دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

نگاهی به یک آمار جالب توجه: هفتاد درصد اپلیکیشن‌های تازه برای iOS

گزارشی که شرکت تبلیغاتی و آمارگیری Flurry منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در سه ماه اول سال ۲۰۱۲، از هر ۱۰ اپلیکیشن چدید، ۷ تای آن برای iOS نوشته شده است، این مطلب نشان می‌دهد که پلتفرم شرکت اپل، چقدر در جلب توسعه‌دهندگان موفق عمل کرده است.


به گزارش یک پزشک، معیار این شرکت برای تخمین پروژه‌های تازه، دانلود شدن SDK آمارگیر این شرکت توسط توسعه‌دهندگانی بود که قصد شروع پروژه‌های تازه را داشتند.

 



یکی از دلایلی که باعث جلب توجه توسعه‌دهندگان به iOS شده است، میزان سودآوری بیشتر آن، آن هم به میزان چهار برابر نسبت به اندروید است.

عامل بعدی عقب افتادی اندروید نسبت به ios، چندپارگی یا fragmentation‌ای است که در اندروید وجود دارد، یعنی یک توسعه‌دهنده مجبور است برای سخت‌فازارها و نسخه‌های متعدد اندروید برنامه بنویسد.

از نظر سخت‌افزاری اندروید، تنوع بسیار زیادی دارد، طوری که سامسونگ گلکسی اس II که بیشترین میزان استفاده را در میان ۲۰ گجت پرطرفدار اندرویدی دارد، تنها به میزان ۱۰ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد و سهم ۱۷ گجت پرطرفدار دیگر در این فهرست، تنها شش درصد است. به عبارتی یک توسعه‌دهنده اصلا نمی‌تواند بر سخت‌افزار خاصی تمرکز کند.

 



۷۰ درصد ابزارهای اندرویدی که در شبکه Flurry هستند، هنوز نسخه نان زنجبیلی اندرویدی را اجرا می‌کنند، نسخه‌ای که یک و نیم سال قدمت دارد. حتی نسخه Froyo اندروید، بیشتر از مجموع هانی‌کام و نسخه چهارم اندروید، استفاده می‌شود. یعنی عملا توسعه‌دهنده‌ای که حالا قصد برنامه‌نویسی دارد باید بیشترین تمرکز خود را بر سازگاری اپلیکیشن خود با نسخه‌هایی از انردیوید بگذارد که بیشتر از یک سال پیش عرضه شده بودند! بنابراین او نمی‌تواند خدمات و خصوصیات زیادی برای کاربرانی به‌روزتر در نظر بگیرد و آنها را راضی کند.

اما در دنیای iOS قضیه کاملا متفاوت است، ۷۵ درصد کاربران نسخه +۵ iOS را که همین امسال عرضه شده است، دارند و این مطلب کار را آسان می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.