دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

همزمان با افتتاح شبکه*ی علمی کشور، جی*میل مسدود شد!

قطعی دسترسی به سرویس*های ای*میل از سوی کاربران ایرانی طی 10 روز اخیر به مرحله دوم وارد شده و همچنان کسانی که باید دلایل این قطعی*ها را ذکر کنند، سکوت* اختیار کرده*اند.........

قطعی دسترسی به سرویس*های ای*میل از سوی کاربران ایرانی طی 10 روز اخیر به مرحله دوم وارد شده و همچنان کسانی که باید دلایل این قطعی*ها را ذکر کنند، سکوت* اختیار کرده*اند.

به گزارش GALAXY قطعی*های مکرر سرویس*دهنده*های ای*میل که مدتی است به شکل روال درآمده و تقریبا کاربران دارند به تناوب آن عادت می*کنند، به مرحله*ای رسیده که فعالیت کاربران اینترنت در داخل کشور، مخصوصا کاربرانی را که بخش عظیمی از فعالیت*هایشان توسط ای*میل انجام می*شود، مختل هر چند وقت یک*بار مختل می*کند.

حدود 10 روز گذشته دسترسی به ای*میل*ها قطع شد و به مدت چند روز تداوم یافت؛ حال چند روزی بیش*تر نمی*گذرد که مجددا و یک روز پس از راه*اندازی فاز نخست شبکه علمی کشور، شاهد همان رویه و قطعی ای*میل و جی*میل هستیم.

این رویداد قطعی دوم که دقیقا در شب گذشته همزمان با افتتاح فاز تهران شبکه علمی کشور اتفاق افتاد، این بحث را در بین محافل و فعالان مرتبط با ICT مطرح کرده که شاید هدف بسترسازی و ترویج استفاده از ای*میل داخلی که در درگاه کشور قابل دسترسی است این وضعیت را برای کاربرانی که تا حال حاضر از سرویس*های مشهور ای*میل هم*چون جی*میل و یاهو استفاده می*کرده*اند، به دنبال داشته است. البته ازسوی دیگر بارها در زمینه امن نبودن اطلاعات و حریم*های شخصی در استفاده از سرویس*دهندگان خارجی هم مطرح شده اما به هر دلیل کاربران ایرانی هنوز به استفاده نکردن از این خدمات سوق نیافته*اند.

علاوه بر این مباحث، در زمینه بحث حقوق شهروندی نیز علی مطهری - نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی - دو هفته پیش عنوان کرده بود که باید دلیل قطع پست الکترونیک شهروندان ایرانی طی چند روز اخیر، از مسوولان وزارت ارتباطات و فن*آوری اطلاعات پیگیری شود که آیا مشکلات فنی دلیل قطع ای*میل*هاست یا سرورهای کشورهای خدمات*دهنده دچار قطعی شده*اند.

پیگیری خبرنگار ایسنا از شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، شرکت مخابرات ایران و سازمان فن*آوری اطلاعات به این پاسخ انجامید که این قطعی*ها، به هیچ یک از این ارگان*ها مربوط نمی*شود تا همچنان معمای اختلالات اینترنت و قطعی*های هر از چندگاهی ای*میل*ها در کشور نامشخص بماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.