دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

آشنایی با سرویس فاکس اینترنتی تحت cloud افرانت (FAX.IR)

تبلیغاتاولین سرویس فکس اینترنتی در کشور با نام تجاری FAX.IR بهمن ماه ۱۳۹۰ توسط شرکت افرانت رونمایی شد. در این سرویس که توسط شرکت آتریسا وابسته به افرانت ارائه میشود، کاربران بدون نیاز به دستگاه فکس، خط تلفن و نصب نرم افزار میتوانند به ارسال و دریافت فکس بپردازند. 

ادامه مطلب ...

گاتالوگ های IKEA و داستانی دیگر از واقعیت افزوده


متفرقه

IKEA یکی از شرکت های بسیار موفق بین المللی در زمینه تولید اسباب و لوازم منزل است که در کنار کاتالوگ های ویژه هر دسته از محصولات خود، یک کاتالوگ سالیانه دارد که در میان مصرف کنندگان محصولات این شرکت و طراحان داخلی کاملا شناخته شده است و همیشه با استقبال روبرو می گردد‫.‬ حال این شرکت برای کاتالوگ 2013 خود برنامه ویژه ای دارد و قرار است از ۳۱ ژولای ‫(۱۰ مرداد)‬ یک کاتالوگ تعاملی عرضه کند که از تکنولوژی واقعیت افزوده بهره می برد‫.‬ 

کاربران iOS و اندروید که اپلیکیشن کاتالوگ IKEA را دانلود کنند، می توانند ویدیوی امکانات هر محصول از کاتالوگ چاپی را مشاهده کنند و همچنین یک تجربه منحصر به فرد تعاملی با محصولات هر صفحه داشته باشند. امکاناتی چون گالری های عکس و ایده های طراحی داخلی بیشتر هم در اختیار کاربران اپلیکیشن قرار خواهد گرفت. 

ادامه مطلب ...

بنچ مارک های یک محصول ناشناس: آیا با گلکسی نوت 2 روبرو هستیم؟

خب، می دانیم که سامسونگ محصول جدیدی در آستین دارد و اطلاعات نسبتا خوبی هم درباره آن داریم. و به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد در اولین سالگرد Phablet خود، آن را ارتقا داده و نسخه دومش را عرضه کند. برای همین علاقه مندان به این محصول همه جا را با کنجکاوی جستجو می کنند تا سرنخ های تازه تری از Note II پیدا کنند. 

پس هنگامی که محصولی مرموز و ناشناخته در لیست تست های سایت GLBenchmark.com ظاهر شده و شماره مدل آن GT‪-‬N7100 باشد، مطمئنا شاخک های همه را تحریک می کند. زیرا نوت اصلی هم با شماره مدل N7000 به بازار عرضه شد. پس به احتمال زیاد این محصول بی نام مجهز به اندروید بستنی حصیری، می تواند همان جانشین مورد انتظار نوت سامسونگ باشد. 

با اسکرین شات منتشر شده، اکنون می دانیم که این موجود ناشناخته با پردازنده 1‪.‬6 گیگاهرتزی چهار هسته ای Exyons 4412 و گرافیک Mali‪-‬400 (همانند گرافیک گلکسی اس سوم) کار می کند. مورد دیگری هم که بیش از پیش شک بر انگیز است، رزولوشن صفحه نمایش آن است که در گروه ۱۲۸۰ در ۷۲۰ دسته بندی شده است. که احتمالا به دلیل بزرگ تر شدن صفحه نمایش، رزولوشنی کمتر از ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسلی نوت اورجینال دارد. 

نکته جالب در بنچ مارک های لو رفته، کارایی به وضوح بهتر این محصول از Galaxy S III است که بخش مهمی از آن را باید مدیون سرعت بالاتر پردازنده اش باشد. خب، حالا باید منتظر بنشینیم و ببینیم که هنوز هم سامسونگ قصد ندارد چیزی از این محصول تازه به زبان آورد.

لو رفتن عکس های اولین دوربین دیجیتال mirrorless کانن

عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به صنعت عکاسی سال ها است که منتظر ورود کانن به جنگ دوربین های mirrorless و معرفی یک دوربین کامپکت با لنز قابل تعویض بودند که در گروه DSLRها قرار نگیرد. اکنون با توجه به عکس هایی که روز جمعه از این شرکت به بیرون درز کرده، به نظر می رسد این غول عکاسی بالاخره برای رقابت با دوربین های Micro Four Thirdsالمپوس، پاناسونیک و سامسونگ آماده شده است. 

عکس هایی که در سایت ژاپنی Digicame-Info ‎منتشر شده، نشان می دهد یک دوربین با برچسب EOS M و بدنه ای شبیه به سری G کانن قرار است اولین جنگاور سری mirrorless کامپکت این شرکت باشد‫.‬ البته خصوصیات دیگری که لو رفته ‫(‬مانند فاصله یاب و منظره یاب الکترونیک‫)‬ نشان دهنده این است که بازار هدف کانن به جای افراد حرفه ای و طرفداران سرسخت این سری دوربین ها، بیشتر کاربران عادی هستند‫.‬ البته اگر شایعات درست باشند در این دوربین شاهد حضور یک سنسور APS-C یا 1.5 اینچ خواهیم بود که عکس های عالی را به ارمغان خواهد آورد‫.‬ این نوع سنسورها معمولا در دوربین های بزرگتر و DSLRها مورد استفاده قرار می گیرند‫.‬ 

‎لنز این دوربین هم طبق تصاویر منتشره 22mm و با دهانه روزنه f/2 خواهد بود‫.‬ حذف آینه بازتابی در این دوربین، باعث جمع و جورتر شدن آن گردیده است‫.‬ ولی فاصله میان لنز و سنسور را افزایش داده است‫.‬ این بدان معنی است که لنز های بزرگ فعلی کانن بر روی این دوربین قابل استفاده نیستند و حتما نیاز به آداپتور و رابط ویژه ای خواهند داشت‫.‬ 

‎دو میکروفونی که در برخی عکس ها قابل مشاهده هستند، باید نشانه توانایی این دوربین در ضبط صدای استریو باشد. قابلیتی که از مدت ها پیش در دوربین های DSLR این شرکت دیده می شد‫.‬ اما نکته ای که باعث نگرانی و تعجب است، عدم وجود فلاش داخلی در این دوربین است‫!‬ و اینکه احتمالا تنها می توانید از فلاش های مجزا بر روی پایه ویژه بالای این دوربین بهره ببرید‫.‬ 

‎البته همان طور که گفتیم، تمام این مطالب حدس و گمان هایی بر اساس یک عکس هستند و برای اطمینان از صحّت آنها باید تا ۲۳ ژولای ‫(دوشنبه، ۲ مرداد) و معرفی رسمی آن توسط کانن، صبر کنیم.‬

چگونه یک موسیقی مناسب برای ورزش انتخاب کنیم؟

شما هنگام ورزش به موسیقی گوش می کنید؟ آیا می دانید که گوش کردن به موسیقی هنگام ورزش تاثیر مهمی روی ورزش کردن دارد؟ اما همه چیز فقط به گوش دادن به موسیقی خلاصه نمیشود و سرعت و ضرب آهنگ موسیقی هم اهمیت دارد. 

در واقع اگر بخواهید یک ورزش خوب داشته باشید، باید کمی وقت صرف کنید و یک مجموعه خوب از آهنگ های مناسب برای آن انتخاب کنید و در واقع یک Playlist مخصوص برای ورزش داشته باشید. 

جالب است بدانید که روی این موضوع تحقیقات مختلفی هم انجام شده و دکتر کاراگئوریس می گوید که بهترین موسیقی ها برای ورزش آنهایی هستند که دارای ضرب آهنگ (Tempo)بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ در دقیقه اند. تحقیقات دیگری هم نشان داد که گوش کردن به موسیقی هنگام ورزش می تواند تا ۱۵ درصد کارایی را افزایش بدهد.


اما گروه دیگری از محققان، از این هم فراتر رفته اند. آنها می گویند تمپوی ۱۲۰ تا ۱۴۰ یک عدد کلی است لازم است برای هر نوع فعالیت بدنی یک عدد دقیق تر داشته باشیم. برای مثال آنها می گویند هنگام پیاده روی با سرعت ۴ کیلومتر در ساعت باید به موسیقی هایی با ضرب آهنگ ۱۱۵ تا ۱۱۸ گوش کنیم (B.P.M) و وقتی پیاده روی سریع انجام می دهیم موسیقی نیز باید روی تمپوی ۱۳۷ تا ۱۳۹ باشد و هنگام دوییدن باید به آهنگ هایی با تمپوی ۱۴۷ تا ۱۶۰ گوش کنیم. 

آنها حتی یک جدول هم برای فعالیت های بدنی متفاوت ایجاد کرده اند تا اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید بر اساس آن ریتم مناسب خودتان را پیدا کنید.


چگونه موسیقی مناسب را پیدا کنیم؟

تا اینجا در مورد موسیقی مناسب صحبت کردیم. اما چطور باید بفهمیم تمپوی فایل های موسیقی ما چقدر است؟ ما به دنبال اعداد ۱۲۰ الی ۱۴۰ BPM می گردیم. دو نرم افزار رایگانBPM Calculator برای ویندوز و BPM Assistant برای مک به شما کمک می کنند تا تمپوی فایل های موسیقی را محاسبه کنید. این دو نرم افزار در واقع ماشین حساب هایی برای محاسبه «بیت در ثانیه» فایل های موسیقی هستند. برای این کار باید با دقت به موسیقی گوش کنید و همراه با ضرب آهنگ درام، روی دکمه ماشین حساب کلیک کنید تا تمپوی فایل را محاسبه کند. در واقع شما ریتم آهنگ را با تعداد ضربه ای که در ثانیه ایجاد می کنید در اختیار این ماشین حساب قرار می دهید تا تمپوی آن را محاسبه کند. 

حالا می توانید موسیقی های مناسب را جدا کنید و با آنها یک لیست موسیقی برای ورزش بسازید. اگر این موضوع را امتحان کردید، می توانید نتیجه اش را با ما هم در میان بگذارید.

کدام گوشی های اچ تی سی بروز رسانی 4.1 را دریافت خواهند کرد؟

به گزارش نارنجی امروز اچ تی سی رسما تایید کرد که سه گوشی One X ، One XL و One S به آندروید 4.1 یا همان آب نبات ژله ای بروز رسانی خواهند شد

 

 

در این زمان هنوز تاریخ دقیق ارائه این بروزرسانی مشخص نشده است،اما شرکت اعلام کرده است که مشغول کار کردن بر روی آن هستند و زمان بندی در آینده اعلام خواهد شد.

 

همانطور که میبینید گوشی One V و دیگر گوشی های آندرویدی اچ تی سی در این لیست وجود ندارند.

گزارش مالی گوگل برای 3 ماهه دوم سال

به گزارش iran-bsd  امروز گوگل گزارش مالی خود را در سه ماهه گذشته اعلام کرد، به نظر همه چیز برای این غول نرم افزاری خوب می آید. درآمد کل برابر 12.21 میلیارد دلار است که نشان دهنده یک افزایش بزرگ 35 % نسبت به زمان مشابه یعنی 3 ماهه دوم در سال 2011 است.

 

بدون احتساب هزینه ها درآمد برای این شرکت برابر 3.2 میلیارد دلار در مقایسه با درآمد 2.88 میلیارد دلاری در سال گذشته بوده است همچنین سود خالص برابر 2.79 میلیارد دلار گزارش شده است که در سال گذشته این درآمد برابر 2.51 میلیارد دلار بوده است و نشان دهنده این است که برخلاف رکود اقتصادی در بعضی کشورهای پیشرفته درآمد گوگل در حال افزایش است.

 

 

برخلاف این گزارش های خوب، وضعیت در مورد موتورولا که اکنون به طور کامل برای گوگل است کمی متزلزل است ، این کارخانه آندرویدی  در کنار اینکه 1.25 میلیارد دلار درآمد داشته است 233 میلیون دلار ضرر داده است ( 843 میلیون دلار از قسمت موبایل و 407 میلیون دلار از قسمت خانگی در آمد داشته است) و این باعث شده است که درآمد کلی گوگل به مقدار بسیار کمی خراب شود.

 

گوگل قول داده است که به موتورولا اجازه دهد به مانند قبل از مالکیت گوگل فعالیت داشته باشد اما اگر قسمت سخت افزاری کارخانه به خرج کردن اضافی پول ادامه دهد گوگل مجبور می شود که اقدامات خاصی را انجام دهد.

 

آیفون بعدی از نانو سیم کارت استفاده می کند


چند ماه قبل در مورد سیم کارت های جدید که کوچک تر هستند و نانو سیم کارت نام دارند صحبت کرده بودیم. حالا بی جی آر با قاطعیت ادعا می کند که آیفون بعدی اپل از نانو سیم کارت استفاده می کند. 

هفته گذشته هم این موضوع توسط چند منبع مختلف اعلام شده بود اما سرانجام تایید شده که اپل مشغول کار با اپراتورهای بزرگ است و کیت های ویژه ای را برای تست نانو سیم کارت ها در اختیار آنها قرار داده است. 

خبرهای دیگری هم منتشر شده که نشان می دهد اپراتورهای بزرگ مشغول تولید نانو سیم کارت ها هستند تا با ورود آیفون جدید مشکلی در ارایه سیم کارت نداشته باشند. در کنار آن این مشخصات سخت افزاری از آیفون جدید هم تایید شده که این مدل جدید با یک گیگابایت رم و پشتیبانی از شبکه تلفن همراه نسل چهارم و ان اف سی خواهد بود.


nano-sim-card-logo_narenji.jpg

وقتی اپل آیفون ۴ را معرفی کرد به جای استفاده از سیم کارت های معمولی، سراغ «میکرو سیم کارت» رفته بود و اپراتورهای تلفن همراه هم میکروسیم کارت ها را در اختیار کاربران قرار دادند. در برخی کشورها مانند ایران هم میکروسیم کارت بسیار دیر ارایه شد اما این امکان وجود داشت که با بریدن بخش هایی از سیم کارت، از آن به عنوان میکرو سیم کارت استفاده کرد. 

حالا در آیفون 5 اپل سراغ یک نسل کوچک تر به نام «نانو سیم کارت» رفته که حدود ۳۰ درصد از میکرو سیم کارت هم کوچک تر است. فعلا برای کاربران ایرانی نمی دانیم که این بار هم با بریدن سیم کارت مشکل حل می شود یا اینکه باید منتظر ارایه نانوسیم کارت توسط اپراتورها بمانیم.