دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

اپلیکیشن های رایگان باطری بیشتری مصرف می کنند



هیچ کس نیست که نرم افزار رایگان را دوست نداشته باشد. اما نتایج یک بررسی نشان میدهد که نرم افزارهای رایگان در تلفن های هوشمند باطری بیشتری مصرف می کنند.

این تحقیق که روی تلفن های اندرویدی و ویندوز فون انجام شده، نشان می دهد در مورد برخی از نرم افزارهای رایگان تا ۷۵ درصد انرژی مصرفی به بخش تبلیغات اختصاص می یابد و خود نرم افزار به انرژی کمی نیاز دارد.

ضمن اینکه این نرم افزارها از نظر مصرف مناسب و کمتر انرژی به خوبی نرم افزارهای پولی بهینه نشده اند. برای مثال در بررسی انجام شده روی بازی مشهور پرندگان خشمگین، فقط ۲۰ درصد انرژی مصرفی به خود بازی اختصاص داشت و بقیه صرف تبلیغات و استفاده از جی پی اس برای پیدا کردن موقعیت کاربر و نشان دادن تبلیغ مناسب به او می شد.

اپلیکیشن های رایگان معمولا دارای تبلیغات یا ابزارهای جانبی برای پول در آوردن هستند و همین سبب مصرف بیشتر انرژی در آنها می شود. اکثر آنها مرتب به اینترنت متصل شده و علاوه بر دریافت و ارسال اطلاعات از جی پی اس هم استفاده می کنند. ضمن اینکه در برخی از آنها به خاطر رایگان بودن، ممکن است برنامه نویس ها انگیزه کمی برای بهینه سازی نرم افزار شان داشته باشند.

نام ویندوز فون تانگو تغییر یافت

به گزارش galaxy بر اساس اظهارات استفانیا دیکو مدیر ویندوز فون ایتالیا نام بروز رسانی ویندوز فون تانگو به ویندوز فون ۷.۵ رفرش تغییر یافته است و البته همانطور که پیش از این هم می‌دانستیم تانگو همان ویندوز فون ۷.۵ است.

اضافه کردن نام رفرش یعنی تازه کردن این نکته را می‌رساند که این بروز رسانی برای این سیستم عامل بسیار مهم است که برای تمامی تلفن های همراه ویندوز فونی که تاکنون تولید شده عرضه شده است.

بنابر گزارش فارنت، گفتنی است که بروز رسانی بزرگ بعدی ویندوز فون که آپولو نام گرفته است و در ضمن نام مستعار ویندوز هشت نیز است به احتمال فراوان در ۳ ماهه سوم سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود.

ساخت نمایشگر 1 اینچی با رزولوشن 2048x1526

هر چه تراکم پیکسل در یک نمایشگر بیشتر باشد، رزولوشن بالاتر و کیفیت بهتری در اختیار خواهیم داشت. موضوعی که این روزها رقابت شرکت های سازنده تلفن همراه و تبلت را برای ساخت نمایشگرهایی با رزولوشن بالاتر بر انگیخته است.

در این میان شرکتی به نام Fourth Dimension نمایشگری کوچک ساخته که تقریبا یک اینچ است و دارای رزولوشنی معادل 2048 در 1526 پیکسل است.

البته عقیده ای وجود دارد که می گوید، در صورتی که تراکم پیکسلی از مقداری بیشتر بشود دیگر برای چشم انسان قابل تشخیص نیست. بنابراین ساخت نمایشگری با چنین رزولوشنی چه فایده ای دارد؟

پاسخ در اینجا است که وقتی بخواهید نمایشگری بسازید که قرار است فاصله کمی با چشم داشته باشد، به این رزولوشن نیاز دارید تا بتوانید کیفیتی عالی در مقابل چشم ایجاد کنید. این نمایشگر قرار است در گجت هایی مانند عینک هایی استفاده بشود که در فاصله چند میلیمتری از چشم انسان قرار می گیرند و می تواند تجربه کار با این گجت ها را متحول کند.

سازندگان می گویند که سال آینده میلادی یک دستگاه مخصوص بازی با این نمایشگر جدید وارد بازار خواهند کرد و قیمت آن را بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار پیش بینی می کنند. اما با توسعه استفاده، می توانید منتظر ارزان شدن قیمت این نمایشگرها باشید.

فاصله چندانی با گجت های پوشیدنی دوست داشتنی مان نداریم.

اپل ۴۵ میلیارد دلار صرف پرداخت سود و بازخرید سهام می کند

همانطور که از امروز صبح مطلع بودید، اپل در بیانیه ای و پیش از برگزاری کنفرانس برنامه مالی اش را اعلام کرد. هرچند تقریبا تمام این اعلان شامل سهامداران این شرکت می شود. قرار است به ازای هر سهم به دارندگان سهام این شرکت مبلغ ۲.۶۵ دلار سود پرداخت شود و این سود در سه ماهه پایانی سال مالی این شرکت پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این حدود ۱۰ میلیارد دلار از پول این شرکت صرف برنامه بازخرید سهام خواهد شد که از سال ۲۰۱۳ انجام خواهد گرفت. بر این اساس، شرکت تعدادی از سهام خودش را از سهامداران خواهد خرید و این سبب می شود که سود دهی سهام شرکت بیشتر از قبل بشود. در واقع با باز خرید مقداری از سهام توسط خود شرکت، تعداد سهامی که توسط سهامداران عمومی نگهداری می شود کمتر خواهد شد. با کاهش سطح سهام عمومی حتی اگر میزان سودهی این شرکت ثابت بماند، میزان سود حاصل از هر سهم افزایش خواهد یافت. البته اپل قصد دارد از این سهام به عنوان پاداش به کارمندانش هم استفاده کند.

این به این معنی است که اپل ۴۵ میلیارد دلار از پول اش را طی سه سال آینده صرف این دو برنامه خواهد کرد. آنها می گوید که سرمایه گذاری های بزرگی برای توسعه محصولات، باز کردن فروشگاه های جدید و تحقیقات کرده اند و با این وجود می توانند برنامه پرداخت سود به سهامداران و بازخرید سهام را انجام بدهند.

در پی گزارش های مربوط به این دو برنامه ی مالی، که امروز پیش از کنفرانس اپل به بیرون درز کرده بود، سهام اپل با 1.7% معادل 10 دلار رشد، به مرز 600 دلار نزدیک شد.

کرنل لینوکس نسخه 3.3 ارایه شد: ادغام با کد اندروید

ساعاتی پیش جدید ترین نسخه از هسته لینوکس ارایه شد. نکته جالب در مورد نسخه جدید، اضافه شدن کد اندروید به هسته لینوکس است. احتمالا می دانید که سیستم عامل محبوب اندروید بر پایه هسته لینوکس ساخته شده و در واقع فرزند لینوکس به حساب می آید.

حالا با اضافه شدن کد این پروژه جانبی به هسته اصلی لینوکس می توان روی کارکرد اپلیکیشن های اندروید از طریق لینوکس حساب ویژه ای باز کرد.

ضمن اینکه وعده داده شده در نسخه بعدی روی بهینه سازی مصرف انرژی و دیگر زیرساخت های مورد نیاز کار خواهد شد.

تغییرات ریز و درشت دیگری هم مانند مدیریت بهتر حافظه، شبکه، بهبود امنیت و پشتیبانی از درایورهای بیشتر نیز در این نسخه جدید صورت گرفته است.

هسته لینوکس پایه اصلی بسیاری از توزیع های فعلی لینوکس را تشکیل می دهد و حالا با نزدیک تر شدن این پدر و پسر، شاید یک دلیل خوب دیگر برای استفاده از لینوکس پیدا کرده باشید.

گوشی X700 سامسونگ. یک انتخاب مناسب

با وجود اینکه هم اکنون در بازار آکبند این گوشی را به زور پیدا می کنید ولی بد نیست با آن آشنا شوید. یک گزینه عالی با قیمتی بسیار مناسب.
ادامه مطلب ...

Htc Touch Diamond 2 به میدان می آید!

خب با یه گوشی جدید از شرکت Htc سرکار داریم که نسخه ی 2 همان Htc Diamond معروف است که دارای ویژگی های خیلی نزدیک نیز هستند
ادامه مطلب ...