دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

دستیار حرفه ای: آچار فرانسه‌ای ساخت ایران

رضا باقرزاده در- 2012-10-23 17:33

اگر تا به حال مطالب بر خط را دنبال کرده باشید، قطعاً در جریان هستید که در این بخش یکی از اهداف اصلی ما حمایت از توسعه دهندگان داخلی و اپلیکیشن های آنها است. در همین راستا نیز تا کنون برنامه های فارسی متعددی را برای تلفن های همراه و تبلت های شما معرفی کرده‌ایم. در این بین اما هرگز نتوانستیم اپلیکیشنی بی نقص را پیدا کنیم، اپلیکیشنی که بتوانیم به ایرانی بودن آن افتخار کنیم؛ چرا که معمولا اکثر برنامه‌ها یا از کارآیی بالایی برخوردار نبودند و یا در زمینه رابط کاربری شدیدا ضعف داشتند. جالب اینکه خود شما هم متوجه این موضوع می‌شدید و در قسمت نظرات مرتبا از کیفیت پایین اپلیکیشن های ایرانی در فروشگاه هایی مانند کافه بازار گلایه می‌کردید. 

اما این‌بار می‌خواهیم به سراغ اپلیکیشنی برویم که قرار است نگاه ما را نسبت به برنامه های فارسی تغییر دهد. اپلیکیشنی که به وضوح سازنده اش بر روی آن وقت صرف کرده و محصولی درخور کاربران ایرانی را ارائه نموده. این اپلیکیشن «دستیار حرفه ای» نام دارد. در ادامه مطلب با ما باشید تا با برخی از قابلیت های دستیار جدید خود، آشنا شوید. 


com.assistant.proassistant0.jpg

جستجو

تمرکز اصلی این اپلیکیشن بر روی امر جستجو قرار دارد. شما به کمک این برنامه می‌توانید در میان محتواهای خود به کند و کاو بپردازید و موارد مورد نظر را با دقت بالایی پیدا کنید. این برنامه می‌تواند محتوا را در بین «اپلیکیشن ها، فایل ها، پیامک‌ها، آهنگ‌ها، دفترچه تلفن و تقویم» جستجو کند. در این بین شاید امکان جستجو در پیامک ها برای کاربران بی نهایت مفید باشد. هنگامی که به جستجوی یک اسم و یا شماره در دفترچه تلفن خود بپردازید، می‌توانید با دو بار تپ کردن بر روی نتیجه اقدام به برقراری تماس کرده و یا با استفاده از نماد SMS ، پیامک خود را ارسال نمایید. 

بلاک کردن تماس ها و پیامک ها

در بخشی دیگر از دستیار حرفه ای، این امکان در اختیار شما قرار داده می‌شود تا خود را از دست تماس های ناخواسته، رها کنید. در قسمت Call Blocker می‌توانید لیست سیاه مورد نظر خود را تعیین نمایید. در این بخش حتی این امکان قرار داده شده که با تعیین متنی، پس از رد خودکار تماس، پیامکی به فرد مورد نظر فرستاده شود. اگر می‌خواهید کلیه تماس های برقرار شده، بلاک شوند، می‌توانید به بخش تنظیمات مراجعه کنید و گزینه ‍Block All Calls را فعال کنید. در قسمت تنظیمات همچنین می‌توانید تعیین کنید که تنها شماره هایی که در دفترچه تلفن شما نیستند و غریبه محسوب می‌شوند، بلاک گردند. در نهایت نیز برای مشاهده تماس هایی که بلاک شده اند می‌توانید به قسمت Blocked مراجعه کنید. 

اما محدود سازی های دستیار حرفه ای به همین‌جا خلاصه نمی‌شود، اگر از دست پیامک های تبلیغاتی کلافه شده اید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Message Blocker ، پیام های دریافتی از سوی شماره های مشخص و یا شماره های غریبه را مسدود نمایید. قطعاً برای همه شما پیش آمده که منتظر پیامی مهم باشید و ناگهان با تبلیغ سیسمونی بچه مواجه شوید! رهایی از این حس بد، لذتی وصف ناشدنی دارد. 

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، دستیار حرفه ای امکانات متعددی را در خود جای داده. جالب است بدانید که این برنامه می‌تواند نقش یک پخش کننده موسیقی را نیز برای شما ایفا کند. قابلیت جذاب این پخش کننده این است که به شما اجازه می‌دهد تا کلیه Tag های آهنگ های خود را ویرایش نمایید. طبق گفته سازنده، این برنامه توانایی قفل گذاری بر روی اپلیکیشن های دیگر را نیز دارا است اما ظاهراً این قابلیت هنوز بر روی تمامی تلفن ها فعال نشده و ممکن است نتوانید از آن بهره ببرید. از دیگر ویژگی های این برنامه می‌توان به امکان پشتیبان گیری از اطلاعات اپلیکیشن ها، نمایش درصد شارژ باطری در بالای نمایشگر و نمایش تاریخ شمسی در Notification Center اشاره کرد. شایان ذکر است که این برنامه نیازی به دسترسی به اینترنت نخواهد داشت، پس لازم نیست نگران امنیت اطلاعات شخصی خود باشید. 

دستیار حرفه‌ای یا Pro Assistant با امکانات متعدد و رابط کاربری قابل قبول، به خوبی می‌تواند علاوه بر ایران، در بازار های جهانی نیز حضور داشته باشد. این برنامه در حال حاضر با قیمت ۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود، که علاقه‌مندان می‌توانند آن را از کافه بازار برای سیستم عامل اندروید دانلود نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.