دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

گوگل در حال تست سرویس بی سیم پرسرعت است

امین باقرزاده - جمعه - ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - 17:15


وقتی می گوییم گوگل در حال انجام کاری است تقریباً با کاری که هر شرکت دیگری انجام می دهد، متفاوت است. در واقع وقتی گوگل می خواهد کاری انجام دهد، خواه بسط یک تکنولوژی، خواه خلق آن اطمینان داشته باشید که آن را به سرانجام می رساند. حال می خواهیم بگوییم گوگل در حال تست اینترتت بی سیم پرسرعت با فن آوری جدید است. با برخط همراه باشید ببینیم گوگل چه چیزی در سر دارد!

  

گوگل در حال آماده سازی یک سری آزمایش فن آوری های جدید است که ممکن است پایه و اساس یک نسخه بی سیم خدمات اینترنت با سرعت بالا را ارائه کند. در یک جلسه عمومی باکمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده در روز دوشنبه، گوگل از آژانس اجازه انجام آزمایش هایی درطیف های مختلف بی سیم در کالیفرنیا را گرفته است. این آزمایش استفاده از “فرکانس امواج میلیمتری” است که قادر به انتقال مقادیر بزرگی از اطلاعات خواهند بود.



کارشناسان می گویند این فن آوری در صورت آماده شدن می تواند اساس یک اتصال بی سیم پرسرعت را تشکیل دهد که بدون نیاز به کابل واقعی یا فیبرهای نوری خدمات اینترنت پرسرعت را به خانه ها بیاورد.

همچنین کارشناسان می گویند با این کار گوگل می خواهد سلطه خود را بیش از پیش مستحکمتر کند. چرا که این سرویس بطور بالقوه سریعتر و ارزانتر از هر سرویسی است که تاکنون ارائه شده است. از دیدگاه رادیویی این چیزی شبیه به فیبر نوری است، اما تفاوت در انتقال داه هاست.

استفان کراولی مهندس بی سیم و ناظر FCC اشاره کرد که:


فرکانس میلی متر می تواند داده ها را در فواصل کوتاه با سرعت چند گیگابیت در ثانیهمنتقل کنند.”



برنامه گوگل برای آزمایش های اولیه 180 روز به طول خواهد کشید. اساس کار اینگونه است که هر مشترک می بایست خط دیدی به گیرنده داشته باشد. مثلاً برای انتقال داده بین شهرستانها گیرنده هایی در فواصلی معین و در مناطق یا ساختمان های بلند قرار داده می شود تا از این طریق داده ها انتقال پیدا کند. در واقع این جایگزین کابل های نوری است و می تواند مناطق وسیع تری را در بر گیرد.

گوگل هنوز مشکلاتی با FCC برای انجام تست ها دارد که در حال رفع آنها است. البته در صورت نهایی شدن پروژه انقلابی دیگر در صنعت اینترنت محسوب می شود.


دیدگاه شما چیست؟ گوگل به دنبال چه چیزی است؟

ENGADGET

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.