دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

قاضی دادگاه جنجالی و کاهش خسارت قابل پرداخت سامسونگ به اپل

امین باقرزاده- 2013-02-30 14:01

حتماً در جریان وقایع کامل دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ در امریکا هستید. حالا قاضی لوسی کُه یک ضربه نسبتاً سنگین به کوپرتینو وارد آورده و در بازنگری حکم اولیه هیئت منصفه، با کاهش 450 میلیونی در میزان خسارت آن را به 598 میلیون دلاری رسانده. یعنی چیزی در حدود 40 درصد کاهش در رقم قابل پرداخت به اپل. 

قاضی کُه دو ایراد اساسی در نحوه محاسبه خسارت توسط هیئت منصفه یافته. اول اینکه آنها برای محاسبه جریمه بابت نقض برخی پتنت های کاربردی اپل، از مقدار سود به دست آمده توسط سامسونگ استفاده کرده اند -حال آنکه این نحوه محاسبه فقط برای محاسبه خسارت بابت نقض پتنت های طراحی قابل استفاده است. 

ایراد بعدی هم به بازه زمانی مورد استفاده برای محاسبه خسارت بر می گردد. قاضی کُه توضیح می دهد که شروع این بازه باید از زمانی در نظر گرفته شود که اپل اعتقاد خود مبنی بر کپی برداری سامسونگ را به این شرکت اعلام کرده باشد. 

سامسونگ پیش تر علاوه بر تقاضا برای برگزاری مجدد دادگاه در باره میزان خسارت قابل پرداخت، از قاضی خواسته بود که خود شخصاً به محاسبه مجدد آن بپردازد ولی او با این خواسته مخالفت کرده بود. 

با وجود اینکه خسارت قابل پرداخت کاهش یافته ولی قاضی نقض دارایی های معنوی اپل توسط سامسونگ را زیر سوال نبرده که این به معنای پا بر جا ماندن نظر اولیه هیئت منصفه است. همچنین در یک اتفاق مثبت برای اپل، قاضی موافقت کرده که خسارات اضافه ای بابت فروش محصولات مسئله دار سامسونگ بعد از پایان دادگاه اولیه محاسبه شود که البته مقدار آنها ناچیز خواهد بود. 

قاضی همچنین حکم داده که به دلیل برخی مسائل از قبل باقی مانده، هر دو شرکت باید تا بعد از حل و فصل کامل پرونده فعلی از هر گونه شکایت جدید دست نگه دارند. بله، نوید خوبی نیست ولی بدانید که دو شرکت در حال گرم کردن خودشان برای دور جدیدی از دادگاه ها در سال 2014 هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.