دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

گوگل: فعلاً هیچ اپلیکیشنی برای ویندوز 8 یا وینفون 8 نمی سازیم

رضا باقرزاده در- 2012-12-13 15:01

کمتر از دو ماه قبل ویندوز 8 عرضه شد و از آن موقع، مایکروسافت سخت در تلاش است تا فروشگاه اپلیکیشن خود برای این پلتفرم جدید را گسترش دهد. ولی انگار یکی از بازیگران اصلی، که وجود اپلیکیشن ها و خدماتش برای تمام پلتفرم ها حیاتی است، قصد سوار شدن به کشتی را ندارد. لا اقل نه به این زودی ها! غول مانتین ویو که پیش تر راه قرار دادن موتور جستجوی خود و مرورگر کروم در صفحه استارت ویندوز 8 را به کاربران نشان داده بود، دیشب اعلام کرد که برنامه ای برای توسعه هیچ گونه اپلیکیشنی برای ویندوز 8 ندارد، نه حتی اپلیکیشنی برای سرویس ایمیل پر کاربرد و پر کاربرش، جیمیل. 

اما چرا؟ گویا گوگل عدم اقبال به پلتفرم را عامل این تصمیم ذکر کرده و تصمیم گرفته اپلیکیشنی برای سیستم عامل های جدید مایکروسافت ارائه نکند. کلی بیور (Clay Bavor) که مدیر ارشد بخش تولید اپلیکیشن گوگل است می گوید که غول جستجوی اینترنت "خیلی مراقب" سرمایه گذاری صحیح وقت و امکاناتش است و تنها به جایی خواهد رفت، که کاربران در آن هستند و به قول او کاربر زیادی «در ویندوز 8 یا ویندوز فون 8 وجود ندارد.» 

با این حال آقای بیور می گوید که هر چند هم اکنون گوگل قصد تولید اپلیکیشن برای پلتفرم های جدید مایکروسافت را ندارد، ولی با افزایش پایگاه کاربران این دو سیستم عامل، ممکن است نظرش را عوض کند. او می گوید فعلاً تمام وقت و انرژی گوگل معطوف ساخت اپلیکیشن برای اندروید و iOS شده و از کمپانی انتظار می رود که پروژه های بیشتری را در سال 2013 برای آنها کلید بزند. بیور می گوید که سال آینده، زمان انجام سرمایه گذاری های بزرگ در بخش دارایی های موبایل کمپانی است و اپلیکیشن های فعلی، اکثراً "نسخه های اول" از آنچه در پیش رو است هستند. 

پر واضح است که کاربران ویندوز 8 قادر هستند از طریق مرورگر اینترنت خود به جیمیل و سایر برنامه های کاربردی پلتفرم آنلاین گوگل دسترسی داشته باشند ولی تجربه استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی را فعلاً نخواهند داشت. گوگل مپز، جیمیل و گوگل درایو مهم ترین اپلیکیشن هایی هستند که فعلاً کاربران ویندوز 8 و وینفون 8 از آنها محروم خواهند بود زیرا گوگل ترجیح می دهد به نوسازی و زیباسازی اپلیکیشن های اصلی خود برای اندروید و iOS بپردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.