دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

گوشی X700 سامسونگ. یک انتخاب مناسب

با وجود اینکه هم اکنون در بازار آکبند این گوشی را به زور پیدا می کنید ولی بد نیست با آن آشنا شوید. یک گزینه عالی با قیمتی بسیار مناسب.

به گزارش galaxy

با وجود اینکه هم اکنون در بازار آکبند این گوشی را به زور پیدا می کنید ولی بد نیست با آن آشنا شوید. یک گزینه عالی با قیمتی بسیار مناسب.

شرکت سامسونگ بر پایه مدل موفق D500، مدل SGH-X700 را با امکاناتى نظیر دوربین 1.3 مگاپیکسلى، رادیوى FM، فناورى بلوتوث، پخش کننده ویدئو و MP3 و ... روانه بازار کرده است.

شرکت سامسونگ همیشه در مدلهاى سرى X خود، سادگى و کارایى را در نظر داشته است. این مسئله با نگاهى به مدلهاى X100 ، X600 و X700 کاملا آشکار است. به عنوان مثال با وجود اینکه X600 با قیمتى تقریبا نصف سامسونگ E700 در بازار عرضه شد اما از نظر امکانات تفاوت چندانى با E700 نداشت. حال سامسونگ با تلفیقى از مشخصه هاى سرى X‌ و مدل محبوب SGH-D500، گوشی X700 را روانه‌ى بازار کرده است.

طراحى
سامسونگ جزو آن دسته از شرکت هایى مى باشد که در طراحى گوشى هاى خود، ظرافت و زیبایى خاصى را به خرج مى دهد. این مسئله در مورد X700 نیز کاملا مشهود است. استفاده از ترکیب رنگ مشکى و نقره اى، بدنه اى مات و صیقلى که جنس آن از نوعى پلاستیک مى باشد که اولین بار در مدل سامسونگ SGH-E760 دیدیم و کیفیت بالاى قرارگیرى عناصر در کنار هم، جلوه اى خاص را به این مدل بخشیده است. ابعاد و وزن گوشى نیز به اندازه اى است که به خوبى در دست افراد مختلف قرار مى گیرد و همین مسئله یکى از نکات مثبت این مدل به شمار مى رود.

صفحه نمایش
X700 داراى یک صفحه نمایش LCD از نوع TFT با عمق رنگ 262K و رزولوشن تصویر 176 در 220 پیکسل است. عملکرد صفحه نمایش در مقابل نور مستقیم خورشید مطلوب است. اندازه Font شماره‌ها و نوشته‌ها نیز مقدارى از حالت طبیعى بزرگ تر است و همین مسئله کار را براى افرادى که مشکل بینایى دارند، ساده مى کند.

حافظه
همیشه یکى از ضعف هاى بزرگ مدل هاى قبلى سامسونگ عدم ارتقا حافظه گوشى بود که این مشکل در مدلهاى جدید سامسونگ مانند D600 و X700 حل شده است. کارت هاى حافظه از نوع TransFlash یا microSD عطش شما را براى ذخیره فایلهاى صوتى و تصویرى از بین مى برند. علاوه بر این X700 داراى 35 مگابایت حافظه داخلى مى باشد که از این مقدار 4 مگابایت به ابزار جاوا اختصاص دارد.

دوربین
دوربین X700 مشابه مدل D500 مى باشد. یک دوربین 1.3 مگاپیکسلى که امکان عکسبردارى با فرمت JPEG را در کیفیت هاى معمولى، خوب، خیلى خوب و رزولوشن هاى زیر فراهم می‌سازد:
• SXGA - 1280x1024
• Мега - 1152x864
• VGA - 640x480
• QVGA - 320x240
• QCIF - 176x144
• Sub-QCIF -128 x 96

از دیگر امکانات دوربین این گوشى مى توان به مواردى چون تنظیم صداى شاتر، تنظیم میزان حساسیت عکسبردارى (حالتهاى Auto، ISO 100، ISO 200، ISO 400)، عکسبردارى در حالت Self-Timer (مدت زمانهاى 3، 5 و 10 ثانیه)، عکسبردارى پى در پى، تغییر کنتراست تصویر در هنگام عکسبردارى، زوم تصاویر و قرار دادن افکت هاى تصویرى بر روى عکس ها اشاره کرد.

X700 با فرمت 3GP فیلمبردارى مى کند و مى توانید انتخاب کنید که فیلم ها با صدا یا بى صدا ضبط شوند. تنظیمات فیلمبردارى تقریبا به مانند حالت عکسبردارى است. کیفیت فیلم ها مشابه قبل در سه حالت معمولى، خوب و خیلى خوب قابل تنظیم است اما برخلاف قبل تنها سه نوع رزولوشن براى انتخاب وجود دارد:
• QQVGA 160x120
• QCIF 176x144
• Sub-QCIF 128x96

مدت زمان فیلمبردارى محدودیتى ندارد و مقدار آن وابسته به حافظه خالى گوشى مى باشد.

پخش کننده موسیقى
سامسونگ علاوه بر حافظه خارجى و بلوتوث در زمینه پخش کننده موسیقى نیز براى محصولاتش، تازه کار است (با وجود اینکه برترین MP3 Player جهان از لحاظ کیفیت را داراست). پخش کننده X700 از فرمت هاى MP3, MP4, AAC+, AAC پشتیبانى مى کند. این Player فاقد تنظیم کننده Equalizer است اما با این حال کیفیت صدا در Handset خوب است. شما مى توانید با کمى چشمپوشى از کیفیت صدا، آهنگ ها را از طریق Speaker که در قسمت بالایى دو طرف گوشى قرار گرفته است بشنوید.

باترى
در X700 از یک باترى 800mAh و از نوع Li-Ion استفاده شده است (در سایت Cnet این مقدار 900mAh ذکر شده است.) که به گفته شرکت سازنده، توانایى 5 ساعت مکالمه و قرار دادن گوشى به مدت 220 ساعت در حالت آماده به کار (Standby) را دارد. بکارگیرى کارت حافظه، به طور قابل ملاحظه اى از شارژ باترى مى کاهد به گونه اى که استفاده از پخش کننده آهنگ به مدت 3 ساعت و 20 دقیقه صحبت با گوشى،‌ میزان شارژ باترى را تنها براى استفاده در یک روز تقلیل مى دهد. استفاده از رادیو نیز تقریبا به همین مقدار تاثیرگذار است. به طور کلى باترى در استفاده معمولى از گوشى 2 روز شارژ دارد و حداکثر این مقدار 3 روز مى باشد. باترى به طور کامل در 1.5 ساعت دوباره شارژ خواهد شد.


سایر مشخصات
• سه باند GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900
• ابعاد: 108 در 44 در 19 میلى متر
• وزن: 95 گرم
• اتصال: GPRS, WAP, Bluetooth, USB
• زنگ: Polyphonic و Mp3 و قابلیت ساخت آهنگ
• داراى قابلیت ارسال SMS، MMS و Email
• پشتیبانى از Java
• داراى سه بازى Forgotten Warrior، Freekick و ArchAngel
• پشتیبانى از تکنولوژى EDGE


 همیشه براى انتخاب گوشى موبایل مناسب باید نیازهایتان را بشناسید و یا به قولى باید بدانید که واقعا از یک گوشى چه مى‌خواهید؟ علاوه بر سادگى و ظرافت طراحى X700 شرکت سامسونگ با قرار دادن امکاناتى نظیر رادیو FM، بلوتوث، پخش کننده صدا و تصویر و پشتیبانى از کارت حافظه جانبى توانسته است ضعف ها و کمبودهاى مدلهاى قبلى خود را از این بابت مرتفع سازد. اگر جزو آن دسته افرادى هستید که چیزى بیشتر از این نمى خواهید و با نصب برنامه‌هاى مختلف و کار کردن با منوى گیج کننده میانه‌اى ندارید باید بگویم X700 مى تواند انتخاب مناسبى براى شما  باشد



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.