دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

چگونه از اتفاقات اپوکالیپس جان به در ببریم؟

رضا باقرزاده در- 2012-12-20 23:06

mayan-calendar-85px.jpgاگر جامعه از هم بپاشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر هیچ کس باقی نمانده باشد که به یاری تان بیاید چه باید کرد؟ بگذارید یک راهنمای قدم به قدم برای نجات از آخرالزمان مایا را با هم مرور کنیم. اینگونه شاید احساس امنیت بیشتری کنید

قدم اول- مایحتاج ۹۰ روزتان را ذخیره کنید

مطمئنا قرار نیست مدت زمان کوتاهی پس از از هم پاشیدن و نابودی کشور یا دنیا، دوباره همه چیز به حالت عادی برگردد. ذخیره مایحتاج و نیازهای غذایی، دارویی و... برای حداقل ۹۰ روز می تواند خطر خروج از پناهگاه و به دنبال غذا گشتن را کمتر کند.


قدم دوم- از ماشین های دیزلی استفاده کنید.

نگهداری و انبار کردن بنزین احتمالا عملی نباشد. مواد شیمیایی که در یک بنزین تازه وجود دارند، در گذر زمان از بین می روند. بعد از یک سال یا بیشتر، بنزین انبار شده دیگر به درد نمی خورد. تغییرات آخرالزمانی هم احتمالا پمپ بنزین ها را از کار خواهد انداخت و مردم ته مانده بنزین آنها را به سرعت غارت خواهند کرد. اما با توجه به حجم ذخیره زیاد گازوئیل و استفاده کم آن، شانس پیدا کردنش بیشتر است. علاوه بر این، تمام ماشین های نظامی دیزلی، با دیگر سوخت ها هم کار می کنند: از نفت سفید مانده گرفته تا تخمیر برگ های پوسیده.


قدم سوم- یک جعبه کمک های اولیه کامل دم دست داشته باشید.

مارک و نام تجاری مهم نیست. این مهم است که همه چیز را در مواقع ضروری صحیح و سالم دم دست تان داشته باشید. شاید این جعبه کوچک امنیت لازم را برای تان فراهم نکند، اما حداقل بهتر از دست خالی بودن با زخم و جراحات است.


قدم چهارم- بهترین نقشه فرار را تهیه ببینید

تا زمانی که کشته نشوید، نمی دانید که رفتن به کدام مسیر شما را به کشتن خواهد داد. پس بهتر است از قبل برنامه ای برای این کار داشته باشید. یک نقشه دقیق از محل زندگی تان دم دست بگذارید. شاید جنگل ها و مراتع یا مناطق مسکونی کم جمعیت بهترین انتخاب ها باشند.


قدم پنجم- سعی کنید تمام نسخه های رمان و کتاب های اپوکالیپس را بخوانید

حتی اگر این کتاب ها تنها تخیل باشند، خواندن اینکه مردم چگونه در آشغال ها دنبال غذا می گردند، چطور آب را نگهداری می کنند، و شیوه یافتن پناهگاه شاید چیزی باشند که زندگی شما را نجات دهند. اما توجه داشته باشید که تنها روش آمادگی تان خواندن این کتاب ها نباشد.


نکات ضروری:

این نکته نجات بخش را به خاطر بسپرید: همیشه آماده باشید. 

هرگز به هم نوع خودتان اعتماد نکنید: مردم در اپوکالیپس گرسنه و تشنه خواهند شد و دیگر مورد اطمینان نیستند. هنگامی که اولین بار آنها را ملاقات کنید، ممکن است شما را برای داشته های تان کتک بزنند. یا حتی بدتر از آن، شما را بکشند. هنگام ملاقات با مردم، کاملا آماده باشید. اگر به سمت آنها می روید، مسئولیتش با خودتان است. 

یک بیمارستان هنوز می تواند امن ترین مکان برای شما باشد: ممکن است بیمارستان ها سریعا خالی از دارو و اقلام پزشکی شوند، اما ژنراتورهای تامین برق بیمارستان قابل استفاده خواهند بود. شما می توانید آنها را راه انداخته و نیروی لازم برای گرم شدن و ابزارهای دیجیتال تان را تهیه کنید. توجه داشته باشید تا جای ممکن لامپ ها را خاموش نگه دارید. زیرا یک بیمارستان چراغانی، همچون یک درخت کریسمس درخشان میان شهری ویران است. علاوه بر این، اتاق امنیتی بیمارستان مکان خوبی برای پنهان شدن است و دوربین های مدار بسته هم اجازه کنترل تمام محیط را به شما می دهند. 

هرگز تنها سفر نکنید! مسافرت تنها خطرش بیش از لذت تجربیات شخصی و فردی است. این گونه شانس زندگی به دلیل بیماری یا جراحت بسیار کمتر می شود. یک گروه ۳ یا ۵ نفره، شانس نجات شما را بسیار بیشتر می کند. 

مخفی و دور از دید بمانید هرگز مخفیگاه تان را با یک علامت کمک اضطراری بزرگ در بالای آن، لو ندهید. یادتان باشد چنین خدمات اوژانس و فوری از بین رفته اند. شما مردم را به سمت خود جذب می کنید و آنها ذخیره غذایی تان را غارت می کنند و حتی شاید شما را از پناهگاه بیرون بیندازند. 

این راهنما را پرینت کنید اگر قرار است جامعه از هم بپاشد و دنیا به آخر برسد، سعی کنید این مقاله را برای استفاده در آینده چاپ کنید. احتمالا پس از اتفاقات ناگوار، دیگر اینترنتی وجود ندارد تا به سراغ نارنجی آمده و راهنما را مرور کنید. 

چه چیزهایی نیاز خواهید داشت؟ 
چاقو 
چراغ قوه 
فندک و آتش زنه 
آب برای ۳۰ تا ۹۰ روز 
غذا برای ۳۰ تا ۹۰ روز 
نوار چسب 
جعبه کمک های اولیه 
کتاب کمک های اولیه که درمان جراحات ساده را آموزش دهد. 
آینه 
حداقل ۱۰ متر طناب 
لوازم ضروری برای افراد با موقعیت ویژه 
عینک آفتابی 
چکمه کوه نوردی 
جلیقه ضد گلوله 
اوراق شناسایی 
کوله پشتی 

آیا شما برای آخرالزمان تقویم مایایی آماده اید؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.