دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

اولین بنچمارک مک پرو 2013: قدرت نمایی "خفیف" غول کوچک اپل

رضا باقرزاده - پنج شنبه 30 خرداد ۱۳۹۲ - 16:35

درست است که اپل مک پرو 2013 را در کنفرانس توسعه دهندگانش رونمایی کرد، ولی تا چند ماه دیگر خبری از آغاز فروش آن نخواهد بود. همچنین برخی جزئیات و قیمتگذاری آن نیز هنوز نامعلوم است. 

اما اگر امتیاز جدیدی که در بنچمارک Geekbench ثبت شده معتبر باشد، باید گفت مک پروی جدید با سیستم عامل ماوریکس، با وجود کوچک شدن فوق العاده ابعاد فیزیکی اش، عملکرد بهتری در مقایسه با مک پروی 2012 به نمایش گذاشته، البته نه یک عملکرد خیره کننده بلکه فقط کمی بهتر. 

دستگاهی که در این تست حضور داشته، از پردازنده 12 هسته ای اینتل آیوی بریج از سری جدید E برخوردار است. مدل دقیق آن Xeon E5-2697 v2 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز است و 64 گیگابایت رم هم در کنارش قرار داشته. 

این پردازنده تقریبا در هر 4 مولفه ای که Geekbench مد نظر دارد، بهتر از جفت پردازنده 6 هسته ای Westmere با فرکانس 3.06 گیگاهرتز که در نسل قبلی مک پرو قرار داشت، عمل کرده. در برخی زمینه ها بهبود حداقلی است و در برخی دیگر چشمگیر.

mac_pro_2013_geekbench_comparison.jpg

آقای جان پول از Primate Labs که تست Geekbench را ارائه می کند، معتقد است احتمالا هنوز مشکلاتی در زمینه خنک سازی دستگاه وجود دارد که باعث شده نتایج، پایین تر از توان حداکثری مک پرو باشد. شاید تعیوق فروش آن تا چند ماه دیگر هم برای حل کردن مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در همین زمینه است. 

در کل به نظر می رسد تا سال 2014 و از راه رسیدن پردازنده های جدید اینتل برای کاربردهای حرفه ای، نباید انتظار بهبود فوق العاده ای در عملکرد مک پرو را داشت. 

شما می توانید سایر جزئیات این بنچمارک را در سایت اصلی Primate Labs مشاهده کنید. 
  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.