دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

ارتقا دهید: سیستم‌عامل OS X 10.10 Yosemite از امروز و iOS 8.1 از دوشنبه

رضا باقرزاده - جمعه - ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - 17:50

اپل در OS X Yosemite طراحی سیستم‌عامل مخصوص کامپیوترهای خود را دستخوش تغییرات اساسی کرد و از زبان طراحی جذاب‌تری در آن استفاده کرد. رابط کاربری و نحوه‌ی تعامل کاربران در اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل نیز دستخوش تغییرات بسیاری شده و به اعتقاد اپل کار کردن با آن‌ها به مراتب ساده‌تر از قبل شده است.

اپل سیستم‌عامل OS X 10.10 Yosemite را ژوئن امسال در WWDC رونمایی کرد و نسخه‌ی آزمایشی آن را در اختیار علاقمندان قرار داد.

درست زمانی که بازار PC رونق سال‌های گذشته خود را ندارد، بازار کامپیوترهای اپل هر چند به مراتب کوچک‌تر از بازار PC است، اما رشد خود را حفظ کرده و همچنان با افزایش تقاضا روبرو است. اپل امیدوار است این رشد با عرضه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل این شرکت بیشتر نیز شود.

اپل در کنفرانس امروز خود به برخی از امکانات Yosemite نیز اشاره کرد و گفت در این سیستم‌عامل می‌توانید از طریق اپلیکیشن ایمیل، نامه‌هایی با پیوست‌های ۵ گیگابایتی ارسال کنید. این امکان از طریق یکپارچکی اپلیکیشن ایمیل با سرویس ابری iCloud میسر می‌شود. رابط کاربری اپلیکیشن Mail دستخوش تغییرات بسیاری شده است تا کاربران بیشتر نسبت به استفاده از آن اقدام کنند و کنترل بیشتری بر روی صندوق پستی خود داشته باشند.

اپل در iOS 8 و OS X 10.10 تمام تلاش خود را کرده تا بخش‌های مختلف سیستم‌عامل های موبایل و کامپیوترهای خود را با سرویس ابری iCloud یکپارچه کند تا کاربران بتوانند اطلاعات خود را بین ابزارهای مختلف به راحتی به اشتراک بگذارند. حتی کاربران ویندوز نیز می‌توانند به فایل‌های موجود در سرویس ابری iCloud خود دسترسی داشته باشند.

اپل خبر داد که کاربران کامپیوترهای مک از همین امروز می‌توانند نسخه‌ی جدید Yosemite را دریافت و بر روی کامپیوتر خود نصب کنند.

این سیستم‌عامل همچون‌ نسخه‌ی قبلی، مجانی است. اپل همچنین وعده داد که iOS 8.1 نیز از دو شنبه برای کاربران آیفون‌ها، آیپدها و آیپادهای سازگار ارائه خواهد شد. اپلیکیشن‌های اداری مجموعه‌ی iWork  برای سازگاری با نسخه‌ی جدید OS X و iOS بروز خواهند شد. این مجموعه نیز همچنان مجانی است.

BARKHAT

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.