دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

همه چیز درباره کنفرانس ۸ آبان گوگل: از نکسوس 10 تا جیلی بیلی 4.2

رضا باقرزاده در- 2012-10-23 17:30

اگر چه کمتر از یک هفته به برگزاری مراسم اندرویدی گوگل زمان باقی مانده، اما همچنان درباره محصولات و سرویس های جدید احتمالی این کنفرانس شایعات فراوانی شنیده می شود. تا کنون از عرضه نسخه جدید اندروید تحت نام 4.2 و عرضه تبلت نکسوس ۳۲ گیگابایتی یا تبلتنکسوس 7 مجهز به 3G گفته ایم و امروز هم به بخش دیگری از این شنیده ها می پردازیم. 

به نظر می رسد یکی از افراد نزدیک به گوگل، توانسته تمام چیزهایی که در کنفرانس ۲۹ اکتبر (۸ آبان) قرار است رونمایی گردند را ببیند. برخی هم از انتشار یک ویدیو از جلسات هفتگی TGIF گوگل در شبکه داخلی این شرکت خبر می دهند که نشان دهنده محصولات جدیدی است که هفته آینده رونمایی می شوند. این لیست را می توان اینگونه برشمرد: 

- نکسوس 10 سامسونگ 
- نکسوس 4 ال جی 
- نکسوس 7 جدید ایسوس با فضای ذخیره سازی اطلاعات ۳۲ گیگابایتی و امکان ارتباطی 3G 
- اندروید 4.2 جیلی بیلی


Nexus 10

قبل از این هم درباره تبلت نکسوس ۱۰ اینچی گوگل که قرار است توسط سامسونگ تولید شود ، چیزهایی شنیده بودیم. گفته می شود این تبلت احتمالا با نام Nexus 10 برای فروش عرضه شود. البته هنوز هیچ نامی برای این محصول مورد تایید قرار نگرفته است. 

سایت The Next Web می گوید که این تبلت از اندروید 4.2 بهره می برد و از مشخصات سخت افزاری آن می توان به صفحه نمایش ۱۰ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل اشاره کرد. نسبت تصویر این تبلت 16:10 خواهد بود و چگالی آن ۳۰۰ پیکسل بر اینچ است. فعلا اطلاعات بیشتری درباره این تبلت ۱۰ اینچی گوگل نداریم و چیزی هم درباره قیمت و زمان عرضه احتمالی آن نمی دانیم. اما می توانیم امیدوار باشیم که سامسونگ محصولی به مراتب بهتر از Galaxy Note 10.1 را تدارک ببیند.


Nexus 7

درباره نکسوس 7 هم تقریبا هیچ خبر موثقی در دست نیست. اما شنیده می شود که علاوه بر هفت اینچی های فعلی نکسوس، قرار است نسخه ۳۲ گیگابایتی آن هم در مراسم ۸ آبان رونمایی شود. برخی از منابع هم از عرضه مدل ۳۲ گیگابایتی نکسوس 7 به دو صورت وای فای یا وای فای و 3G خبر می دهند. درباره قیمت این مدل ها هم هنوز خبر قابل اتکایی در دست نیست.


LG Nexus 4

درباره محصول جدید نکسوسی ال جی هم تا کنون بسیار سخت گفته ایم و تا به اینجا چیزی به شایعات گذشته اضافه نشده است. در خصوص میزان اطمینان از وقوع این اتفاق هم می توانیم بگوییم که The Next Webعقیده دارد «اطلاعاتی که تا کنون لو رفته، ۱۰۰ درصد صحیح هستند». درباره این گجت می توان به این گفته اکتفا کرد که:

گوگل LG Nexus 4 را رونمایی خواهد کرد. یک اسمارت فون با پردازنده 1.5 گیگاهرتزی چهار هسته ای کوالکام، صفحه نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۶۸ پیکسل، ۲ گیگابایت رم، فضای داخلی ۱۶ گیگابایتی و دوربین ۸ مگاپیکسلی که با یک باتری ۲۱۰۰ میلی آمپر-ساعتی همراهی می شوند.
انتظار می رود نکسوس ال جی هم با اندروید 4.2 عرضه گردد.


Android 4.2

همان طور که می بینید، شایعات حاکی از آن است که تمامی این ابزارهای جدید از اندروید 4.2 بهره خواهند برد. گفته می شود نسخه جدید 4.2 اندروید هم با همان نام جیلی بیلی عرضه می شود. زیرا گوگل قصد ندارد در حالی که هنوز تعداد معدودی دستگاه مجهز به جیلی بیلی وجود دارد، با عرضه آن به عنوان یک نسخه جدید تحت نام پای لیمو ترش، باز هم به داستان گسست نسخه ها و نسل های اندروید دامن بزند. از این رو پیش بینی می شود در اندروید 4.2 بیشتر تاکید بر روی محتوا باشد:

درباره خود سیستم عامل هم تا کنون اطلاعات کمی به دست آمده. به نظر می رسد که اندروید 4.2 گوگل، محصولی محتوا-محور باشد که به کاربران اجازه می دهد از طریق ویجت ها به محتوای گوگل پلی دسترسی داشته باشند. یا اینکه با قابلیت Tablet Sharing خانواده ها و کاربران حرفه ای را شگفت زده کند. با این قابلیت شما همانند یک کامپیوتر، می توانید چندین اکانت کاربری روی یک تبلت داشته باشید و با ورود فرد به اکانت، تنها به ایمیل و اطلاعات لاگین تنظیمی خود دسترسی داشته باشد. 
یعنی چیزی شبیه سویچ میان اکانت های ویندوز را به اندروید بیاوریم. 
از دیگر زمینه های بهبود نسخه جدید اندروید می توان به اضافه شدن قابلیت عکاسی پانوراما به تنظیمات دوربین خبر داد که هر دو جهت افقی و عمودی را پشتیبانی می کند.
پیش بینی شما در خصوص کنفرانس هفته آینده گوگل چیست؟ آیا برنامه ای برای خرید هیچ یک از محصولات نکسوسی جدید دارید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.