دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

شنیده ها: استریم بازی های PS3 بر روی استیشن بعدی سونی با Gaikai

امین باقرزاده در-2013-02-18 16:34

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ممکن است که دوران خرید دیسک های بازی و چیزهای مانند آن برای استفاده در کنسول های سونی به سر آمده باشد. این نشریه گزارش می دهد که سونی قصد دارد با تلفیق تکنولوژی ویژه ای در کنسول های بازی جدیدش، به کاربران اجازه دهد تا بازی ها را از طریق اینترنت بر روی دستگاه شان استریم کنند. گفته می شود که احتمالا از این سرویس استریم جدید برای استفاده از بازی های پلی استیشن 3 بر روی کنسول جدید استفاده شود و بازی های ویژه پلی استیشن 4 همچنان در قالب دیسک های فیزیکی عرضه شوند. 

به نظر می رسد که استریم کردن بازی ها از طریق اینترنت روز به روز کاربردی تر و محبوب تر می شود. اکنون چندین شرکت مختلف در حال ارائه این سرویس به کاربران هستند. اما سونی در این زمینه تا کنون فعالیتی نداشته است. احتمالا این نقشه جدید پس از آن طرح ریزی شد که سونی سال گذشته شرکت Gaikai را با قیمت ۳۸۰ میلیون دلار خریداری کرد 

ضرورت بازی های تحت کلود چیزی است که متخصصان معتقدند در سال های آینده نقش مهمی را در صنعت گیم بر عهده خواهد داشت. تصور کنید قادر باشید بدون انتظار برای آمدن دیسک های نسخه های جدید بازی به شهرتان، بلافاصله آن را از اینترنت به صورت قانونی دریافت کرده و بازی کنید. یا اینکه آخرین آپدیت های بازی را بدون خرید یک نسخه جدید آن دریافت کرده و به نسخه موجود روی کامپیوترتان بیفزایید. 

البته باید ببینیم که بزرگانی مانند سونی و مایکروسافت با این ضرورت چگونه کنار آمده و به آن پاسخ مثبت می دهند. مطمئنا عرضه ایکس باکس و پلی استیشن جدید می تواند خط مشی دنیای بازی را طی سال های آینده به شکل جدی رقم بزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.