دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

عرضه اوبونتو ویژه توسعه دهندگان تلفن همراه

رضا باقرزاده در - 2013-02-18 16:37

توسعه دهندگان و برنامه نویسان تلفن همراه (و دیگر گیک های خوره اسمارت فون) به زودی قادر خواهند بود مزه اوبونتوی نسخه موبایل را بر روی Galaxy nexus و Nexus 4 بچشند. شرکت Canonical می گوید که اکنون ایمیج اوبونتو نسخه ابزارهای لمسی در مراحل پایانی آماده سازی برای توسعه دهندگان است. 

از ۲۱ فوریه (سوم اسفند) توسعه دهندگان می توانند با دانلود ایمیج ها و کد منبع این سیستم عامل، از این نسخه برای ساخت اپلیکیشن های گوناگون و همچنین پورت کردن اپلیکیشن های شان از هر سیستم عامل دیگر به این محیط استفاده کنند. 

پت مک گوان مدیر اوبونتو نسخه ابزارهای تاچ ( به گمانم باید به فکر نام بهتری باشند) می گوید: «پلتفرم ما دامنه وسیعی از اندازه صفحه و رزولوشن ها را پشتیبانی می کند. توسعه دهندگانی که تجربه کار در محیط های موبایل را داشته باشند در خواهند یافت که پورت کردن اوبونتو به موبایل های فعلی و همچنین تبدیل اپلیکیشن های شان به آن بسیار آسان خواهد بود.» 

با توجه به رقابت سرسختانه و جدال نفسگیر صنعت ابزارهای همراه، شانس موفقیت و میزان استقبال از اوبونتو در دنیای اسمارت فون را به چه شکل پیش بینی می کنید؟

شایعات تازه ویندوز فون بلو در میان آگهی های کاریابی مایکروسافت

امین باقرزاده در-2013-02-18 16:35

مایکروسافت به تازگی آگهی های کاریابی جدیدی را منتشر کرده که اطلاعات جالبی را در خصوص یک به روز رسانی بالقوه در سیستم عامل ویندوز فون لو می دهد. مایکروسافت به دنبال افرادی برای تیم Excel MX خود می گردد. این شرکت هدف کاری این تیم را «آماده کردن یک نسخه جدید از اکسل ویژه ویندوز فون که برای ابزارهای لمسی بهینه شده باشد و هدف اصلی آن موبایل ها باشند» اعلام کرده است. 

اگر چه همه این داستان به تنهایی جذابیت خود را دارد، اما بخش درخشان داستان کمی پایین تر است که مایکروسافت اضافه می کند این شغل مستلزم آن است که فرد استخدام شده «این دیدگاه را داشته باشد که در تولید یک اپلیکیشن اکسل با کیفیت بالا برایویندوز فون بلو هم به شرکت کمک کند!» 

حتما داستان های قبلی درباره ویندوز بلو را به خاطر دارید که از اواخر سال گذشته میلادی شروع شد. طبق شنیده ها قرار است ویندوز بلو تبدیل به یک نسخه جهانی از سیستم عامل مایکروسافت شود که در کنار قابلیت هایی برای تمام ابزارهای موبایل، تبلت و دسک تاپ، قیمت ارزانی هم داشته، به صورت آنلاین، سالیانه و رایگان آپدیت شود. 

این آگهی کاریابی اولین بار است که مایکروسافت واقعا و به شکل رسمی به نام Blue اشاره می کند و این می تواند تاییدی بر داستان های آپدیتی باشد که در انتظار ویندوز فون و ویندوز 8 است. نظر شما در این خصوص چیست؟

شنیده ها: استریم بازی های PS3 بر روی استیشن بعدی سونی با Gaikai

امین باقرزاده در-2013-02-18 16:34

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ممکن است که دوران خرید دیسک های بازی و چیزهای مانند آن برای استفاده در کنسول های سونی به سر آمده باشد. این نشریه گزارش می دهد که سونی قصد دارد با تلفیق تکنولوژی ویژه ای در کنسول های بازی جدیدش، به کاربران اجازه دهد تا بازی ها را از طریق اینترنت بر روی دستگاه شان استریم کنند. گفته می شود که احتمالا از این سرویس استریم جدید برای استفاده از بازی های پلی استیشن 3 بر روی کنسول جدید استفاده شود و بازی های ویژه پلی استیشن 4 همچنان در قالب دیسک های فیزیکی عرضه شوند. 

به نظر می رسد که استریم کردن بازی ها از طریق اینترنت روز به روز کاربردی تر و محبوب تر می شود. اکنون چندین شرکت مختلف در حال ارائه این سرویس به کاربران هستند. اما سونی در این زمینه تا کنون فعالیتی نداشته است. احتمالا این نقشه جدید پس از آن طرح ریزی شد که سونی سال گذشته شرکت Gaikai را با قیمت ۳۸۰ میلیون دلار خریداری کرد 

ضرورت بازی های تحت کلود چیزی است که متخصصان معتقدند در سال های آینده نقش مهمی را در صنعت گیم بر عهده خواهد داشت. تصور کنید قادر باشید بدون انتظار برای آمدن دیسک های نسخه های جدید بازی به شهرتان، بلافاصله آن را از اینترنت به صورت قانونی دریافت کرده و بازی کنید. یا اینکه آخرین آپدیت های بازی را بدون خرید یک نسخه جدید آن دریافت کرده و به نسخه موجود روی کامپیوترتان بیفزایید. 

البته باید ببینیم که بزرگانی مانند سونی و مایکروسافت با این ضرورت چگونه کنار آمده و به آن پاسخ مثبت می دهند. مطمئنا عرضه ایکس باکس و پلی استیشن جدید می تواند خط مشی دنیای بازی را طی سال های آینده به شکل جدی رقم بزند.

درآمدی که مایکروسافت با ارائه نکردن آفیس برای iOS از دست داد

رضا باقرزاده در - 2013-02-18 14:28

در آخرین گزارش مالی مایکروسافت، درآمد بخش ویندوز با 5.88 میلیارد دلار در مقام اول قرار داشت و در آمد بخش تجاری -که شامل گروه آفیس هم می شود- با 5.69 میلیارد دلار دوم بود که 90 درصد کل درآمد بخش دوم، از آفیس حاصل می شود. در این سال ها، حتی زمان هایی بوده که درآمد آفیس از ویندوز هم بالاتر بوده و از این رو اگر نگوییم آفیس مهمتر از ویندوز است، باید اذعان کنیم که لا اقل در یک سطح هستند. 

آدام هالت از مؤسسه خدمات مالی مورگن استنلی تخمین می زند که اگر آفیس برای iOS با قیمتی در حدود 60 دلار عرضه شود (انتظار ارزان فروشی آفیس را از مایکروسافت نداشته باشید) چیزی نزدیک به یک سوم کاربران آیپد آن را خریداری خواهند کرد (درست مثل 30 تا 40 درصد کاربران مک که برای آفیس مایکروسافت پول پرداخته اند) و از آنجایی که فروش آیپد تا پایان سال 2014 به 200 میلیون واحد خواهد رسید، آقای هالت معتقد است که درآمدی معادل 2.5 میلیارد در سال، انتظار مایکروسافت را می کشد. 

بنابراین با در نظر داشتن قیمت 60 دلاری، آفیس برای آیپد می تواند به تنهایی درآمدی برابر با 50% از درآمد مایکروسافت از آفیس برای کل کامپیوترهای شخصی را به درآمد شرکت اضافه کند. رقمی بسیار قابل توجه و بدون باز کردن پای آیفون به محاسبه. 

ولی در عین حال چالش های دیگری هم وجود دارد. آفیس برای iOS باعث خواهد شد سرفیس RT برق نگاه خود را از دست بدهد زیرا در حال حاضر تنها تبلت بازار است که به آفیس مایکروسافت شامل ورد، پاور پوینت، اکسل و وان نوت مجهز شده. 

خطرات ارائه آفیس برای iOS و اندروید بسیار زیاد است. تصور کنید دستگاه های Post-PC که نقطه ضعف بزرگشان امکانات تولید محتوای کم یا غیر حرفه ای است، ناگهان مجهز به سلاح مخوف مایکروسافت آفیس شوند. کسی چه می داند بعدش چه بلایی بر سر کامپیوترهای شخصی خواهد آمد؟ از طرف دیگر، چنین موردی باعث تقویت موضع خوب آیپد در بخش تجاری نیز می شود. 

در آینده بررسی دقیق تری در این باره خواهیم داشت. اما باید دید مایکروسافت در نهایت چه انتخابی را در دستور کار قرار می دهد. از یک سو این شرکت همیشه خود را متعهد به گسترش نرم افزارهایش بر روی پلتفرم های مختلف کرده و از قدیم آفیس را برای مک نیز ارائه می کند. از طرف دیگر استیو بالمر مایکروسافت پس از ویندوز 8 را شرکت دستگاه ها و خدمات نامیده. 

آیا سیاست های نرم افزاری مایکروسافت در تناقض با سیاست های تولید دستگاه های اختصاصی قرار می گیرد و مانع ارائه آفیس برای iOS یا حتی اندروید می شود؟ 

مشخصات رسمی اپتیموس جی پرو اعلام شد

رضا باقرزاده در - 2013-02-18 14:27

سر انجام LG به طور رسمی مشخصات Optimus G Pro نسخه جهانی را اعلام کرد. تصور ما این بود که در مراسم 7 اسفند این شرکت همزمان با شروع MWC 2013 این موارد اعلام خواهند شد ولی LG دیگر ما را منتظر نگذاشت. مشخصات این تلفن عبارت هستند از:


- ابعاد 150.2 در 76.1 در 9.4 میلیمتر با حاشیه نمایشگر به میزان 3 میلیمتر 
- وزن 172 گرم در دو رنگ مشکی و سفید 
- نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 و تراکم 400 پیکسل در اینچ 
- پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون 600 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز 
- 2 گیگابایت رم 
- 32 گیگابایت حافظه داخلی؛ قابل افزایش با حافظه جانبی از نوع microSD 
- 13 مگاپیکسل دوربین عقب؛ 2.1 مگاپیکسل دوربین جلو 
- باتری 3140 میلی آمپری قابل تعویض و قابل شارژ به روش بی سیم القایی
- چراغ LED دور تا دور دکمه فیزیکی Home با 6 رنگ مختلف برای هشدارهای مختلف 
- اندروید 4.1.2
پردازنده دستگاه از نسل جدید چیپ های ساخت کوالکام است که در CES 2013 رونمایی شدند. اسنپدرگون 600 کارکردی تا 40 درصد بهتر از اسنپدرگون S4 Pro دارد ولی پایین تر از چیپ قدرتمند اسنپدرگون 800 قرار می گیرد که 75 درصد کارکرد بهتری در مقایسه با S4 Pro خواهد داشت. گرافیک اسنپدرگون 600 نیز Adreno 320 است. 

علاوه بر این مشخصات که لقب X Large را از هر نظر برازنده اپتیموس جی پرو می کنند، LG به ویژگی های دیگری نظیر ضبط همزمان با دو دوربین دستگاه، پانوراما همراه با واقعیت مجازی برای ذخیره عکس های 360 درجه عمودی و افقی و حفظ فوکوس بر روی اشیا در حال حرکت نیز اشاره کرده. 

همچنان منتظر تصاویر بیشتر و بیشتری از این پرچمدار جدید هستیم که قیمت آن برای کره جنوبی نزدیک 900 دلار تعیین شده است. 

  به روز رسانی: 6 عکس جدید در ادامه مطلب قرار گرفت. 

ادامه مطلب ...

گروهی از بهترین طراحی گجت ها در تاریخ تکنولوژی

امین باقرزاده در-2013-02-18 14:24

هنگامی پای گجت ها و ابزارهای کوچک کاربردی به میان می آید، دیگر قابلیت و کارکرد همه داستان نیست. 

در گجت ها، ما دوست داریم همراه با کارایی، زیبایی و طراحی را هم ببینیم. 

در ادامه مطلب با برخط  همراه باشید تا برخی مثال ها از بهترین طراحی گجت ها را با هم مرور کنیم.

ادامه مطلب ...

شرکت آسان پرداخت پرشین و خدمات بانکی

تبلیغات در -2013-02-18 14:21

تبلیغاتآلودگی، ترافیک، استرس و ... همگی از مواردی هستند که در زندگی شهری امروزی ما را تحت فشار قرار می دهند. پیشرفت تکنولوژی در طول زمان سعی کرده تا حد ممکن، زندگی روزمره را آسان تر کند و نقشی کلیدی را در آسایش ذهنی ما ایفا نماید. 

یکی از مهم ترین مسائلی که زندگی شهری را تحت الشعاع قرار می دهد، زمان است. عقربه های ساعت سریع تر از آن چیزی که انتظارش را دارید حرکت می کنند و در آخر روز این حجمی از کارهای باقی مانده است که بر روی دوش شما سنگینی خواهد کرد. در این میان تکنولوژی ها کاربردی می توانند مانند فرشته ای بر روی امواج صفر و یک سوار شده و آسایش را به زندگی شما هدیه دهند. 

سرویس پرداخت 733 میتواند عهده دار امور بانکی شما باشد و تجربه ای متفاوت را از تراکنش های مالی در اختیارتان قرار دهد. این سرویس برای مشترکین همراه اول و ایرانسل طراحی شده و خدمات خود را با استفاده از استاندارد USSD ارائه می دهد. 

UUSSD چیست؟

این عبارت مخفف Unstructured Supplementary Service Data است و از جمله استانداردهای شبکه GSM به شمار می رود. ارتباط پیام از طریق USSD شباهت زیادی به انتقال پیام از طریق SMS دارد، اما با این حال بین آن ها تفاوت کلیدی وجود دارد; SMS پس از دریافت شدن در شبکه ذخیره می گردد و در زمانی دیگر برای مقصد فرستاده می شود، اما در USSD پیغام همان زمان ارسال، دریافت خواهد گردید. این استاندارد امنیت بالایی دارد و در بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای خدمات مختلف بانکی استفاده می شود. این کدها به صورت استاندارد با * شروع و با # تمام می شوند.

امنیت؟

طبیعی است که اگر بخواهید خدمات بانکی خود را به یک سرویس جدید بسپارید، باید از میزان امنیت آن اطمینان حاصل نمایید. سرویس خدمات پرداخت 733 تحت مجوز شماره ن‌پ‌م ۸۸/۲۷۱۲۰۵ بانک مرکزی ایران و توسط شرکت آسان پرداخت پرشین راه اندازی شده است. شما همچنین می توانید مجوز بانک مرکزی برای دسترسی به سوییچ شاپرک را نیز در سایت این مرکز ، مشاهده نمایید. 

سرویس #733* چه کار می کند؟

۷۳۳ به شما این امکان را می دهد تا هر کجا که باشید بدون نیاز به اینترنت، کارهای ضروری بانکی خود را انجام دهید. از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:‌

- پرداخت قبوض آب، برق، گاز و تلفن 
- خرید شارژ ایرانسل و همراه اول
- مشاهده موجودی حساب بانکی
- پرداخت قبض موبایل بدون نیاز به دانستن شناسه قبض
- پرداخت اینترنت وایمکس مبین نت و ایرانسل

جایزه!

اما شرکت آسان پرداخت پرشین، به مناسبت افتتاح این سرویس، جشنواره آنلاینی را برگزار می کند که در آن به سه نفر از شرکت کنندگان، به قید قرعه، آیپد نسل چهارم هدیه داده می شود. 

برای شرکت در جشنواره می توانید به وب سایت Http://atm733.ir مراجعه نمونده و ثبت نام کنید. در پایان شایان ذکر است که کلیه خدمات #۷۳۳* رایگان بوده و همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، کلیه کاربران ایرانسل و همراه اول می توانند آز آن بهره ببرند.

گلکسی اس 3 در نزدیکی عبور از آیفون 5 در ترافیک وب امریکای شمالی

رضا باقرزاده در - 2013-02-16 14:58

تا 4 ماه پیش در امریکای شمالی، آیفون 5 از نظر سهم مصرف اینترنت یک فاصله چشمگیر 8 درصدی را با گلکسی اس 3 داشت ولی اکنون تنها 0.2 درصد از رقیب مستقیم خود جلوتر است. این را آمارگیری جدید بنگاه تبلیغاتی Chitika بر ملا کرده. 

در حال حاضر آیفون 5 در امریکای شمالی 6.6 درصد از ترافیک وب را به خود اختصاص داده و سایر آیفون ها نیز 34.9 درصد را. در سمت دیگر، سهم گلکسی اس 3 برابر است با 6.4 درصد و سایر تلفن های سامسونگی نیز 14.2 درصد از ترافیک اینترنت را مال خود کرده اند. 

از رقابت این دو غول که چشم بر گیریم، سایر تلفن ها هم سهم 37.8 درصدی را با هم تقسیم کرده اند. ولی نکته این است که پرچمدار فعلی سامسونگ که نزدیک به 10 ماه از عرضه آن می گذرد، توانسته در این مدت فاصله خود را با پرچمدار 4 ماهه اپل کم کند. 

عادت کرده ایم که سران اپل استفاده بیشتر کاربران آیفون از اینترنت را دلیل برتری چشمگیر تجربه کار با آن بر تجربه کار با رقبای به زعم آنها بی کیفیت اندرویدی قلمداد کنند. ولی چه اتفاقی افتاده که پرچمدار تازه نفس اپل، دارد قافیه را به پرچمدار در حال بازنشستگی سامسونگ واگذار می کند؟ انگار آیفون 5 دیگر جادویی نیست. 

آیا این را یک زنگ خطر دیگر برای اپل در بازار تلفن های هوشمند نمی دانید؟