دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

رکورد جدید برای اپل: با ارزش ترین شرکت تاریخ

رضا باقرزاده در- 2012-08-21 22:27

امروز افزایش سهام شرکت اپل سبب شد که این شرکت به ارزش ۶۲۱.۶۴ میلیارد دلار برسد و این عدد سبب می شود که اپل رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ را از آن خود کند. 

با این رکورد، اپل که در حال حاضر با ارزش ترین شرکت جهان به حساب می آید از شرکت نفتی Exxon Mobil بیش از ۵۳ درصد بزرگ تر است. 

پیش از این رکورد با ارزش ترین شرکت جهان متعلق به مایکروسافت بود که در سال ۱۹۹۹ به ارزش ۶۲۰ میلیارد دلار رسیده بود. هرچند افت این شرکت سبب شده که مایکروسافت حالا ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش داشته باشد. 

نزدیک بودن معرفی آیفون 5 و پیش بینی فروش بسیار بالای آن سبب شده که سهام اپل رشد کند. در عین حال کارشناس ها پیش بینی می کنند این رشد همچنان ادامه داشته باشد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا رشد این شرکت همچنان ادامه پیدا می کند؟


به روز رسانی: تک کرانچ با یک محاسبه می گوید: البته اگر نرخ تورم را حساب کنیم رکورد با ارزش ترین شرکت تاریخ از آن شرکت آی بی ام خواهد شد. این شرکت در سال ۱۹۶۷ معادل ۱۹۲.۳ میلیارد دلار ارزش داشته است. از ۴۵ سال پیش تا الان تورم به گونه ای بوده که هر ۱ دلار آن زمان معادل ۶.۸۵ دلار امروز است. بنابراین اگر بخواهیم ارزش آی بی ام را بر اساس نرخ تورم محاسبه کنیم معادل ۱.۳ تریلیون دلار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.