دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

چگونه از اتفاقات اپوکالیپس جان به در ببریم؟

رضا باقرزاده در- 2012-12-20 23:06

mayan-calendar-85px.jpgاگر جامعه از هم بپاشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر هیچ کس باقی نمانده باشد که به یاری تان بیاید چه باید کرد؟ بگذارید یک راهنمای قدم به قدم برای نجات از آخرالزمان مایا را با هم مرور کنیم. اینگونه شاید احساس امنیت بیشتری کنید

ادامه مطلب ...

زمان بندی ارائه اندروید 4.1 برای 10 عضو خانواده اکسپریا اعلام شد

رضا باقرزاده در- 2012-12-19 14:53

سونی 10 عضو خوشبخت خانواده تلفن های هوشمند اکسپریا که در ماه های آتی به اندروید 4.1 آپدیت خواهند شد را معرفی کرد. اکسپریا T، اکسپریا TX و اکسپریا V در ماه فوریه (بهمن و اسفند) آپدیت رسمی را دریافت خواهند کرد. 

اکسپریا P، اکسپریا J و اکسپریا Go نیز در انتهای مارس (اواسط فروردین) به اندروید 4.1 به روز رسانی خواهند شد و در هفته های بعد از آن، 4 تلفن دیگر یعنی اکسپریا S، اکسپریا SL، اکسپریا Ion و اکسپریا Acro S آپدیت را دریافت می کنند. 

سونی همچنین اعلام کرده که تصمیم به آپدیت نکردن اکسپریا U، اکسپریا Miro، اکسپریا Tipo و اکسپریا Sola گرفته و آنها همچنان به اندروید 4 وفادار خواهند ماند. سونی هنوز درباره جزئیات بسته های به روز رسانی و اینکه غیر از سیستم عامل، چه قابلیت های جدیدی ارائه خواهد شد، چیزی اعلام نکرده.

نسخه بین المللی هواوی Ascend D2 در راه 2013 CES

رضا باقرزاده در- 2012-12-19 14:51

گفته می شود که این تلفن مطمئناً در نمایشگاه CES 2013 رونمایی خواهد شد. تلفن هوشمندی با نمایشگر 5 اینچی فول اچ دی، دوربین عقب 13 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی آمپری که گویا چیپ پردازشی آن را نیز خود هواوی طراحی کرده؛ یک چیپ چند هسته ای با فرکانس پردازشی 1.5 گیگا هرتز. 

نسخه منطقه ای این تلفن در حال حاضر برای چین معرفی شده و تصویر فوق که گفته می شود عکس رسمی (مطبوعاتی) نسخه بین المللی است نیز برای نمایشگاه CES آماده شده. اگر این مشخصات صحت داشته باشد، به زودی با پرچمدار هواوی برای سال 2013 که نمایشگر فول اچ دی در جلویش می درخشد، به طور دقیق آشنا خواهیم شد. 

انتقال بی سیم اطلاعات با سرعت ۱۰۰ گیگابیت

رضا باقرزاده در- 2012-12-19 14:50

چطور می شود بین دو نقطه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری ارتباط بیسیم پر سرعت برقرار کرد؟ منظور از پرسرعت، انتقال اطلاعات با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه است. این پروژه ای است که DARPA (آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی) مشغول کار روی آن است تا به نیروهای نظامی امکان ارتباط سریع و پرسرعت را بدهد. 
روش جدید در واقع ۵۰۰ برابر سریع تر از روش های ارتباطی بی سیم فعلی است و هدف این است که سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات شبیه به زمانی باشد که از فیبر نوری استفاده می کنیم. 
آنها می گوید هم اکنون ابزارهای نظامی برای ارتباط با یکدیگر از شبکه بیسیم CDL استفاده می کنند اما حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه ۲۵۰ مگابیت در ثانیه است و حالا قصد دارند با افزایش این سرعت به ۱۰۰گیگابیت در ثانیه، ارتباط سریعتری به وجود بیاورند.

satellite-main-627-402_narenji.jpg

ماهواره ViaSat1 هم اکنون رکورد بیشترین پهنای باند را در بین ماهواره ها دارد و از RF استفاده می کند. مجموع پهنای باند آن 134 گیگابیت است.

برای رسیدن به چنین سرعتی در انتقال اطلاعات می توان از نور مرئی استفاده کرد اما مشکل این روش، محدودیت فاصله انتقال اطلاعات است. به همین خاطر قرار است از RF برای انتقال اطلاعات استفاده شود. 
هر چند فعلا هدف این پروژه نیروهای نظامی است. اما گفته می شود در صورت موفقیت می توان از آن جهت برقراری ارتباط پرسرعت بین مناطق روستایی نیز استفاده کرد.

عذرخواهی مدیر گوگل انگلیس و سرزنش ال جی برای کمیابی نکسوس 4

رضا باقرزاده در- 2012-12-18 15:27

مدیرگوگل انگلیس و ایرلند ضمن عذرخواهی رسمی بابت مشکل در تهیه و عرضه به موقع نکسوس 4، توضیح داد که این تعداد کم موجودی غیرقابل قبول بوده و ال جی را برای کوتاهی در تامین منابع سرزنش کرد. این مشکل باعث شده است که تعداد زیادی از خریداران این تلفن هوشمند هفته ها منتظر تحویل کالای شان باشند، 

دن کبلی در اکانت گوگل پلاس خود ضمن اشاره به انتقادات اخیر, اعلام کرد که گوگل انتظار دارد طی هفته جاری تعداد قابل توجهی نکسوس 4 وارد انگلیس شود. این تعداد قرار است تحویل کسانی شوند که برای دریافت پیش از کریسمس این اسمارت فون ثبت نام کرده بودند. 

وی نوشته است: «من می دانم که شما این موضوع را غیرقابل قبول می دانید و ما در حال تلاش شبانه روزی و تمام هفته هستیم تا این ایراد را برطرف کنیم. تدارکات تولید کننده بسیار اندک است و بخش ارتباطی هم دچار مشکل شده است. من به دلیل سرویس مان و مشکلات فرآیند ارتباطی مان رسما عذرخواهی می کنم.» 

کسانی که در ابتدا به آنها گفته شده بود پس از طی فرآیند خرید ۳ تا ۵ روزه اسمارت فون شان را دریافت خواهند کرد، هنوز دچار مشکل هستند. البته کبلی می گوید که این فرآیند در حال تکمیل برای ارسال است. گوگل انگلیس برای جبران مشکل تاخیر، به کسانی که سفارش خود را دیرتر از ۵ روز تحویل بگیرند مقداری تخفیف می دهد. 

تقاضای بازار برای نکسوس 4 کاملا گوگل را غافلگیر کرده و کار به جایی رسیده که اتمام موجودی سایت های فروش این اسمارت فون اندرویدی تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد. و آغاز فروش دوباره در جاهایی مانند انگلیس چندین هفته وقت برد تا گوگل بتواند این پرچمدار خود را دوباره برای فروش عرضه نماید. و جالب تر اینکه در برخی مراکز، خریداران اولیه که محصول را پیش خرید کرده بودند هنوز منتظر تحویل کالا هستند، در حالی که افراد جدیدتر نکسوس 4 خود را تحویل گرفته اند. 

و آخر داستان نکسوس 4 اینکه سایت جی اس ام آرنا ساعتی پیش از آغاز دوباره فروش نکسوس 4 در فروشگاه آنلاین گوگل آلمان و انگلیس و در نهایت اتمام موجودی در یک چشم بر هم زدن خبر داد.

شنیده ها:نقشه سیسکو برای فروش بخش روترهای لینک سیس

رضا باقرزاده در- 2012-12-18 15:26

اگر به دنبال مودم ADSL گشته باشید، حتما با نام Linksys به عنوان یکی از محصولات خوب بازار آشنایی دارید. اکنون Cisco بزرگترین تولید کننده ابزار شبکه های کامپیوتری دنیا و صاحب لینک سیس تصمیم گرفته این برند را بفروشد. سیسکو این تولید کننده روتر و مودم ADSL را سال ۲۰۰۳ به قیمت۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. 

به نظر می رسد سیسکو به دنبال تغییرات بزرگی است و سعی می کند خود را از بازار مصرف کنندگان جزء رها کرده و تنها بر مشتریان شرکتی و مشاغل بزرگ تمرکز کند. از جمله حرکت های آنها در این جهت می توان به تعطیلی کارخانه تولید دوربین های فیلمبرداری جیبی Flip تنها دو سال پس از خرید این شرکت اشاره کرد. 

Cisco به تازگی شرکت Barclays را به خدمت گرفته تا بتواند مشتری مناسبی برای این متاع خود پیدا کند. به نظر می رسد مشتریان مورد انتظار سیسکو، بیشتر کارخانه های تولید تلویزیون باشند که می توانند از شهرت و تکنولوژی لینک سیس استفاده بهینه را داشته باشند. 

Barclays یک موسسه مالی است که پیش از این برای فروش بخش تولید Set-top Box موتورولا به یاری گوگل آمده بود. طبق شنیده ها، براساس مشاوره این موسسه، سیسکو انتظار دارد بخش روترش با قیمتی کمتر از آنچه یک دهه قبل برای آن پرداخته، به فروش برود. پیش بینی شما درباره این حرکت سیسکو و آینده آن چیست؟ در آینده باید منتظر چه حرکت خارق العاده ای از سوی این شرکت باشیم؟

برج های Absolute: پروژه ای از دفتر معماری MAD در حومه شهر تورنتو

رضا باقرزاده در- 2012-12-18 15:25

احتمالا در نگاه اول، به نظر شما هم این برج های دو قلو بیشتر به طرحی اولیه و یا تصویری 3 بعدی شبیه اند. اما حالا این پروژه تکمیل شده و شاهد روشن شدن چراغ واحد های آن توسط ساکنینش هستیم. 

برج های Absolute توسط دفتر معماری MAD که یک شرکت چینی است طراحی شده اند و حالا در شهر در حال توسعه "میسیساگا" (Mississauga) که در حومه تورنتو در کانادا واقع شده، شاهد افتتاح آنها هستیم. 

در ادامه مطلب با برخط همراه باشید تا ضمن مشاهده تصاویر بیشتر، با اطلاعات تکمیلی به ابعاد مختلف این پروژه بپردازیم.

ادامه مطلب ...

چرخی از فیلترها برای دوربین های DSLR کانن و نیکون

رضا باقرزاده در- 2012-12-18 15:25

برخی افراد معتقدند که عکاسی یعنی فقط گرفتن تصاویری دارای قاب بندی عالی، شفافیت کامل و رنگ های واقعی، و البته فاقد هر گونه اعوجاج. اگر شما هم چنین اعتقادی دارید، این مطلب برای تان جالب نخواهد بود. شرکت Holga یک چرخ متشکل از فیلترهای رنگی و تصویری را ساخته که شامل لنزهای پلاستیکی و بخشی برای اتصال به لنز دوربین DSLR هستند. شما با نصب این چرخ رنگی می توانید تصاویری ثبت کنید که به نظر خواهد رسید با یک دوربین اسباب بازی گرفته شده اند. 

Holga که قبلا نمونه ای از این فیلتر را برای تلفن های هوشمند هم ارائه کرده بود حالا فیلتر جدید را برای دوربین های DSLR نیکون و کانن ارائه کرده که قابلیت نصب بر روی درگاه لنزهای سری F نیکون و سری EF یا EF-S کانن را دارد و دو چرخ مختلف را شامل می شود؛ یکی دارای 9 فیلتر رنگی مختلف و دیگری دارای 9 فیلتر افکتیو. البته در هر دو چرخ، یک سوراخ بدون فیلتر هم برای عکاسی سادهنیز وجود دارد و ضمناً برای فیلمبرداری با این فیلترها هم مشکلی نخواهید داشت. 

کافی است بخش پشتی را به درگاه لنز دوربین متصل کنید و بعد با نصب فیلتر روی آن و چرخاندنش، می توانید تصاویری با رنگ های مختلف داشته باشید. با فیلتر رنگی، هم رنگ های تکی در اختیار تان خواهد بود و هم رنگ های دو تایی. در فیلتر دیگر هم می توانید از لنز ماکرو، منشورهای مختلف، و حتی زیبابین برخوردار شوید. 

قیمت این فیلتر دو تایی، 40 دلار است. می توانید تصاویر بیشتری از آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

ادامه مطلب ...