دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

عکسی از اولین تلفن هوشمند ریم با سیستم عامل بلک‌بری 10

رضا باقرزاده در- 2012-09-21 22:37

کمپانی RIM سخت در تلاش برای عرضه سیستم عامل جدید خود است و از طرف دیگر هنوز مشخص نیست که آیا تلفن‌های جدید این شرکت از نظر سخت‌افزار نهایی شده‌اند یا خیر. با این حال تصویر زیر که اخیراً انتشار یافته تلفنی لمسی با اسم رمز London را نشان می‌دهد. غیر از صفحه لمسی، فقط کانکتورهای NFC که در داخل درب باتری قرار دارند جلب توجه می‌کند.

ادامه مطلب ...

کاشتنی های داخل بدن و راه حل های جدید تامین انرژی

رضا باقرزاده در- 2012-09-21 22:37

باتری تنها راه فعلی برای قدرت دادن به گجت های کاشتنی داخل بدن است، اما آنها هر چند وقت یک بار خالی می شوند و باید طی یک عمل جراحی جایگزین شوند. انجام جراحی های مکرر برای گذاشتن باتری این کاشتنی ها راه حل ناراحت کننده ای برای بیماران است.


اما تحقیقات جدیدی روی مشکل تعویض مکرر باتری ها در حال انجام است. راه هایی چون ساخت گجت هایی که بتوانند با انرژی ملکول قند، نور، امواج صوتی، رادیویی یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، کار کنند امیدهایی در این زمینه به وجود آورده است. قبلا در نارنجی در موردتامین انرژی از قند گفتیم. اکنون در ادامه مطلب به سه مورد جالب دیگر می پردازیم.

ادامه مطلب ...

شروع ساخت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی برای تبلت و تلفن هوشمند

رضا باقرزاده در- 2012-09-21 22:35

تبلت ها و تلفن های هوشمند فعلی با حافظه هایی با ظرفیت ۱۶، ۳۲ و یا ۶۴ گیگابایتی ارایه می شوند و کمتر پیش می آید که آنها را با ظرفیت بیشتر ببینیم. حالا سامسونگ می گوید که تولید انبوه حافظه های NAND با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را آغاز کرده. چیزی که به گفته این شرکت پرظرفیت ترین حافظه بازار به حساب می آید. 

حافظه جدید علاوه بر ظرفیت بیشتر، قادر است اطلاعات را با سرعت ۱۴۰ مگابایت در ثانیه بخواند و ۵۰ مگابایت در ثانیه بنویسد. 

با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت برای تلفن های هوشمند و تبلت ها آنها قادر خواهند بود تا ۱۵ فیلم تمام اچ دی را روی حافظه شان ذخیره کنند. با این حساب تلفن های هوشمند و تبلت ها از نظر ذخیره سازی اطلاعات هم یک گام دیگر به کامپیوترهای شخصی نزدیک تر می شوند. 

هنوز هیچ تلفن یا تبلتی که از این حافظه استفاده کند معرفی نشده، اما با این حساب می توانید تا چند ماه آینده منتظر ورود گجت های ۱۲۸ گیگابایتی به بازار باشید.

جمعه بازار: بر فراز آسمان ها

رضا باقرزاده در- 2012-09-21 14:23

جمعه بازیار

یکی از سرگرمی های جمعه، تماشای تلویزیون یا رفتن به میهمانی است. برخی هم گشت و گذار بیرون از شهر یا پارک گردی را ترجیح می دهند. اما برای یک خوره بازی یا کاربر پر و پا قرص اسمارت فون ها داستان کمی فرق می کند. آنها هرجا که باشند، با اسمارت فون جذاب شان همراه و با آن سرگرم هستند. 

پس بگذارید این لذت بازی و سرگرمی همراه را با هم به اشتراک بگذاریم. نظرتان درباره این سه بازی جالب چیست؟ 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ادامه مطلب ...

فناوری پول ساز: ثروتمند ترین های آمریکا

رضا باقرزاده در- 2012-09-21 13:03

در جدیدترین رده بنده سالیانه Forbes برای ثروتمندترین افراد آمریکا، نام بیل گیتس برای نوزدهمین سال متوالی در رده اول قرار دارد. 

این لیست شامل نام ۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد آمریکا است و بیل گیتس ۵۶ ساله امسال هم با ثروتی ۶۶ میلیارد دلاری در صدر آن قرار گرفته است. ضمن اینکه این لیست نشان می دهد ثروت آقای گیتس نسبت به سال گذشته حدود ۷ میلیارد دلار بیشتر شده. 

مدیر عامل شرکت اوراکل لری الیسون هم رتبه سوم لیست را با ثروت ۴۱ میلیارد دلاری به خود اختصاص داده است. مدیر عامل آمازون، جف بزوس هم در رتبه ۱۱ لیست است و مدیران گوگل یعنی سرگئی برین و لری پیج هم در مقام ۱۲ و ۱۳ هستند. 

مدیرعامل فعلی مایکروسافت، استیو بالمر با ثروت ۱۵.۹ میلیارد دلاری اش در رتبه ۱۹ قرار دارد و پاول آلن از دیگر موسسان مایکروسافت در مقام ۲۰ جدول است. 

نکته جالب دیگر این لیست، سقوط مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک است. او سال گذشته در رتبه ۱۱ لیست قرار داشت در حالی که امسال در رده ۳۶ است با ثروتی ۱۷.۵ میلیارد دلاری.

سبک ترین تبلت هفت اینچی دنیا: ۲۴۹ گرم

رضا باقرزاده در- 2012-09-21 13:02

تصویر بالا سبک ترین تبلت ۷ اینچی جهان به حساب می آید، وزن اش ۲۴۹ گرم است و محصولی است از شرکت NEC که قرار است در ژاپن برای یک اپراتور وارد بازار بشود. گفته می شود بدنه این تبلت از نوعی فیبر کربن ساخته شده که در ساخت هواپیماهای مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. 

برای مقایسه کافی است وزن آن را با مدل های سبک و مشهور بازار مقایسه کنید: کیندل فایر اچ دی حدود ۴۰۰ گرم وزن دارد و وزن نکسوس ۷ گوگل هم ۳۴۵ گرم است. البته علاوه بر وزن سبک، مشخصات فنی هم خوب به نظر می رسد: 

اندروید ۴ به همراه نمایشگری با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل و پردازشگر دو هسته ای 1.5GHz با دوربین ۸ مگاپیکسلی و باطری 3100mAh . 

متاسفانه قیمت این تبلت را نمی دانیم و احتمالا آن را در بازارهای جهانی نخواهیم دید و محدود به بازار ژاپن خواهد بود.

دسته بازی MOGA برای تلفن های اندروید

رضا باقرزاده در  2012-09-20 01:20

هر روز بازی های جدیدی برای تلفن های هوشمند از راه می رسد که می توانید از آنها لذت ببرید. اما خیلی اوقات دلمان می خواهد یک دسته بازی مشابه کنسول ها داشته باشیم و به جای نمایشگر لمسی با آنها بازی کنیم. 

کنترل بازی Moga دقیقا همان چیزی است که می خواستم. می توانید تلفن اندرویدی تان را روی پایه آن قرار بدهید و کنترل را از طریق بلوتوث به تلفن متصل کنید. حالا بازی های اندرویدی را با یک دسته کنسولی بازی کنید. 

این دسته بازی توسط شرکتی به نام PowerA ساخته شده و همانطور که گفتیم MOGA نام دارد. یک نرم افزار واسط نیز به صورت رایگان روی آن قرار میگیرد که اجازه می دهد تعدادی از بازی های اندرویدی را با این دسته بازی کنید. البته توجه کنید که امکان اجرای همه بازی ها از طریق این دسته وجود ندارد. اما شرکت سازنده می گوید اپلیکیشن این کنترل مرتب آپدیت می شود و بازی های جدیدی را پشتیبانی می کند. 

این کنترل از ۳۰ مهرماه با قیمت ۵۰ دلار وارد بازار می شود و با خرید آن یک نسخه از بازی سونیک و پک من را هم دریافت می کنید.

نخستین موس اچ پی با فناوری ان اف سی

رضا باقرزاده در ر- 2012-09-20 01:20


شرکت اچ پی به این نتیجه رسیده که هنگام استفاده از موس های بی سیم بلوتوث، وقت مان را برای برقراری ارتباط بین ماوس و کامپیوتر تلف می کنیم و به دنبال راه حلی بوده تا موس های بی سیم سریع تر به کامپیوتر متصل بشوند. 

برای همین این موس جدید اچ پی به فناوری ان اف سی مجهز شده و حالا برای برقراری ارتباط بین موس و کامپیوتر کافی است آنها را به هم بزنید تا ارتباط بین آنها برقرار شود. 

البته اچ پی هنوز فکر آن طرف ماجرا را نکرده. یعنی برای این کار لازم است که لپ تاپ مان هم دارای ان اف سی باشد. چیزی که این روزها هنوز فراگیر نشده است. اما اگر ان اف سی ندارید، جای نگرانی نیست. می توانید این موس ۳۹ دلاری را با همان روش قدیمی از طریق بلوتوث به لپ تاپ متصل کنید و از آن استفاده کنید. 

شاید فعلا محصولی کاربردی به حساب نیاید اما کم کم باید ان اف سی را در بقیه گجت های اطراف مان هم ببینیم و این تازه شروع اش است.