دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

استیو بالمر در یادداشتی به سهامداران: مایکروسافت کمپانی دیوایس‌ها

رضا باقرزاده در- 2012-10-10 01:20

آقای استیو بالمر مدیر عامل کمپانی مایکروسافت، در نامه‌ای که همزمان با خاتمه سال مالی کمپانی خطاب به سهام‌داران، مشتریان، شرکا و کارمندان منتشر کرد رسماً کسب و کار آینده مایکروسافت را معطوف به دو مورد دانست: «دستگاه‌هایی برای مصرف کننده نهایی» و «خدماتی برای مشتریان شرکتی». 

آقای بالمر در سال 2006 یک تأکید خاص بر روی «توسعه‌دهندگان» داشت و همین چند وقت پیش در مصاحبه با سیاتل تایمز گفت که "مایکروسافت می‌تواند و بایستی یک کمپانی ارائه دهنده خدمات و دستگاه‌ها" در نظر گرفته شود. و حالا در یادداشت سال 2012 خود خطاب به سهامداران، به این نظر حالتی رسمی داده. او در بخشی از نامه خود زیر تیتر «کسب و کار ما: دستگاه‌ها و خدمات» چنین نوشته:

در نامه سال گذشته بیان کردم که در طول زمان، کل ارزش نرم‌افزارهای ما از دریچه چگونگی استفاده مردم از خدمات و دستگاه‌ها در زندگی شخصی‌شان دیده و حس خواهد شد. این یک تغییر جهت محسوس است، هم در کاری که انجام می‌دهیم و هم در نحوه نگاه ما به خودمان -به عنوان یک کمپانی [ارائه دهنده] دستگاه‌ها و خدمات. این [تعریف جدید از کمپانی] بر چگونگی اداره مایکروسافت، چگونگی توسعه تجربه‌های جدید [برای کاربران] و چگونگی ارائه محصولات به بازارهای مصرف و کسب‌و‌کار تأثیر خواهد گذاشت. کاری که در طول سال گذشته به انجام رساندیم و نقشه راهی که در پیش رو داریم این را به زندگی ما آورده.
آقای بالمر در نامه خود زیر تیتر «دستگاه‌هایی همراه با خدمات برای مصرف کننده نهایی» به تکیه مایکروسافت بر شرکای خود برای ارائه سخت‌افزارهای مصرفی و شرکتی مورد نیاز کاربران اشاره کرده و نوشته که «هیچ راهی نیست که بتوان یک لباس واحد را بر تن 1.3 میلیادر کاربر ویندوز پوشانید» ولی پر واضح است که با وجود این تأکید مایکروسافت دارد وارد بازی سخت افزار می‌شود: «زمان‌هایی خواهد بود که ما محصولاتی خاص را برای اهدافی خاص خواهیم ساخت، همانطور که در مورد ایکس باکس این انتخاب را کردیم یا اخیراً‌ در مورد تبلت سرفیس» که اینها را می‌توان هم یک حرکت جدی تلقی کرد و هم تلاشی برای فشار آوردن بر شرکای سخت افزاری برای ساخت محصولات جذاب‌تر که میزبان‌های شایسته‌ای برای ویندوز 8 انقلابیباشند. 

آقای بالمر در یادداشت خود، تأکید کرده که چه در شراکت با سایر کمپانی‌ها و چه در مورد دستگاه‌های خود مایکروسافت، تمرکز بر روی ارائه تجربه‌ای دلپذیر و "یکپارچه" با استفاده از سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات است:
این یعنی همچنان که ما با شرکایمان در حال توسعه دستگاه‌های ویندوزی جدید هستیم خدمات مورد نیاز مردم را هم ارائه می‌کنیم. به علاوه، در حالی که خدمات را برای مشتریان توسعه داده و به روز می‌کنیم، آن را طوری انجام خواهیم داد که از پیشرفت‌های سخت‌افزاری نهایت بهره را ببرند، یکدیگر را کامل کنند و تمام دستگاه‌هایی را که مردم به طور روزانه استفاده می‌کنند یکپارچه نماید تا درست بعد از گشودن جعبه [محصول خریداری شده] هر مشتری بتواند یک دستگاه عالی را در دست بگیرد که به خدمات ارتباطی، تولیدی و سرگرمی ساز منحصر به فرد مایکروسافت وصل باشد و در عین حال دسترسی به خدمات و برنامه‌های شرکا و توسعه دهندگان ما در سرتاسر دنیا را نیز داشته باشد.
آقای بالمر در ادامه یادداشت خود، ویندوز 8 را مثالی عالی از این تغییر رویکرد می‌داند و عرضه آن در 5 آبان را به دستگاه‌هایی با طراحی زیبا و خدمات اَبری پیوند می‌زند: «ویندوز 8 جنبه‌های جذابیت، سبکی و باریکی تبلت‌ها را با قدرت پی‌سی ها یکپارچه می‌کند. زیبا است و کاربردی، و در ضمن عالی برای استفاده شخصی و حرفه‌ای.» 

آقای بالمر اشاره‌ای نیز به مجموعه نرم‌افزاری آفیس می‌کند و نسخه جدید آن را جهشی بزرگ رو به جلو می‌داند:
آفیس جدید از صفر برای ویندوز 8 طراحی شده و با قابلیت‌های لمسی و استفاده از قلم، بهره کامل را از قالب تولیدی [دستگاه‌های] موبایل می‌برد. از تجربه‌های جدید برای خواندن، یادداشت برداری، جلسات کاری و ارتباطات رونمایی می‌کند و ارتباطات جمعی را درست به وسط سناریوهای تولیدی و همکاری می‌آورد. ترکیب یک تبلت ویندوز 8 با [برنامه] وان‌نوت و اسکای درایو نحوه یادداشت برداری، حاشیه نویسی برای اسناد و به اشتراک گذاشتن اطلاعات را به راستی متحول می‌کند. تجربه کامل کار با آفیس جدید، هم برای مصرف کننده و هم برای شرکت‌ها زمانی به دست می‌آید که آن را در کنار یک دستگاه ویندوز 8 و خدمات ابری مانند آفیس 365 قرار دهید.
آقای بالمر بعد از پرداختن به خدماتی که مایکروسافت برای مشتریان شرکتی ارائه می‌کند، ذیل تیتر «آینده ما: فرصت بزرگ» نوشته که سال و دهه آینده پر از فرصت‌های عالی برای کمپانی هستند:
با ورود به عصر جدید، حوزه‌های تکنولوژیک متعددی هستند که ما بر روی آنها به سوی پیشرفت متمرکز هستیم و بخشی از آنها در دستگاه‌ها و خدماتی که امسال عرضه می‌کنیم نیز دیده خواهند شد. رهبری ما در این حوزه‌ها در بلند مدت تبدیل می‌شود به رشد با ثبات. این حوزه‌های تحت تمرکز عبارت هستند از: 

- توسعه دستگاه‌های جدید که راه‌های طبیعی استفاده را در خود داشته باشند از جمله لمس، جسچرها و ارتباط صوتی. 

- ادراکی ساختن بیشتر تکنولوژی‌ها از طریق یادگیری ماشینی تا [دستگاه‌ها] قادر باشند به جای ما عمل کنند، و نه اینکه فقط با دستورات ما عمل نمایند. 

- ساخت و اداره خدمات ابری به روش‌هایی که تجربه‌های جدید و فوق العاده و فرصت‌های تازه برای شرکت‌ها و افراد را در دسترس قرار دهند. 

- پیاده سازی قدرتمند یک پلتفرم، یعنی ویندوز در گستره کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، تلفن‌ها، سرورها و فضای ابری تا یک اکوسیستم مترقی را برای توسعه دهندگان تدارک ببیند، تجربه کاربری دستگاه‌های مختلف را واحد کند، و هنگام عرضه دستاوردهای جدید به بازار چالاکی را افزایش دهد. 

- ارائه سناریوهای تازه به کمک پیشرفت‌های متحول کننده زندگی در زمینه‌های یادگیری، کار، بازی و تعامل اینها با هم.
آقای بالمر در انتهای یادداشت خود مایکروسافت را به خاطر برخورداری از زرادخانه دستگاه‌ها و خدمات، شرکای بزرگ و جایگاه محکم در میان مصرف کنندگان، دارای فرصتی ممتاز برای پیشتاز شدن در این بخش‌ها دانسته:
به راستی عصری جدید برای مایکروسافت در پیش رو است. عصری با فرصت‌های فوق العاده برای خود ما و 8 میلیون توسعه دهنده‌ای که نرم‌افزارهای دستگاه‌های ما را می‌سازند و 640 هزار شریکی که در سرتاسر دنیا داریم، و مهمتر از همه برای افراد و شرکت‌هایی که از محصولات ما برای بروز کامل ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.
مدیر عامل مایکروسافت، یادداشت خود را با اشاره به حجم انبوه کاری که در پیش رو است خاتمه داده و نوشته که محصولات مایکروسافت در حال به پا کردن هیجان هستند: «وقتی مکث می‌کنم تا اشاره داشته باشم که چه مسیر درازی را در چند سال گذشته طی کرده‌ایم و چه راهی را در آینده باید برویم، نمی‌توانم بیش از اکنون هیجان زده و خوش بین باشم.»

نظرات 1 + ارسال نظر
site02 پنج‌شنبه 20 مهر 1391 ساعت 02:21 http://www.site02.sub.ir

85603256032آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site02.sub.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.