دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

مایکروسافت در حال تست یک تلفن هوشمند با طراحی منحصر به فرد

رضا باقرزاده در- 2012-09-03 21:20

با وجود چند تلفن مجهز به ویندوز فون 8 که اخیراً معرفی شدند و برخی از آنها مشخصات بسیار خوبی هم دارند، گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که مایکروسافت در حال کار برای آماده‌سازی تلفن هوشمند خود است. 

غول نرم افزاری دنیا به تولید کنندگانی مثل سامسونگ، نوکیا و اچ تی سی این فرصت را داده تا در موج اول فراگیر کردن سیستم عامل جدیدش (ویندوز فون 8) نقش بزرگی ایفا کنند، ولی به نظر می‌رسد که اگر نتایج مثل ویندوز فون 7 همچنان بد باشد، مایکروسافت خود به طور مستقیم وارد میدان شده و تلفن سرفیس را معرفی کند. 

درست مثل ماجرای تبلتِ سرفیس، مایکروسافت در این مورد هم به دنبال معرفی محصولی استثنایی است که مصرف کننده همانندش را ندیده باشد و می‌خواهد با آن، تجربه‌ای را به کاربران ارائه کند که نتوانند از خیرش بگذرند. منابع قابل اعتماد می‌گویند که این تلفن، هم اکنون در حال پشت سر گذاشتن مراحل تست است و چیزی منحصر به فرد خواهد بود. 

این منابع در گفتگو با wpcentral گرچه به مشخصات سخت افزاری یا زمان عرضه تلفن اشاره‌ای نکرده‌اند ولی گفته‌اند که در مقایسه با تلفن‌های معرفی شده بر مبنای ویندوز فون 8، بی‌نظیر و استثنایی است. شاید به نظر برسد که این حرکت مایکروسافت به شرکایش به خصوص نوکیا لطمه وارد کند، ولی دلایلی وجود دارد که این مسئله را رد کنیم و باور داشته باشیم که مایکروسافت زمان و میدان عمل کافی را به آنها خواهد داد. 

احتمالاً مایکروسافت به دنبال ارائه تلفن خود، در قالب روشی مشابه ارائه تلفن‌های نکسوس توسط گوگل است. یعنی عرضه به صورت آنلاکد فکتوری و در فروشگاه‌های اختصاصی خود. در این صورت، ضمن اینکه چنین تلفنی از آپدیت‌های سریع و بهتر نسبت به سایرین برخوردار می‌شود و مصرف کننده را جذب می‌کند، اما به مدل کسب و کار شرکا که تمرکزشان بر عرضه تلفن با همکاری اوپراتورها (به صورت لاکد فکتوری) است لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. 

یک احتمال قوی که برای عرضه چنین تلفنی به ذهن خطور می‌کند، با در نظر گرفتن این واقعیت معنا پیدا می‌کند که ویندوز فون 8 آخرین تیر ترکش مایکروسافت است، یعنی شکست آن فاجعه بار است؛ بنابراین چنانچه با عرضه تلفن‌های شرکای سخت‌افزاری، جهش چشم‌گیری در جذب کاربران به پلتفرم موبایل مایکروسافت مشاهده نشود، کمپانی رأساً وارد عمل خواهد شد تا الگوی کاری گوگل با نکسوس و اپل با آیفون را به عنوان عملیات نجات در پیش بگیرد. 

در سوی دیگر، با وجود لبخندهای روی صحنه و ابراز خوشحالی از همکاری، غرولندهایی از سوی مایکروسافت شنیده می‌شود زیرا نوکیا با عقب نگه داشتن نام ویندوز فون، تمرکز بسیار زیادی را روی نام تجاری "لومیا" گذاشته، و گویا این غول ردموند را ناراحت کرده. در مقابل نگاه کنید که تلفن‌های جدید اچ تی سی، اساساً نام خود را از نام پلتفرم گرفته‌اند؛ ویندوز فون 8X و ویندوز فون 8S. و این یعنی که مایکروسافت ویندوز فون 8 را در صف اول می‌خواهد، و نه پشت نام‌های تجاری دیگر. 

همزمان در نامه‌ای به کارمندان، مایکروسافت خبر از بالا بردن درجه امنیتی استودیوهای طراحی و تست خود، به منظور اطمینان از لو نرفتن اطلاعات محصولات آینده داده است. و این احتمالاً مربوط به نسل بعدی ایکس باکس، و کسی چه می‌داند، شاید تلفن منحصر به فرد مایکروسافت باشد. 

هر چه که هست، مایکروسافت تا بعد از موج اول تلفن‌های ویندوز فون 8 صبر خواهد کرد و به شرکایش فرصت می‌دهد؛ اگر این موج شکست بخورد، خود دست به کار خواهد شد و اگر موفقیت آمیز باشد، با ورود به عرصه تلفن‌های هوشمند، دوباره ما را غافلگیر خواهد کرد و موج اول را هم بلندتر به سوی هدف پیش خواهد بُرد. 

شما چقدر این احتمال را می‌دهید که مایکروسافت تلفن اختصاصی خود را معرفی کند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.