دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

تست گیک بنچ 2 برای گلکسی اس 4 در مقابل دیگر بزرگان بازار

رضا باقرزاده در - 2013-03-19 13:09

شما حتما با تست Geekbench 2 آشنا هستید. یک بنچمارک مربوط به تعیین قدرت پردازشی دستگاه های موبایل که امتیاز بالاتر در آن، بهتر است. 

اگر به چارت بالا نگاه کنید، گلکسی S 4 با پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون 600 که فرکانس آن روی 1.9 گیگاهرتز تنظیم شده، توانسته نتیجه بسیار خوبی کسب کند. اما در اینجا سوالات جالبی به وجود می آید که به طرح شان می پردازیم. 

- واضح است که از ماه آینده و با آمدن گلکسی S4 به بازار، لقب سریع ترین تلفن از آن این محصول خواهد بود. اما در حالی که منتظر هستیم تا بنچمارک مربوط به مدل جهانی به چیپ پردازشی اگزینوس 5 اکتا هم بیرون بیاید، این پرسش مطرح می شود که آیا سامسونگ توانسته موارد مربوط به مصرف انرژی و گرم شدن چیپ را به خوبی تحت کنترل در آورد یا خیر؟ اینها مشکلاتی هستند که گاه با آمدن پردازنده های سریع تر، به وجود آمده اند. 

- گلکسی S4 دو برابر سریع تر از گلکسی S3 است. البته انتظار نداشته باشید که این را به وضوح در عملکرد تلفن ببینید. با توجه به اینکه گلکسی S3 کمتر از یک سال سن دارد، این دستاورد قابل تحسینی است. 

- گلکسی S4 از آیفون 5 هم دو برابر سریع تر است. اپل به صورت چشمگیری عملکرد چیپ های خود را بهبود بخشیده. از آیفون 4S تا آیفون 5، شاهد رشدی به میزان 2.5 برابر بودیم. آیا اپل هم می تواند با همین نرخ رشد، آیفون بعدی را عرضه کند؟ 

- گلکسی S4 از بلکبری Z10 هم دو برابر بهتر است. با این حال، بر خلاف گلکسی S3 و آیفون 5، بلکبری Z10 در همین سال میلادی معرفی شده. آیا شرکت بلکبری دیر یا زود به فکر بهبود پردازنده این دستگاه خواهد افتاد؟ 

- هنوز نمی دانیم تست گلکسی S4 با پردازنده اگزینوس 5 اکتا چه طور از کار در خواهد آمد. ولی با توجه به سابقه قبلی که از گلکسی S3 در دست داریم، انتظار می رود نتایج تقریباً نزدیک به هم باشند. 

- هم HTC One و هم گلکسی S4 دارای پردازنده اسنپدرگون 600 هستند ولی One در فرکانس پایین تری کار می کند (1.7 در مقابل 1.9 گیگاهرتز) و همچنین اندروید آن قدیمی تر است (اندروید 4.1.2 در مقابل 4.2.2)، بنابراین عملکرد One با ارائه آپدیت به اندروید 4.2.2 کمی بهتر خواهد شد. هر چند فرکانس پردازنده آن به خاطر مدیریت مصرف باتری همچنان پایین تر خواهد بود. ولی گلکسی S4 به خاطر باتری بزرگتر، در این زمینه مشکلی ندارد. 

امتیاز آیفون اول در Geekbench برابر با 130 بود و حالا 6 سال بعد، گلکسی S4 رکورد جدید 3163 را ثبت کرده. به کجا چنین شتابان؟ شما از این پیشرفت های چشمگیر، شگفت زده نشده اید؟ 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.