دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

۱۰ واقعیت جالب از زندگی شخصی مریسا میر، مدیر عامل موفق یاهو

رضا باقرزاده - جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ -22:12

مریسا میر را بی شک می توان یکی از تاثیر گذار ترین مدیرعامل ها در بین شرکت های فناوری دانست. خانم میر کنترل یاهو را در شرایطی در دست گرفت که این شرکت اوضاع خوبی نداشت، اما اکنون در وضعیتی به سر می برد که خرید های کلان و آینده نگرانه انجام می دهد و حتی ترافیکی بیشتر از گوگل را به سمت سایت خود جذب می کند.


خانم میر طی مصاحبه ای که با مجله Vogue داشته، نکات جالبی را در باره زندگی شخصی خود بیان کرده. اگر دوست دارید بیشتر در مورد موفق ترین بانوی گیک در جهان بدانید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


۱. عشق به اعداد . مریسا میر طوری با عشق و علاقه درباره اعداد حرف می زند که گویی آن ها انسان های زنده هستند. او مرتبا در سخنان خود به X ها و Y ها ارجاع می دهد و هیچ اعتقادی به فاکتور شانس ندارد. 

۲. طرفدار شیک پوشی . میر کلکسیونی گران قیمت از لباس ها را در اختیار دارد که اکثرا از آن ها در سر کار استفاده می کند. او رنگ هایی همچون قرمز، آبی، سیاه، صورتی پر رنگ و... را دوست دارد و هر فصل رنگ های جدیدی را به کلکسیون خود اضافه می کند. هر یک از لباس های میر حدود ۹۰۰ دلار قیمت دارند.

Marissa-Mayer-007-500px-narenji-ir.jpg

۳. بسیار خجالتی . میر آنقدر خجالتی است که در ۱۵ دقیقه ابتدایی هر مهمانی، دلش می خواهد پا به فرار بگذارد، حتی اگر آن مهمانی در خانه خودش برگزار شود. او البته موفق شده با استفاده از تکنیک نظم و برنامه ریزی، بر این مشکل خود غلبه کند. او می گوید من به ساعت نگاه می کنم و به خود می گویم نه! تو حق نداری تا فلان ساعت از این مهمانی خارج شوی. او به مرور دریافته که اگر بتواند تا مدتی مشخص در مهمانی دوام بیاورد، خجالتش می ریزد و آنگاه این شانس را دارد تا از معاشرت با دیگران لذت ببرد.


۴. خروج های ناگهانی . این اتفاق بسیار پیش می آید که خانم میر در مهمانی ها بدون خداحافظی به ناگهان غیب می شود. او این حرکت را «خروج مدیرعاملی» می نامد.


۵. عشق به دانش . پدر مریسا میر یک مهندس محیط زیست بوده که برای شرکت های آب معدنی کار می کرده. میر می گوید که علاقه اش به علم و دانش را از پدرش به ارث برده است.

۶. یک مولتی تسکر مادر زاد . میر از همان بچگی کار های مختلفی را به صورت همزمان انجام می داده است. او پس از مدرسه به کلاس ورزش می رفته، پیانو آموزش می دیده، به شنا می پرداخته و با اسکیت بر روی یخ به هنرنمایی مشغول می شده. میر می گوید که از همان ابتدا این مادرش بوده که او را برای انجام کارها تشویق می کرده است.


۷. جنسیت اهمیتی ندارد . میر توانسته بود در گوگل رتبه ۲۰ را در میان کارمندان به خود اختصاص دهد. بسیاری از او سؤال می کردند که به عنوان تنها زن گروه مهندسی، چه حسی دارد؟ و او نیز صادقانه پاسخ می دهد که حتی متوجه این موضوع نشده.


۸. صاف و ساده . مریسا میر خودش را یک آدم ساده دل توصیف می کند. اما آیا یک آدم ساده لوح می تواند ۳۰۰ میلیون دلار ثروت داشته باشد و عنوان مدیر عاملی یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی را یدک بکشد؟ میر در جواب این سؤال اصرار می کند که او تنها یک گیک است که به کد نویسی علاقه دارد.

۹. تاریخ ساز . میر نقشی کلیدی در ساخت یکی از مهم ترین محصولات گوگل، به نام Google AdWords داشته است. پس حرف گزافی نیست اگر او را رقم زننده بخشی از تاریخچه گوگل بدانیم.


۱۰. یک ایده آل گرا . یکی از همکاران سابق میر در گوگل می گوید: «مریسا متوجه جزییات ریزی می شود که معمولا از نگاه دیگران باز می ماند.» این همکار ادامه می دهد: «نکاتی که مریسا به آن ها اشاره می کند دقیقا همان عواملی هستند که فرق بین یک محصول زیبا، بی نقص و ایده آل را با یک محصول معمولی، به وجود می آورند.»

  ادامه مطلب ...

هونامی مینی با سخت افزار رده بالا و اسم رمز ایتسوکی در دست ساخت است

رضا باقرزاده - دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ - 20:03

هونامی مینی، Xperia Z1 Mini، ایتسوکی، یا هر اسم دیگری که دارد، همان طور که قبلا نوشته بودیم قرار نیست صرفا محصولی برای رفع تکلیف و پر کردن جای خالی زیر پای برادر بزرگترش باشد. بلکه طبق شنیده ها خودش یک پا پرچمدار خواهد بود، البته با جثه ای کوچکتر.


انتظار می رود ایتسوکی با مشخصاتی از این قبیل به عرصه بیاید:

• چیپ ۴ هسته ای اسنپدرگون ۸۰۰ با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز (MSM8974)
• نمایشگر ۴.۳ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل 
• ۲ گیگابایت رم 
• ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی 
• دوربین عقب ۲۰.۷ مگاپیکسلی با لنز G از نوع f/2.0 و سنسوری با اندازه 1/2.3 
• باتری ۲۴۰۰ میلی آمپری 
عکسی که دیروز لو رفت و به هونامی مینی منتسب است  تلفنی را نشان می دهد که برای داشتن یک نمایشگر ۴.۳ اینچی خیلی کوچک است. برخی ها می گویند سونی دارد یک تلفن میان رده ارزان تر با نمایشگر ۴ اینچی هم آماده می کند که اسم رمزش Sony Ray 3 است و عکس دیروز را منتسب به آن می دانند.

بنابراین ممکن است هنوز در عمل موفق به دیدن جمال ایتسوکی نشده باشیم. در میان مشخصات ذکر شده برای آن، نکته ای که شاید در نگاه اول توی ذوق بزند، رزولوشن نمایشگر است ولی در نظر داشته باشید که چنین رزولوشنی در قطر ۴.۳ اینچ، معادل تراکم ۳۴۱ پیکسل در هر اینچ است که به هیچ وجه نباید آن را کم شمرد.

به نظر می رسد سونی، هم برای پایین نگه داشتن قیمت، هم برای بهینه سازی مصرف باتری، و هم استفاده از باتری کوچکتر و سبک تر، دست به انتخاب رزولوشن 720p زده باشد. شما ایتسوکی را با این مشخصات می پسندید؟
 
ادامه مطلب ...

برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ ترافیک بازدیدهای یاهو از گوگل در آمریکا پیشی گرفت

رضا باقرزاده - جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - 14:25

همین چندی پیش بود که از ماریسا میر و خرید های عجیب و غریبش در یاهو برای شما نوشتیم و توضیح دادیم که خانم میر در واقع با چنین اقداماتی قصد دارد تا با جذب نیرو های مستعد، یاهو را یکبار دیگر به دوران اوجش باز گرداند. مدت زمان زیادی لازم نبود تا سیاست های مدیر عامل خوشفکر این کمپانی، تاثیرات خود را نشان دهد؛ طی گزارشی که اخیرا منتشر شده، یاهو برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ توانسته بازدید کننده بیشتری را در مقایسه با گوگل، به سایت خود جذب کند.


یاهو در تیر ماه گذشته موفق شد تا ۱۹۶.۶ میلیون بازدید را در ایالت متحده به دست آورد که رقمی بالاتر از ۱۹۲.۳ میلیون بازدید گوگل به حساب می آید. مؤسسه تحقیقاتی ComScore در رابطه با این آمار اضافه می کند که این عدد شامل بازدید سرویس تامبلر، که به تازگی تحت مالکیت یاهو درآمده، نمی شود و اگر بخواهیم آن را نیز در نظر بگیریم باید ۳۸.۳ میلیون دیگر را به رکورد یاهو در تیر ماه اضافه کنیم.


بازدید یاهو در مقایسه با تیر سال گذشته، بالغ بر ۲۰ درصد رشد داشته که به جرئت می توان این موفقیت را به پای تصمیمات مدیریتی ماریسا میر نوشت. از زمانی که خانم میر کنترل یاهو را در دست گرفته، این کمپانی ۲۲ خرید داشته که بزرگترین آن ها را می توان سرویس تامبلر دانست که با مبلغی معادل ۱.۱ میلیارد دلار، به خانواده یاهو اضافه شد. خانم میر همچین با قرار دادن تمرکز کمپانی بر روی موبایل و تبلت، توانست تعداد کاربران فعال یاهو میل را تا ۱۲۰٪ افزایش دهد.


به نظر شما آیا پیشرفت های یاهو ادامه خواهد داشت؟

  ادامه مطلب ...

به روز رسانی نرم افزاری نکسوس 7 و رفع مشکل جی پی اس و نمایشگر لمسی

امین باقرزاده - جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۲ - 14:22

چند روز قبل از وجود یک مشکل در جی پی اس تبلت تازه وارد نکسوس ۷ نسل دوم صحبت کرده بودیم. در کنار آن برخی کاربران هم از مشکلاتی در مولتی تاچ این تبلت شکایت داشتند. حالا گوگل از ساعاتی پیش، یک به روز رسانی برای این تبلت ارایه کرده و گفته شده که با نصب آن، هر دو مشکل اعلام شده روی این تبلت رفع خواهد شد. با این حساب می توانید با خیال راحت تری به خرید نکسوس ۷ جدید فکر کنید و بابت وجود نقص سخت افزاری در جی پی اس آن نگران نباشید.

در کنار آن یک به روز رسانی برای اندروید 4.3 و دیگر دستگاه های نکسوسی هم ارایه شده که مشکلات مختلفی را در آنها رفع خواهد کرد و گفته می شود که به زودی باید منتظر ارایه رسمی اندروید نسخه 4.3.1 باشیم تا این به روز رسانی ها روی دیگر تلفن ها نیز در دسترس قرار بگیرد.
 
ادامه مطلب ...