دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

بازی Need for Speed: The Run

هجده سال و هجده بازی Need for Speed (معروف به NFS)،...

هجده سال و هجده بازی Need for Speed (معروف به NFS)، بیش از این‌که نشانگر طمع ناشر این مجموعه بازی‌ها یعنی شرکت عظیم الکترونیک آرتز (EA) باشد، نشان‌دهنده‌ محبوبیت شگفت‌انگیز این مجموعه بازی‌ ماشین‌سواری است. هجدهمین بازی NFS با نام «گریز» (The Run) اواخر سال 2011 به بازار آمد تا طرفداران NFS برای دیدن نسخه‌ای جدید حتی یک‌سال هم انتظار نکشند.

 به گزارش galaxy مجموعه NFS طی 18 سال حضور مستمر خود در صنعت بازی‌های رایانه‌ای بارها و بارها رنگ عوض کرد و به شکل‌های گوناگون درآمد. از فرارهای بی‌امان در Hot Pursuit تا مسابقه‌های اتومبیل‌رانی زیرزمینی در Underground و از شبیه‌سازی مسابقه‌های اتومبیل‌رانی نیمه‌حرفه‌ای در نسخه‌های ابتدایی تا داستانی هالیوودی با شرکت هنرپیشه‌های معروف در Undercover، همگی محیط‌ها و سبک‌های گوناگونی هستند که سازندگان این مجموعه بازی برای جلب نظر طرفداران خود امتحان کرده‌اند. بنابراین اگر EA را فقط به یک چیز نتوان محکوم کرد، آن تکرار در مجموعه بازی NFS است. این موضوع در بازی «گریز» بیش از هر بازی دیگر این مجموعه صدق می‌کند و شاید بتوان «گریز» را متفاوت‌ترین بازی NFSای که تا به حال ساخته شده است دانست چرا که در این بازی بازیکن برای نخستین‌بار می‌تواند از ماشین پیاده شود و پا روی زمین بگذارد! اما این موضوع به هیچ وجه باعث نمی‌شود روح NFS در این بازی جاری نباشد. این بار باید در مسابقه‌ای که حکم مرگ و زندگی را برایتان دارد، از یک سوی کشور به سوی دیگر بروید و در این راه چاره‌ای جز فشردن پا روی پدال گاز ندارید!



سازندگان این مجموعه بازی قبلاً هم از داستان در برخی نسخه‌های NFS استفاده کرده‌اند، اما این بار برخلاف بیشتر بازی‌های اتومبیل‌رانی، داستان بازی بر گیم‌پلی مقدم است. جک رورک، راننده بی‌نام و نشانی که تا خرخره زیر بار بدهی به خلافکارها فرورفته است است، تنها راه باز پس دادن قرض‌هایش را در برنده‌شدن در مسابقه‌ای می‌بیند که در آن 200 راننده باید 4800 کیلومتر از جاده‌ها را پشت سر بگذارند. گرچه تنها چیزی که دست جک را در این رقابت می‌گیرد ده درصد از جایزه 25 میلیون دلاری است، با این حال او برای صاف کردن بدهی‌های خود چاره‌ای جز شرکت در این مسابقه ندارد. بنابراین بعد از زمان کوتاهی که در گاراژ‌تان می‌گذرانید، باید در نقش جک پشت خط شروع این مسابقه در سانفرانسیکو قرار بگیرید.

رقابت اصلی در بازی به چندین بخش فرعی تقسیم می‌شود که شامل مسابقه‌های متفاوتی مانند جلو زدن از تعداد مشخصی ماشین پیش از رسیدن به خط پایان مسابقه یا طی‌کردن مسیر در زمانی مشخص می‌شود. عجیب اینجا است که هر بار یکی از رقبا را پشت سر می‌گذارید، دیگر او را در بازی نخواهید دید، همچنین اگر حتی یک میلی‌ثانیه دیرتر از زمان مقرر به یکی از چک‌پوینت (Checkpoint)های بازی برسید، چاره‌ای ندارید جز این‌که بازی را از چک‌پوینت قبلی شروع کنید که در واقع همان مسابقه‌ای است که در آن شکست خوردید. این موضوع باعث می‌شود حس حضور در رقابتی عظیم با شرکت 200 راننده از شما گرفته شود، اما از طرفی به بازی کمک می‌کند تا همواره سریع و دیوانه‌وار باقی بماند.



بازی «گریز» با استفاده از موتور Frostbite 2 ساخته شده است، همان موتوری که EA برای ساخت بازی «بتلفیلد 3» به کار گرفت. گرچه این دو بازی سبک کاملاً متفاوتی دارند، اما موتور Frostbite 2 به بهترین شکل از پس ساخت یک بازی سریع و تند و تیز اتومبیل‌رانی برآمده است. بازی از لحاظ بصری عالی است و البته انتظار دیگری هم از این موتور بسیار قدرتمند نمی‌رفت. پس‌زمینه بازی با این که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت از مقابل چشمانتان می‌گذرد، اما بسیار زیبا و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. خوشبختانه کنترل خودروها نیز بسیار خوش‌دست و روان است. کنترل خودرو در این بازی چیزی بین سبک بازی‌های رانندگی Arcade مثل Hot Pursuit و بازی‌های شبیه‌سازی رانندگی مانند Shift است. البته در این بازی خودروها از نظر سبک راندن با هم بسیار متفاوت هستند.

به عنوان مثال ماشین‌های سنگین را در پیچ‌های تند به سختی می‌توان از مسیر مستقیم منحرف کرد، در حالی که ماشین‌های سبک به سرعت می‌توانند در این پیچ‌ها واکنش نشان دهند. سازندگان بازی ادعا می‌کنند بازیکن با راندن هر خودرو در «گریز»، حس انجام دادن یک بازی جدید را تجربه می‌کند. گرچه این حرف سازندگان چندان بی‌راه نیست، اما اغراق شده به نظر می‌رسد.بخش مهم دیگری که برای نخستین‌بار در بازی‌های NFS به کار گرفته شده است، رویداد‌ها سریع هستند که گاه‌و‌بی‌گاه در خلال بازی پدیدار می‌شوند. در چنین حالتی ناگهان تصویر کلیدی که باید بفشارید روی صفحه نمایش داده می‌شود و تنها کسری از ثانیه فرصت دارید تا آن را فشار دهید تا از وقوع حادثه‌ای ناخوش‌آیند که معمولاً به شکست‌خوردن شما در مسابقه می‌انجامد جلوگیری کنید. شاید این ساز و کار در بازی‌ دیگری مانند Heavy Rain به خوبی جا افتاده باشد، اما برای یک بازی اتومبیل‌رانی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. این نوع رویدادها به وفور در خلال مأموریت‌های بازی ظاهر می‌شوند و شما را از حس و حال رانندگی در می‌آورند. تنها پس از رد کردن این رویدادها است که دوباره به جاده برمی‌گردید و می‌توانید رانندگی را ادامه دهید.

http://s2.picofile.com/file/7331962147/1331973469_needforspeedrun_3_s.jpg

 به گزارش galaxy؛در این نسخه از بازی نیز مانند بیشتر بازی‌های NFS می‌توانید خودروهای گوناگون را انتخاب کنید و حتی بخش‌های گوناگون خودرو خود را نیز عوض کنید. هر بار که در جاده ایستگاه پمب بنزینی ببینید می‌توانید داخل آن شوید، سپس می‌توانید خودرویتان را عوض کنید یا هر بلایی که می‌خواهید بر سر خودروی فعلی درآورید. یکی از مشکلات بزرگ بازی این است که کل زمان بازی را مسابقه‌های فرعی پر می‌کنند و هر مسابقه در محیطی جدید انجام می‌شود، بنابراین هیچ فرصتی برای شناختن جاده و مسیرهای میان‌بر ندارید. همین باعث می‌شود با کوچک‌ترین اشتباه از رقبا عقب بیفتید و مجبور شوید مسابقه را از اول شروع کنید. داستان بازی هم بسیار کوتاه است و حرفه‌ای‌های بازی‌های اتومبیل‌رانی می‌توانند در کمتر از 3 ساعت آن را به پایان برسانند، به همین دلیل جذابیت اصلی بازی در بخش Challenge و آنلاین آن نهفته است. در بخش آنلاین می‌توانید همزمان با 8 نفر به رقابت بپردازید و پیست‌های مسابقه بسیار زیاد و متفاوت به همراه خودروها و چالش‌های گوناگون، این بخش را به جذاب‌ترین ویژگی «گریز» بدل کرده است.در کل، اگر بتوانید با بخش رویدادهای سریع بازی کنار بیایید، «گریز» برایتان به یک بازی اتومبیل‌رانی سرگرم‌کننده و بسیار سریع بدل خواهد شد و می‌توانید ساعت‌ها از انجام دادن آن لذت ببرید. همچنین برای کسانی که عاشق مسافرت‌های جاده‌ای هستند، این بازی چندساعتی سفر دیوانه‌وار و هیجان‌انگیز به همراه خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.