دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

کاهش ۱۰ درصدی مشاغل موتورولا، حذف ۱۲۰۰ نیروی کار در آمریکا، چین

رضا باقرزاده در - 2013-03-08 14:12

مثل اینکه برنامه اصلاحات گوگل در واحد سخت افزاری خود (موتورولا) همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مرحله از این برنامه قرار است ۱۰ درصد از مشاغل موتورولا در سطح جهان حذف شوند. به گزارش وال استریت ژورنال این کاهش تقریبا شامل اخراج ۱۲۰۰ نفر از نیروهای کار در آمریکا، چین و هندوستان خواهد شد. 

این غول جستجو در سال ۲۰۱۲ موتورولا را با قیمت نجومی ۱۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد (معامله ای که بیشتر بر سر پتنت ها بود) و مجموعه ای از ابتکارات ناب را به مجموعه گوگل اضافه نمود. اما در سال گذشته برای کاهش بار مالی این واحد تازه اضافه شده از دوش شرکت مادر، بیش از ۴۰۰۰ نفر از کارکنان آن را اخراج کرد و تقریبا تمامی دفاتر بین المللی آن را تعطیل نموده و در نهایت با اخراج ۵۰۰ کارمند از بازار کره هم بیرون آمد. ولی به نظر می رسد که هنوز باید کمربندها را محکمتر کرد و به ذخیره مالی بیشتری نیاز است. 

داستان درباره آخرین دور از حذفیات از جایی آغاز شد که وال استریت ژورنال به یک ایمیل داخلی عمومی شرکت دست پیدا کرد:

در حالی ما نسبت به محصولات جدیدی که در دست تولید داریم بسیار خوش بین هستیم، اما هنوز با چالش هایی روبرویم... هزینه های ما بسیار بالا هستند. ما در حال کار در بازارهایی هستیم که نمی توانیم در آن رقابت کنیم وهمچنان پول از دست می دهیم.
سخنگوی موتورولا هم اخبار منتشره را تایید می کند، اما جزئیات بیشتری در این خصوص را به داستان می افزاید:
این حذف ها ادامه همان سیاست کاهش نیرویی است که تابستان سال گذشته اعلام کردیم. این کاملا مشخص است که کارکنان نگرانی های بسیاری در این خصوص دارند. و ما خودمان را متعهد می دانیم که به آنها در این دوران گذار سخت کمک کنیم.
فصل های مالی جاری موتورولا همواره با ضرر دهی همراه بوده است. این شرکت در فصل سوم ۲۰۱۲ ضرر ۵۰۰ میلیون دلاری و در فصل چهارم ضرر ۳۵۰ میلیون دلاری را تحمل نموده است. 

البته گوگل حسابی در حال کوچک کردن این بخش سخت افزاری خود است. زیرا علاوه بر کاهش نیروی مداوم که از تابستان سال گدشته تا کنون شامل حال بیش از ۵۲۰۰ نفر شده، دسامبر ۲۰۱۲ هم بخش سرگرمی های خانگی set-top box موتورولا را به قیمت 2.35 میلیارد دلار واگذار کرد. 

البته در کنار همه این داستان ها، هنوز بسیاری چشم انتظار X-phone احتمالی مشترک گوگل و موتورولا هستند. و اعتقاد دارند این محصول با انقلابی در صنعت اسمارت فون می تواند ناجی بازماندگان موتورولا و همچنین نسیمی تازه در دنیای موبایل باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.