دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

با فناوری تشدید ویدیویی اویلری: آنچه نادیدنی ست، آن بینی


پژوهشگران دانشگاه ام-آی-تی در حال کار بر روی پروژه هیجان انگیزی هستند که می تواند دوربین تلفن همراه شما را به یک اعجوبه تبدیل کند. این تکنولوژی که "تشدید ویدئویی اویلری " (در واقع بزرگنمایی ویدیویی اویلری) نام گرفته قرار است اطلاعات پنهان شده در ویدئوهای معمولی را برای ما فاش کند. اساس کارش هم بر این است که تغییرات خفیفی که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند را تشدید کرده و آنها را قابل رویت می کند. 

مثلا شما می توانید ویدئوی معمولی فردی را که به دوربین خیره شده است به اپلیکیشن بدهید و ببینید که چطور صورت او با هر ضربان قلب قرمز میشود. با استفاده از این تکنیک شما می توانید حتی یک ویدئوی معمولی از مچ دست خود را بگیرید و بعد مشاهده کنید که چطور شریان رادیال (همان که نبضش را می گیرند) باعث برآمده شدن پوست در هر پالس قلب می شود. تعیین حرکات جزیی مانند حرکات تنفسی هم با این تکنولوژی به راحتی امکان پذیر است. 

محققان قصد دارند با استفاده از این تکنولوژی جالب، ابزارهایی برای کنترل وضع سلامت بیماران و انجام معاینات از راه دور فراهم کنند. داشتن چنین اپلیکیشنی بر روی موبایل هم مطمئنا جالب خواهد بود. البته می توان استفاده های دیگری غیر از موارد پزشکی هم برای این فن آوری در نظر گرفت. فکرش را بکنید که می توانید با یک ویدئوی معمولی از یک فرد و سنجش افزایش مختصر ضربان قلب یا تغییر خفیف رنگ چهره به وضع هیجانی و احساسی او هم پی ببرید. 

شما چه کاربریهای دیگری برای این تکنیک پیشنهاد می کنید؟ توصیه می کنیم ویدیوی جالب این تحقیق را در ادامه مطلب از دست ندهید و در پایان ویدیو ببینید که چرا عکاس های حرفه ای دیجیتال از سه پایه برای ثابت کردن دوربین شان استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.