دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

مروری بر چهار روز نمایشگاه CES2013

CES 2013 در یک نگاه: خلاصه داغ ترین مطالب روز اول

HP

hp-minimonitor.jpg

اچ‌پی یکی از فعال ترین شرکت ها در روز اول به شمار می رفت. این شرکت که تمرکز خود را بر روی معرفی مانیتور قرار داده بود، توانست با طراحی های جالب، نگاه های بسیاری را معطوف به خود سازد. 

جالب ترین محصول معرفی شده توسط این کمپانی را شاید بتوان اولین مانیتور ۱۵ اینچی سفری دانست. این مانیتور با کیفیت ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل، تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارد و ضخامتش تنها به ۳ سانتی متر می رسد. این مدل قرار است با قیمت ۱۷۹ دلار عرضه شود.

hp-envy.jpg

مانیتور Envy نیز یکی دیگر از محصولات معرفی شده در روز اول است. این مانیتور زیبا علاوه بر پنل IPS مجهز به سیستم صوتی Beats نیز هست که در کنار کیفیت تصویر 1080p، مجموعه ای فوق العاده را تشکیل داده است. قیمت این مانیتور ۴۹۹ دلار خواهد بود. 

البته اچ‌ پی علاوه بر موارد ذکر شده، یک مانیتور فوق نازک و همچنین یک اسلیک بوکمجهز به ویندوز ۸ با صفحه نمایش لمسی را نیز در اولین روز CES 2013 معرفی کرد. 

Lenovo

lenovo-allinone.jpg

لنوو با یک All in One کار خود در نمایشگاه را آغاز کرد. IdeaCentre Horizon نام محصولی است که دارای صفحه نمایشی ۲۷ اینچی لمسی با کیفیت Full HD است. نکته جالبی که در مورد این دستگاه وجود دارد باتری داخلی آن است که می‌تواند تا ۲ ساعت شما را از برق بی نیاز کند. وزن این دستگاه ۷.۷ کیلوگرم و با قیمت ۱۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد. 

Lenovo-helix.jpeg

ظاهرا عشق ویندوز ۸ بدجوری گریبان گیر لنوو شده، چرا که محصول بعدی این شرکت نیز بر پایه این سیستم عامل شکل گرفته است. تینک پد Helix یک لپ تاپ-تبلت تبدیل شونده است که تنها ۲۰ میلیمتر ضخامت دارد و مجهز به پردازنده Core i7 است. این محصول جذاب قرار است با قیمت ۱۴۹۹ دلار به بازار عرضه شود. 

yoga-11s.jpg

اما ترمز لنوو در همین جا کشیده نمی شود؛ حتما با لپتاپ های دوست داشتنی ideaPad آشنا هستید. عضور جدید این خانواده Yoga 11S نام دارد و یک تبدیل شونده ۱۱ اینچی به شمار می رود. این دستگاه دارای نمایشگری لمسی و فوق العاده با کیفیت تصویر ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل است. که در کنار پردازنده Core i5، مجموعه ای وسوسه کننده را تشکیل می دهد. ضخامت این تبدیل شونده تنها 1.72 سانتی متر است و با کف قیمت ۷۹۹ دلار ارائه خواهد شد.

LG

magic remote.jpg

غول کره ای امروز کنفرانس خبری خود را در شرایطی برگزار کرد که تمرکز اصلی خود را بر روی هوشمند سازی منازل قرار داده بود. در این کنفرانس شعار «لمس زندگی هوشمند» در حالی مطرح شد که یخچال مجهز به گوگل کلندر، ماشین لباس شویی هوشمند، ربات جارو کش و ... همگی از محصولات معرفی شده هستند که قرار است توسط یک اپلیکیشن موبایل مدیریت شوند. 

ال جی اما به همین کفایت نکرده و مانند همیشه بازار تلویزیون ها را نیز از نوآوری های خود بی نصیب نگذاشت. تلویزیون لیزری ۱۰۰ اینچ و یا OLED دوازده هزار دلاری ، همگی از گجت های معرفی شده در مراسم امروز بودند. در این بین کنترل جادویی نیز یکی از مواردی بود که مرز های تکنولوژی را به نوبه خود جا به جا کرد. با معرفی این دستگاه، رقابت بین دو سلطان عرصه تلویزیون به اوج خود رسید و اکنون باید منتظر نشست تا سامسونگ نیز محصولات خود را در CES معرفی نماید. 

Alcatel

alcatel-slimest2.jpeg

شرکت آلکاتل در سال های گذشته نتوانسته نام خود را در میان بازار تلفن های هوشمند تثبیت نماید. اما در CES امسال سعی کرد تا با محصولات متعدد، آینده خود را تضمین نماید.

سه تبلت ارزان قیمت و یک تلفن ۵ اینچی در ابتدا نگاه های زیادی را به خود معطوف نکردند؛ اما ادعای آلکاتل در مورد محصول بعدی، بازی را به نوعی برگرداند. 

One Touch Idol Ultra نام تلفنی هوشمند است که به گفته آلکاتل نازک ترین موبایل هوشمند دنیا به حساب می آید. این تلفن که صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی دارد از پردازنده دو هسته ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز بهره می برد و دوربین ۸ مگاپیکسلی را در پشت خود جای داده است. این تلفن تنها ۶.۴۵ میلیمتر ضخامت دارد. 

Vizio

vizio-phone.jpeg

شاید شرکت ویزیو را بیشتر به خاطر تلویزیون های بسیار خوبش بشناسید، اما این شرکت هر از گاهی هوس می کند تا دیگر حوزه های تکنولوژی را نیز قلقلک دهد. این کمپانی پس از دو سال به بازار تلفن های هوشمند باز گشته است. این بار با دو تلفن ۴.۷ و ۵ اینچی . جالب اینکه ویزیو این تلفن ها را ویژه بازار چین آماده کرده است و می خواهد فروش خود را به فراتر از مرز های آمریکای شمالی گسترش دهد. کیفیت صفحه نمایش مدل ۵ اینچی، 1080p خواهد بود که بسیار شگفت انگیز است به نحوی که خبرنگار وبلاگ The Verge آن را غیر واقعی می خواند. پردازنده این محصولات نیز دو هسته ای و با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز است که از خانواده کوالکام به حساب می آید. 

ویزیو همچنین بازار تبلت ها را نیز فراموش نکرده و با یک تبلت ۷ اینچی و یک ۱۰ اینچیسعی کرده تا جایی که می تواند در زندگی شخصی کاربران، برند خود را جاودانه کند. 

Nvidia

Tegra4.jpg

شاید کمتر کسی انتظار چنین حضور قدرتمندی را از جانب انویدیا داشت. این شرکت در ابتدا از چیپ تگرا ۴ به صورت رسمی پرده برداری کرد. این چیپ که از معماری Cortex-A15 بهره می برد، سرعت پردازش را نسبت به تگرا ۳ کاملا بهبود داده و قابلیت های متعددی را همراه خود به ارمغان آورده است. 

nvidia-shield.jpg

اما شاید برگ برنده انویدیا در نمایشگاه امسال، پروژه شیلد باشد. این پروژه در واقع مربوط به کنسول بازی اختصاصی این کمپانی می شود که از سیستم عامل اندروید بهره می برد. این دستگاه از Wii U کوچکتر است و دارای صفحه نمایشی ۵ اینچی با کیفیت تصویر 720p است که البته از چند لمس همزمان نیز پشتیبانی می کند. قدرت تگرا ۴ در کنار اندروید می تواند این دستگاه را به نقطه عطفی در بازی های موبایلی تبدیل نماید. 

تبلت کاغذی

paper tablet.jpg

هیچ چیز مانند یک نوآوری نمی تواند طرفداران تکنولوژی را به وجد بیاورد. در CES 2013شاهد معرفی ایده اولیه تبلتی ۱۰.۷ اینچی بودیم که با کاغذ الکترونیکی ساخته شده بود.این تبلت دارای پردازشگر Core i5 است و می تواند به خوبی نشانگر مسیری باشد که تکنولوژی در آینده در آن گام خواهد برداشت.

دسته بازی اندرویدی

moga-pro-1.jpg

چند خط بالاتر در رابطه با کنسول بازی انویدیا صحبت کردیم، اما اگر دل تان نمی خواهد تا تلفن هوشمند خود را کنار بگذارید و در عین حال دوست دارید تا حرفه ای تر بازی کنید، پیشنهاد می کنیم تا دسته بازی Moga Pro را از دست ندهید . این دسته برای تلفن های اندرویدی طراحی شده است و طراحی آن بسیار شبیه به دسته کنسول اکس باکس است. مدل قبلی این دستگاه با قیمت ۵۰ دلار عرضه می شد، اما قیمت محصول جدید که بزرگتر و حرفه ای تر است، هنوز اعلام نشده. 

عینک هوشمند ووزیکس

smart-glass.jpg

گوگل گلس دیگر تنها نیست و اکنون باید برای تصاحب بازار واقعیت افزوده، با عینک ووزیکسرقابت کند. البته نمی توان این دو محصول را به طور کلی با هم مقایسه نمود چرا که ووزیکس قرار است تا تمرکز خود را بر روی ارائه اطلاعاتی مختصر به کاربران قرار دهد. نمایشگر کوچکی که به کمک این عینک در جلوی چشم کاربر قرار می گیرد، رزولوشنی برابر ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل دارد که با توجه به فاصله کم آن تا چشم، کیفیت مؤثری به حساب می آید. این دستگاه می تواند تا ۸ ساعت شارژ را در خود نگه دارد و قیمت آن ۵۰۰ دلار خواهد بود. 

تانک های کنترلی

tank.jpeg

دنیای اسباب بازی ها نیز از پیشرفت تکنولوژی در امان نمانده است. شرکت BeeWii اسباب بازی های جدیدی را در CES معرفی کرد که یکی از آن ها Tank Bee نام دارد. این تانک ها می توانند به یکدیگر گلوله های مادون قرمز شلیک کنند و قطعا اگر دو عدد از آن ها را به جان هم بیندازید، جدالی نفس گیر را شاهد خواهید بود. هلیکوپتر Sting Bee نیز ساختاری مشابه دارد و کنترل آسمان ها را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر بخواهیم به بحث مهم قیمت اشاره کنیم، باید بگوییم که این اسباب بازی های فوق العاده احتمالا حدود ۱۲۰ دلار قیمت خواهند داشت. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.