دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

تلویزیون سه بعدی بدون عینک Dolby

رضا باقرزاده- 2013-01-09 10:20

همان طور که گفتیم ، در نمایشگاه CES 2013 تلویزیون های سه بعدی کاملا مهجور بودند و کمتر جایی می توان اثری از آنها دید. اما این مسئله به دلیل دوران گذار لازم برای رسیدن به تکنولوژی سه بعدی بدون نیاز به عینک است؟ یا اینکه زمان مرگ 3D فرا رسیده است؟ البته درباره این موضوع، گذر زمان تصمیم می گیرد. اما هنوز شرکت هایی را می توان یافت که در این زمینه فعال بوده و برای عرضه تلویزیون های سه بعدی بدون عینک تلاش می کنند. 

یکی از مشکلات اصلی تلویزیون های سه بعدی، دردسر سر و کله زدن با عینک های passive و active است. اما برخی شرکت ها به دنبال تجاری سازی تلویزیون سه بعدی بدون عینک هستند. در این میان Dolby را می توان یکی از برندگانی دانست که در ورود به این بازار پیشگام است. 

اگرچه این شرکت تلویزیون سه بعدی بدون عینک خود را هنوز به صورت تجاری عرضه نکرده، اما راه حل آنها به نظر گزینه کاملا مناسبی می رسد. این تلویزیون به تماشاگران اجازه می دهد که بدون نیاز به عینک و از هر زاویه ای تصاویر را به صورت 3D احساس کنند. 

اگرچه هنوز زمان ورود این تلویزیون ها به بازار اعلام نشده، اما دالبی به طور جدی مشغول رایزنی و مذاکره با تولید کنندگان محتوا و تلویزیون سازان است تا این تکنولوژی را کامل و همه گیر نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.