دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

برخی منابع: نکسوس 7 جدید زودتر، آیپد مینی رتینا کمی دیرتر

رضا باقرزاده در - 2013-03-16 12:17

به گفته DisplaySearch آپدیت آیپد مینی به نمایشگر رتینا شاید برای اپل کمی زمان بر باشد و زودتر از فصل سوم یا چهارم سال ۲۰۱۳ نباید منتظر ورود آن به بازار باشیم. از سویی این موسسه می گوید که در آینده نزدیک نسل جدید نکسوس 7 گوگل با رزولوشن بسیار بالا رونمایی خواهد شد. 

پاول سمنزا تحلیل گر دیسپلی سرچ می گوید: «طبق آنچه که مشاهده می شود، پتانسیل کافی برای تولید پنل های نمایشگر آیپد مینی با رزولوشن بالا در فصل سوم امسال فراهم خواهد شد. و چه هنگامی مینی جدید وارد بازار خواهد شد؟ احتمالا در فصل سوم یا چهارم شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.» وی همچنین می افزاید که این حدس و گمان ها بر اساس یافته های شرکتش از داده های زنجیره تولید بنا شده اند. 

تخمین ها درباره زمان عرضه نسخه رتینای آیپد مینی بسیار متنوع هستند و تمام تقویم سال جاری را پوشش می دهند، اما در این میان همپوشانی هایی هم دیده می شود. یکی دیگر از شرکت ها به تازگی اعلام کرده که بر اساس تجزیه و تحلیل گزارش های مالی احتمالا آیپد مینی 2 در سه ماهه سوم ۲۰۱۳ وارد بازار شود. 

سمنزا می گوید که اطلاعات آنها از عرضه آیپد مینی جدید با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل خبر می دهد: «این یک گام عادی هنگام رسیدن به مرحله رتینا است.» آیپد مینی فعلی از کیفیت نمایشگر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسلی رنج می برد. 

برای کسانی هم که به چگالی علاقه مند هستند، چگالی جدید در صورت درست بودن حدسیات آقای سمنزا، تقریبا ۳۲۴ پیکسل بر اینچ خواهد بود که در مقایسه با ۱۶۳ پیکسل در اینچ نسخه فعلی آیپد مینی، پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می شود. 

اگر چه ال جی دیسپلی کاندیدای اصلی ساخت این نمایشگرها شناخته می شود، اما رقبای دیگری همچون AUO، ژاپن دیسپلی و حتی شارپ هم در لیست احتمالات روی میز اپل قرار دارند. 

اگر چه ژاپن دیسپلی تا کنون بر بازار اسمارت فون ها تمرکز داشته و اکنون مشغول ساخت صفحات نمایشگر آیفون 5 است، اما به گفته سمنزا آنها تمایل زیادی برای ورود به بازار تبلت ها دارند. وی می گوید:‌«ال جی دیسپلی هم به تکنولوژی های بسیار قدرتمندی مجهز است که به آنها اجازه ساخت نمایشگرهای با رزولوشن بسیار بالا را می دهد.» 

سمنزا همچنین تصریح می کند که چالش اصلی اپل و شرکای نمایشگر ساز آن این است که باید رتینا را درون قاب 7.2 میلیمتری آیپد مینی جای دهند. اگر به خاطر داشته باشید، آیپد 9.7 اینچی رتینا از جد بدون رتینای خود (آیپد ۲) سنگین تر و ضخیم تر بود. و این بلایی است که می تواند تهدیدی جدی برای آیپد مینی محسوب شود.


نکسوس 7 تازه

اما قبل از اینکه چشم مان به جمال آیپد مینی جدید با نمایشگر رتینا روشن شود، احتمالا نسخه آپدیت شده نکسوس 7 گوگل را زیارت خواهیم کرد. سمنزا می گوید حداقل فعلا با توجه به اطلاعات درز کرده از تولید کنندگان قطعات آسیایی این گونه به نظر می رسد. 

وی می گوید: «برای نکسوس 7 گوگل هم، این امکان بالقوه وجود دارد که یک پله صعود ویژه را شاهد باشیم. و با رسیدن به رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی، فرمت HD+ را ارائه کند. به نظر می رسد که امکان تولید انبوه چنین پنل نمایشگری در فصل دوم ۲۰۱۳ امکان پذیر باشد.» 

نکسوس ۷ اینچی گوگل اکنون از صفحه ای با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل بهره می برد که چگالی پیکسل آن تقریبا ۲۱۶ پیکسل بر اینچ است. در صورت استفاده از نمایشگر جدید احتمالی این مقدار به ۳۲۳ پیکسل بر اینچ خواهد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.