دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

شکایت پتنتی گوگل علیه اپل: تلاش برای ممنوعیت ورود آیپد، آیفون و

رضا باقرزاده در 2012-08-18 21:40

به گزارش بلومبرگ، بخش موتورولای گوگل یک دادخواست حقوقی جدید را در زمینه تخلف از پتنت ها بر علیه اپل در کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا در واشنگتن آغاز کرده است. گفته می شود که موتورولا با این شکایت به دنبال ممنوعیت واردات آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و برخی نمونه های کامپیوتر اپل به آمریکا است. 

دادخواهی امروز گوگل، آخرین نمونه از جدال تند و تیز میان اپل و موتورولا/گوگل است. اما آن چه شکایت امروز را جالب می سازد، این است که این دادخواست، اولین شکایت موتورولا علیه اپلپس از خریداری شدن توسط گوگل است. 

هنوز به درستی مشخص نیست که گوگل با چه پتنت ها و حق امتیازهایی قصد دارد از دادخواست خود دفاع کند. در تماس خبرگزاری های مختلف با موتورولا، سخنگوی این شرکت تنها موضوع تسلیم شکایت به کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC) را تایید کرده و از هرگونه اظهار نظر دیگر خودداری نمود. البته برخی شایعات می گویند که موتورولا بر روی تکنولوژی های مورد استفاده در بسیاری از تولیدات سخت افزاری فعلی اپل تمرکز کرده است. حال باید تا روز دوشنبه منتظر بمانیم تا ITC متن کامل شکواییه موتورولا را در سایت خود منتشر کند. 

تا کنون تنها عکس العمل رسمی موتورولا به این جمله ختم می شود:

ما دوست داشتیم که موضوعات مرتبط به این پتنت ها را با مذاکرات حل و فصل کنیم. اما اپل با اکراه و بی میلی تمام، حاضر به حل مشکل با پرداخت لایسنس ها نیست و انتخاب های کمی را برای ما باقی گذارده است. ما باید از خودمان، مهندسان مان و خلاقیت و ابداعات آنها دفاع کنیم.
پیش از این هم قاضی ITC در دعوای حقوقی قبلی موتورولا علیه اپل بر سر پتنت ها، اپل را در یک مورد مقصر دانست و قرار است هفته آینده حکم لازم در خصوص آن را صادر کند. 

احتمالا با شروع این دادخواهی جدید و ادامه دادگاه سامسونگ-اپل ، داستان پتنت ها به قسمت های جذاب و حساس خود نزدیک می شود. پیش بینی شما از سرانجام این دعاوی جنجال برانگیز چیست؟


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.