دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

اپلیکیشن یادداشت برداری گوگل عرضه شد: با Google Keep آشنا شوید

رضا نیک نژاد در-- 2013-03-22 02:27

برنامه های یادداشت برداری و مدیریت کارها از زمان سیستم عامل هایی مانند سیمبین، از جمله اپلیکیشن های پیش فرضی بودند که همراه دستگاه عرضه می شدند. در حالی که آی او اس از همان ابتدا اپلیکیشن Notes را در خود گنجانده بود، سیستم عامل رقیب، یعنی اندروید از بدو کار، خلأ چنین برنامه ای را احساس می کرد. اما سرانجام گوگل دست به کار شده و اپلیکیشن Keep را برای این موضوع عرضه کرده است. 

در Google Keep شما می توانید نوشته های خود را در محیطی ساده به ثبت رسانید و یا حتی لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کرده و پس از اتمام هرکار، جلوی آن تیک بزنید. شاید بزرگترین قابلیت کیپ، تبادل اطلاعات با حساب گوگل و دسترسی به آن در گوگل درایو باشد. این برنامه از طریق وب و با آدرس Drive.google.com/keep قابل دسترسی است، که از طریق آن کلیه قابلیت های اپلیکیشن موبایل، بر روی کامپیوتر نیز فراهم می گردد. 

در گوگل کیپ می توانید تصاویر را به یادداشت های خود اضافه کنید، و یا از طریق سیستم صوتی گوگل، صحبت های خود را تبدیل به متن نمایید، که البته ناگفته پیداست که این قابلیت تنها برای زبان انگلیسی فعال خواهد بود. گوگل کیپ از ویجتی برای Lock Screen برخوردار است، که امکان نوت برداری هرچه سریعتر را در اختیار کاربر قرار می دهد. 

بسیاری از کاربران انگلیسی زبان از اپلیکیشن محبوب Evernote برای جمع آوری یادداشت ها استفاده می کنند. اما این اپلیکیشن با وجود تمام قابلیت هایش، از راست چین بودن متن ها پشتیبانی نمی کند. حالا گوگل کیپ با امکاناتی عالی از نوشته های فارسی و راست چین بودن پشتیبانی می کند، Google Keep را می توانید به رایگان از کافه بازاردانلود نمایید، فقط توجه داشته باشید که برای اجرای این برنامه به اندروید ۴ به بالا، نیاز خواهید داشت. 

شما برای یادداشت برداری و مدیریت کارها اپلیکیشن بهتری سراغ دارید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.