دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

گزارش مالی دِل در فصل دوم 2012

رضا باقرزاده در- 2012-08-22 14:56

Dell

کسب و کار کمپانی Dell در سه ماهه دوم مالی‌اش در سال 2012 همچنان با مشکل روبرو است. گزارش درآمد حاصل از فروش به مصرف‌کننده عادی، حاکی از 22٪ کاهش نسبت به فصل مشابه سال قبل و رسیدن آن به 2.6 میلیارد دلار است. 

درآمد کلی نیز با کاهشی 8 درصدی به 14.5 میلیارد دلار رسیده که کمپانی آن را مربوط به شرایط بد اقتصادی و نزول در بخش فروش دسکتاپ و لپ‌تاپ می‌داند. این وضعیت در همسویی با پیش‌بینی تحلیلگران در مورد کاهش فروش سخت‌افزارهای دو کمپانی دل و اچ پی قرار می‌گیرد، که از آن به عنوان اثر مستقیم رشد شتابان بازار تبلت‌ها یاد می‌شود. 

اما در بخش فروش مؤسساتی، کمپانی دل رشد 6٪ در مقیاس سالانه را تجربه کرده و درآمد خود را به 4.9 میلیارد دلار رسانده که 34٪ از درآمد کلی را به خود اختصاص داده است. مدیران دل رشد درآمد مؤسساتی را خبری خوش می‌دانند و از آن به عنوان دلیلی برای درستی راهبرد تبدیل شدن به کسب و کاری با تمرکز بر ارائه خدمات به مؤسسات یاد می‌کنند. 

برایان گلَدِن مدیر ارشد مالی در کمپانی دل می‌گوید: «ما حرکت خود به سوی تبدیل راهبرد تجاری کمپانی به مخلوطی از راهکارهای تجاری مؤسساتی را ادامه می‌دهیم که با رشد خالص در بخش‌های سِرور، شبکه‌ها، خدمات، و کسب و کار ذخیره‌سازی IP همراه بوده.» 

در جلسه گزارش مالی دل، به محصولات مبتنی بر ویندوز 8 که در سه ماه پایانی 2012 عرضه خواهند شد نیز اشاره گردید. آقای گلَدِن گفت: «شما اولترابوک‌های ویندوز 8، تبلت‌های All-in-one و دستگاه‌های همگرا را در فصل چهارم امسال و ابتدای سال آینده خواهید دید.» 

وقتی صحبت به ورود مایکروسافت به حیطه ساخت کامپیوتر رسید، گلَدِن در مورد سرفیس گفت: «همان‌طور که شما در مورد ورود مایکروسافت به این بخش فکر می‌کنید، ما هم به آن فکر می‌کنیم. مدتی را به صحبت با مایکروسافت و درک اینکه آنها چطور به قضیه نگاه می‌کنند اختصاص دادیم. واضح است که با آمدن ویندوز 8 به بازار و وجود محصولات متنوع، فرصت‌هایی برای ما هست. و گمان می‌کنم همان موقعی که مایکروسافت سرفیس را عرضه کند، محصولات ما هم از راه برسند. شما محصولات گوناگونی را بر مبنای ویندوز 8 در بازار خواهید دید.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.