچگونه استرس و دغدغه ای را ما گیک ها به خوبی درک می‌کنیم. پس گجت های خود را آماده کنید تا با هیجان انگیز ترین بازی های هفته، لحظات خوشی را سپری کنیم. 

در ادامه مطلب با برخط همراه باشید.

ادامه مطلب ...

جزوه آموزش شیمی سال سوم فصل اول...

بنا به درخواست دوستان امروز جزوه آموزشی شیمی را در وبلاگ قرار داده ایم.

دانلود

مقایسه تلفن های هوشمند پرچمدار CES 2013

رضا نیک نژاد- 2013-01-13 13:51

همان طور که این چند روز در نارنجی دیده اید، CES مکان چندان جذابی برای سازندگان اسمارت فون ها نیست و اغلب آنها ترجیح می دهند خرگوش ها را در MWC از کلاه شعبده بازی بیرون آورند. با این حال طی این چند روز برخی کمپانی های مشهور و تعدادی از شرکت های کمتر شناخته شده چینی مدل های مختلفی از موبایل های شان را رونمایی کردند. 

اجازه دهید نگاهی به برترین تلفن های هوشمند معرفی شده در CES 2013 داشته و آنها را با هم مقایسه کنیم.


best-smartphone-ces2013-001-500px-narenji-ir.jpg

به جز Ascend Mate با نمایشگر 6.1 اینچی و کیفیت 720p؛ بقیه اسمارت فون های پرچمدار CES از نمایشگر ۵ اینچی 1080p به همراه ۲ گیگابایت رم بهره می برند. در Xperia Z / ZL سونی و Grand S از ZTE شاهد پردازنده اسنپ دراگون S4 هستیم و پردازنده K3V2 در قلب محصولات هووایی جا خوش کرده است. همه این ابزارها از اندروید جیلی بیلی بهره می برند. 

اگر چه چنین مشخصاتی نوید یک مبارزه عادلانه را می دهد، اما همان طور که در جدول بالا می بینید، گلهای سرسبد سونی توانسته اند نتایج بهتری کسب کنند. و در مجموع می توان گفت که Xperia Z /ZL سونی توانسته اند عنوان بهترین تلفن های هوشمند نمایشگاه را از آن خود کنند. نظر شما چیست؟

مرور برخطی



CES امسال نیز سر انجام به پایان رسید. به رسم هر ساله برخط  نیز به نوبه خود سعی کرد تا پوششی کامل را از بهترین نمایشگاه محصولات مصرفی جهان داشته باشد. نمایشگاهی که به عنوان قله تکنولوژی شناخته می شود و در آن آخرین دستاورد های فناوری به نمایش گذاشته می شود. 

با شما سری به چهار روز این مراسم میزنیم

با ما باشید





اسکار تکنولوژی: برترین های CES 2013

رضا باقرزاده- 2013-01-12 16:26


CES امسال نیز سر انجام به پایان رسید. به رسم هر ساله برخط  نیز به نوبه خود سعی کرد تا پوششی کامل را از بهترین نمایشگاه محصولات مصرفی جهان داشته باشد. نمایشگاهی که به عنوان قله تکنولوژی شناخته می شود و در آن آخرین دستاورد های فناوری به نمایش گذاشته می شود. 

ضمن اینکه امیدواریم از مطالب نوشته شده در این چند روزه لذت برده باشید، از شما دعوت می کنیم تا مراسم اختتامیه CES 2013 را در ادامه مطلب از دست ندهید. گلچینی از برترین ها، میان انبوهی از بهترین ها.



ادامه مطلب ...