دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

پنج قابلیت برتر ویندوز فون 8

رضا باقرزاده در- 2012-10-01 00:18

خبرنگاران حاضر در مراسم معرفی ویندوز فون 8 مایکروسافت کم کم بررسی اسمارت فون های HTC 8X اهدایی را تمام می کنند و داستان طولانی کوتاه می شود: یک تلفن هرشمند دوست داشتنی. ویندوز فون 8 یک ارتقاء قدرتمند و مطمئن از ویندوز فون 7.5 است که امکانات جدید فراوان و مهیجی را فراهم آورده است. سایت technobuffalo اعتقاد دارد برخی از این قابلیت ها آن قدر جذاب هستند که نه تنها طرفداران ویندوز فون، که حتی دوست داران دیگر پلتفرم ها هم عاشق آن خواهند شد. 

در ادامه مطلب با ما باشید تا با پنج قابلیت ویندوز فون 8 که چنین مورد توجه technobuffalo قرار گرفته، بیشتر آشنا شویم.

۱- امکان شخصی سازی بیشتر صفحه اصلی (Start Screen)

image_7-002-narenji-ir.jpg

به لطف این به روز رسانی، صفحه اول ویندوز فون قابلیت شخصی سازی و تغییر بسیار زیادی پیدا کرده است. شما اکنون می توانید کاشی ها را در سه اندازه مختلف تغییر سایز دهید. یکی از این سه اندازه آن چنان کوچک است که جای فراوانی را برای آیکون های زیاد روی صفحه فراهم می آورد. در حقیقت شما در جای اشغال شده توسط یک کاشی در اندازه معمول قدیمی، اکنون می توانید چهار کاشی کوچک تر را جای دهید. البته کاشی های کوچک دیگر خاصیت لایو خود را از دست می دهند. اما شما می توانید برای اپلیکیشن هایی چون فیسبوک و جیمیل کاشی های بزرگتری انتخاب کنید. یکی دیگر از قابلیت های جدید صفحه شروع ویندوز فون، امکان انتخاب رنگ آن از میان ۲۰ گزینه موجود است.


۲- اپلیکیشن های ادغام شده با صفحه قفل (Lock Screen)

facebook_lock_screen-001-narenji-ir.jpg

صفحه قفل یا Lock Screen یکی از بخش های دوست داشتنی ویندوز فون 8 است. مایکروسافت اکنون به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها اجازه می دهد که برنامه های شان را به صفحه قفل هم بیاورند. به این معنی که شما می توانید تعداد پیام های فیس بوک یا هر اپلیکیشن دیگری را بر روی صفحه قفل و در کنار تعداد پیامک دریافتی یا تماس ناموفق به نمایش بگذارید. همچنین می توانید صفحه قفل تان را به جستجوگر بینگ متصل کنید تا همیشه عکس زیبای صفحه اول بینگ به عنوان پس زمینه صفحه قفل موبایل تان به نمایش در آید. یا اینکه برای بک گراند این صفحه یکی از آلبوم های عکس فیسبوک تان را انتخاب کنید. اکنون لاک اسکرین ویندوز فون زنده تر از همیشه در اختیارتان است. درست است که سامسونگ قبلا با امکان شخصی سازی Nature UX در رابط کاربری اندروید خود برخی از این امکانات را فراهم آورده است، اما ویندوز فون 8 در این زمینه بسیار بهتر عمل کرده.


۳- پشتیبانی از سخت افزارهای بهتر

nokia-lumia-920-vs-htc-windows-phone-8x-comparison-003-narenji-ir.jpg

ویندوز فون 8 در ابتدای عصر جدیدی از سخت افزارهای ویژه مایکروسافت ظهور کرده است. نوکیا، اچ تی سی و سامسونگ به همراه دیگر شرکای مایکروسافت اکنون می توانند سخت افزارهای بسیار قوی تری را نسبت به گذشته عرضه کنند. رزولوشن صفحه نمایش اکنون شفاف تر از همیشه است، که این به لطف پشتیبانی ویندوز فون جدید از رزولوشن بالاتر امکان پذیر شده. در حالی که ویندوز فون 7.5 به پردازنده تک هسته ای محدود شده بود، این محدودیت در ویندوز فون 8 برداشته شده و در اولین قدم همه شرکت ها محصولات ویندوز فونی خود را با پردازنده های دو هسته ای کوالکام عرضه کرده اند. علاوه بر این، اکنون بهترین دوربین های همه دوران ویندوز فون را بر روی دستگاه های جدید می توانیم ببینیم. نوکیا با تکنولوژی PureView به این عصر ویندوز فونی پا گذاشته است و اچ تی سی لنزهای با زوایه بازش (واید انجل) را به رخ می کشد. و البته به لطف قابلیت هایی همچون NFC و پشتیبانی از 4G LTE، اکنون پلتفرم ویندوز فون 8 بیشتر از همیشه آمادگی به آتش کشیدن اندروید و آی او اس را دارد.


۴- والت

Windows-8-Wallet-006-narenji-ir.jpg

ویندوز فون 8 همچنین از قابلیت جدیدی به نام Wallet بهره مند شده است. البته این امکان هنوز در ابتدای راه است و فعلا به نظر می رسد که از NFC هم پشتیبانی نمی کند. اما احتمالا قرار است یک پرش بلند از روی سر اندروید و آی او اس باشد. در حال حاضر شما می توانید کارت های بانکی و اطلاعاتی مانند آن را وارد برنامه کنید و همیشه نسخه پشتیبان امنی از اطلاعات تان داشته باشید. همچنین می توانید کارت های مسافرتی تان را هم درون آن وارد کنید. کارت هایی مانند اشتراک شرکت های هوایی یا دیگر کارت هایی که به طور معمول استفاده می کنید. درست است که فعلا این بخش کارایی چندانی ندارد، اما مایکروسافت به صورت روزانه در حال به روز رسانی آن است و به زودی می تواند تبدیل به یکی از قابلیت های شگرف این پلتفرم شود.


۵- اتاق های ویندوز فونی (Rooms)

windows_phone_8_family_room-005-narenji-ir.jpg

این قابلیت واقعا کاربردی و خارق العاده است. این در واقع بخش جدیدی از اپلیکیشن People مایکروسافت است که با نام Rooms شناخته می شود. این بخش به شما و خانواده تان (یا دیگر گروه هایی که تعریف می کنید) امکان می دهد تقویم ها، عکس ها، چت های درون اپلیکیشن Messenger، ویدیوها و دیگر یادداشت های تان را به اشتراک بگذارید. برای مثال همسرتان می تواند لیست خرید یا زمان مسابقه فوتبال کودک تان را با شما به اشتراک بگذارد. یا اینکه همکاران تان می توانند زمان تحویل پروژه ها را در تقویم اختصاصی تان به شما اعلام کنند. این یک قابلیت بسیار جذاب است که در هیچ پلتفرم موبایل دیگری آن را نمی توانید بیابید. نکته جالب اینجا است که مایکروسافت وعده داده پشتیبانی از آی او اس و اندروید را هم در Rooms اضافه کند. با این کار دوستانی که از دیگر پلتفرم ها هم استفاده می کنند، می توانند موارد مورد نیاز را با شما به اشتراک بگذارند. با این قابلیت دیگر قرار نیست میان لیست قرارهای شرکتی درون تقویم موبایل به دنبال تاریخ تولد دوستان تان بگردید و همه چیز همیشه به هم ریخته باشد


technobuffalo

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.