دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

اپل ۴۵ میلیارد دلار صرف پرداخت سود و بازخرید سهام می کند

همانطور که از امروز صبح مطلع بودید، اپل در بیانیه ای و پیش از برگزاری کنفرانس برنامه مالی اش را اعلام کرد. هرچند تقریبا تمام این اعلان شامل سهامداران این شرکت می شود. قرار است به ازای هر سهم به دارندگان سهام این شرکت مبلغ ۲.۶۵ دلار سود پرداخت شود و این سود در سه ماهه پایانی سال مالی این شرکت پرداخت خواهد شد.

علاوه بر این حدود ۱۰ میلیارد دلار از پول این شرکت صرف برنامه بازخرید سهام خواهد شد که از سال ۲۰۱۳ انجام خواهد گرفت. بر این اساس، شرکت تعدادی از سهام خودش را از سهامداران خواهد خرید و این سبب می شود که سود دهی سهام شرکت بیشتر از قبل بشود. در واقع با باز خرید مقداری از سهام توسط خود شرکت، تعداد سهامی که توسط سهامداران عمومی نگهداری می شود کمتر خواهد شد. با کاهش سطح سهام عمومی حتی اگر میزان سودهی این شرکت ثابت بماند، میزان سود حاصل از هر سهم افزایش خواهد یافت. البته اپل قصد دارد از این سهام به عنوان پاداش به کارمندانش هم استفاده کند.

این به این معنی است که اپل ۴۵ میلیارد دلار از پول اش را طی سه سال آینده صرف این دو برنامه خواهد کرد. آنها می گوید که سرمایه گذاری های بزرگی برای توسعه محصولات، باز کردن فروشگاه های جدید و تحقیقات کرده اند و با این وجود می توانند برنامه پرداخت سود به سهامداران و بازخرید سهام را انجام بدهند.

در پی گزارش های مربوط به این دو برنامه ی مالی، که امروز پیش از کنفرانس اپل به بیرون درز کرده بود، سهام اپل با 1.7% معادل 10 دلار رشد، به مرز 600 دلار نزدیک شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.