دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

سونی، سامسونگ و ال‌جی شرکای گوگل برای ساخت تلفن‌های نکسوس 2012؟

رضا باقرزاده در- 2012-08-22 14:55

Nexus

امسال زمستان، سامسونگ ممکن است تنها شرکتی نباشد که یک تلفن هوشمند جدید از سری نکسوس را روانه بازار می‌کند. گوگل در اکتبر سال گذشته، گلکسی نکسوس را با همکاری سامسونگ معرفی کرد و حالا گویا قصد دارد برای سال 2012، گام بزرگتری بردارد و 3 تلفن از سری نکسوس را با همکاری کمپانی‌های «سونی، سامسونگ و ال جی» تولید کند. 

در نقشه راه زمستانی اوپراتور مخابراتی دوکومویِ ژاپن (Docomo)، به عرضه 3 تلفن نکسوسی جدید اشاره شده و این خبر در کنار اهمیت مستقل خود، می‌تواند تأییدی باشد بر گزارش قبلی وال‌استریت ژورنال (در ماه مِی) مبنی بر تمایل گوگل به همکاری با 5 کمپانی مختلف برای گسترش خانواده نکسوس در سال 2012. می‌دانیم که هم اکنون کمپانی ایسوس نقش خود را با ساخت نکسوس 7 خیلی بی‌نقص به انجام رسانده، پس احتمال دارد بر اساس نقشه راه دوکومو و خبر وال‌استریت ژورنال، یک زمستان طوفانی را در پیش داشته باشیم. 

همزمان با این خبرها و شایعات، سر و کله یک تلفن هوشمند با کد GT-I9260 در بین محصولات آتی سامسونگ پیدا شده که این یکی بر خلاف تمام دستگاه‌های نکسوسی فعلی، SD کارت را هم پشتیبانی می‌کند.


NEW-NEXUS-GT-I9260.png

از سوی دیگر شایعه مذاکره ال جی برای ساخت یک دستگاه نکسوسی را پیش‌تر شنیده‌ بودیم و از آن موقع تا کنون ممکن است قرارداد همکاری با گوگل امضا شده و محصولی در دست توسعه باشد. می‌ماند سونی که گرچه شنیدن نامش در این مورد خاص، کمی غافل‌گیر کننده است ولی به هر حال نیاز دارد در کنار سری Xperia، یک تلفن هوشمند متمایز عرضه کند. 

نام‌های احتمالی که برای سه محصول آتی ذکر شده اینها است:

- سونی: Xperia Nexus 
- سامسونگ: Galaxy Nexus II 
- ال جی: Optimus Nexus

به نظر می‌رسد که تقشه‌های گوگل هر بار بزرگتر از مرحله قبلی به اجرا در خواهند آمد و این کمپانی علاقه مشتریان به سری نکسوس را با ارائه محصولاتی بیشتر در این رده توسط برندهای مختلف که جایگاهی در بازار دارند، جدی گرفته است. 

شما در مورد این شواهد چه نظری دارید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.