دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

گزارش مالی HP در فصل سوم سال مالی 2012

رضا باقرزاده در- 2012-08-23 23:06

HP Q3 2012

گفتن اینکه HP در دوره انتقالی به سر می‌برد نباید باعث شود که این کمپانی بزرگ را دست‌کم بگیریم. گزارش فصل سوم مالی 2012 این کمپانی با اینکه عالی نیست ولی تقریباً انتظارات تحلیلگران وال‌استریت را برآورده کرد. 

انتظار می‌رفت که درآمد کمپانی در این دوره سه ماهه، معادل 30.1 میلیارد دلار باشد و HP توانست درآمد 29.7 میلیارد دلار را رقم بزند که در مقایسه با فصل مشابه سال 2011، کاهش پنج درصدی را نشان می‌دهد. بسیاری از درآمدهای HP غیردلاری است و در این مدت دلار در مقابل سایر ارزها تقویت شده، بنابراین اگر تأثیر تغییرات نرخ ارزها را هم لحاظ کنیم، کاهش سالانه درآمد HP تنها به 2٪ خواهد رسید. اما در سمت دیگر حاشیه سود عملیاتی کمپانی، کاهشی 37.8 درصدی را به خود دیده و از 8.1٪ در فصل سوم 2011 به منفی 29.7٪ رسیده است. 

در ستون سود و زیان این دوره، زیانی معادل 8.9 میلیارد دلار درج شده که البته شامل پرداخت بخشی از هزینه خرید کمپانی EDS (به سال 2008) نیز می‌شود. اگر HP در این دوره مجبور به تسویه 10.8 میلیون دلار بدهی‌های قبلی خود نبود، سودی معادل 2 میلیارد دلار در صورت‌های مالی درج می‌شد که نسبت به فصل دوم 2012 (1.6 میلیارد) پیشرفت خوبی محسوب می‌شد. 

در بخش فروش کامپیوترهای شخصی، کاهشی معادل 10٪ در مقیاس سالانه را شاهد هستیم که باعث نگرانی است. اما در بخش نرم‌افزار، نور امیدی به چشم می خورد. چرا که درآمدها 18٪ افزایش یافته است. مگ وایتمن مدیرعامل HP درباره آینده شرکت گفته: «HP هنوز در پله‌های آغازین روند بازگشت چند ساله‌اش به صحنه است و ما با وجود جریان‌های مخالف به پیشرفت خود ادامه خواهیم داد.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.