رضا باقرزاده در-2013-02-23 23:12
اگر به خاطر داشته باشید چندی قبل درباره اپلیکیشن دارویاب صبحت کردیم . این دسته نرم افزارها اطلاعاتی تخصصی راجع به داروها در اختیار شما قرار می دهند. در آنها می توانید عوارض و کاربرد داروها را پیدا کنید. گرچه اینها اپلیکیشن های تخصصی هستند و بیشتر برای پزشکان کاربرد دارند، اما ممکن است برای کاربران عادی نیز سودمند باشند. امروز هم به معرفی اپلیکیشن «ایراندارو» پرداخته ایم.
این اپلیکیشن در واقع نسخه دیجیتال «کتاب داروهای ژنریک خدام» است و توسط تیم دکتر خدام تهیه شده است.
ساختار کلی نرم افزار ساده و کاربری است. پیچیدگی چندانی در آن وجود ندارد. محلی برای جستجوی نام دارو وجود دارد و می توانید داروهای پر بازدید را علامت بزنید و در جایی دم دست نگه دارید.
جستجوی نرم افزار سریع است و با تایپ کردن هر حرف داروهای دارای آن حروف لیست می شود. طبعا با تایپ چند حرف اولیه داروی مورد نظرتان را خواهید یافت.
پس از رفتن به صفحه هر دارو اطلاعاتی چون: سایر اسم های تجاری، طبقه بندی، راه های تجویز و میزان دوز آنها، اندیکاسیون ها و کنترااندیکاسیون های تجویز، مکانیسم اثر، تداخلات دارویی و عوارض و در آخر توصیه هایی برای خود بیمار مصرف کننده دارو آورده شده است.
امکانات اپلیکیشن مشابه، اپلیکیشن قبل می باشد، با این تفاوت که در اینجا جستجو سریع تر است و دیگر خبری از crash کردن نرم افزار نیست.
برای فعال کردن دارو باید در سایت ثبت نام و هزینه عضویت ۳۰۰۰ تومانی آن را بپردازید. به این ترتیب می توانید یک ابزار (مثلا موبایل خود) را با آن فعال کنید. در این صفحه نسخه های مختلف این اپلیکیشن را برای سیستم عامل های موبایل و کامپیوتر می بینید. لینک صفحه راهنمای نصب.
پست رسیده از برخط نویس
در عرض هشت سال، شرکت گوگل که هیچ سیستم عاملی نداشت، دارای پر استفاده ترین پلتفرم اسمارت فون ها شد. در ادامه در یک اینفوگرافیک این رشد و صعود سریع را مرور می کنیم.
رضا نیک نژاد در -2013-02-21 12:30
سرانجام ساعتی پیش سونی کنسول بازی پلی استیشن ۴ را معرفی کرد. طراحی جدید، دسته های پیشرفته تر و البته پیشرفت در سخت افزار. اما جالب اینجا است که در کنفرانس خبری سونی خود کنسول را ندیدیم. بنابراین هنوز نمی دانیم پلی استیشن ۴ چه شکلی است!
نسل چهارم کنسول بازی سونی دارای پردازشگری ۸ هسته ای است که توسط شرکت AMD ساخته شده. با پردازشگر گرافیکی Radeon که از ۱۸ بخش محاسباتی تشکیل شده و قادر است که تا 1.84 TFLOPS پردازش گرافیکی انجام دهد.
یک بلو-ری درایو هم با سرعت 6X روی آن قرار دارد و البته سرعت آن برای DVD ها معادل 8X خواهد بود و همراه با ۸ گیگابایت رم از نوع GDDR5 وارد بازار خواهد شد.
رم های پلی استیشن چهارم سرعتی برابر با ۱۷۶ گیگابایت در ثانیه دارند و کارت شبکه بیسیم از نوع 802.11n است. به همراه پورت USB 3.0 و بلوتوث 2.1 و اچ دی ام آی و حتی خروجی AV .
دسته کنسول بازی جدید از نظر ظاهری شباهت زیادی به کنسول قبلی دارد. اما تغییرات مهمی در آن داده شده است. اسم آنها DualShock 4 است و یک تاچ پد جدید روی آنها می بینید. علاوه بر آن مجهز به یک جفت دوربین استریو هستند که موقعیت شما را در فضای سه بعدی تشخیص می دهد. یک دکمه Share هم به دسته اضافه شده که با فشردن آن می توان بازی را به صورت زنده برای دیگر دوستان پخش کرد.
امکان مهم دیگر شامل روشن شدن سریع است. پلی استیشن ۴ دارای یک وضعیت Sleep است که در آن انرژی بسیاری کمی مصرف می کند و در اینجا لازم است که با Eye هم آشنا شوید. چشم جدید کنسول سونی که چیزی شبیه به کینکت مایکروسافت است و دارای ۲ دوربین و ۴ میکروفون است. زاویه دید Eye حدود ۸۵ درجه است و قابلیت های زیادی به کنسول نسل جدید اضافه می کند. از جمله تشخیص چهره، موقعیت بازیکنان و حتی تشخیص بازیکنان از روی دسته ای که به دستشان است. با استفاده از نور LED روی دسته ها. البته فعلا نمی دانیم که Eye به صورت پیشفرض همراه با خود کنسول ارایه خواهد شد یا به صورت مجزا به فروش می رسد.
در کنسول جدید می توانید از راه دور کنترل دسته بازی دوست دیگرتان را در دست بگیرید. این امکان برای زمانی مفید است که دوست شما در بازی گیر کرده و به کمک نیاز دارد تا از مرحله عبور کند. امکان استریم بازی ها بین کنسول نسل چهارم و پلی استیشن ویتا هم برقرار شده است.
امکان دیگر پلی استیشن ۴ ارتباط با تلفن همراه و تبلت ها است. چیزی شبیه به امکانی که در کنسول جدید نیتندو قرار دارد. بنابراین می توانید از دستگاه اندرویدی یا iOS خودتان برای ارتباط با پلی استیشن ۴ استفاده کنید.
کاربرد این نمایشگر دوم هم مانند «گیم پد» کنسول نیتندو وی یو است. هرچند سونی توضیح کاملی نداد که آیا می توان روی نمایشگر دوم بازی هم کرد یا فقط برای کنترل بازی به کار میرود.
سونی اعلام کرد پلی استیشن ۴ در تعطیلات پایان سال جاری میلادی وارد بازار می شود، اما هنوز سوالات بدون پاسخ زیادی در مورد این کنسول وجود دارد که یکی از مهمترین آنها قیمت است.
رضا باقرزاده در-2013-02-20 22:45
رقابتی شانه به شانه، آیفون 5 اپل موفق شد بر گلکسی اس سوم سامسونگ فایق آمده و عنوان پرفروش ترین تلفن هوشمند دنیا را در فصل چهارم سال ۲۰۱۲ از آن خود کند. اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی اس 3 توانسته بود در سه ماهه سوم سال گذشته میلادی این عنوان را از آن خود کند.
فروش جهانی اسمارت فون پرچمدار اپل از ۶ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ به بیش از 27.4 میلیون دستگاه در سه ماهه پایانی این سال افزایش یافت. در مقام مقایسه گلکسی اس سوم در همین بازه های زمانی از فروش ۱۸ میلیونی به 15.4 میلیون دستگاهی سقوط کرد.
یکی از مهم ترین دلایل واژگونی در آمار سه ماهه سوم و سبقت سامسونگ، این بود که اپل با آیفون 4S به رقابت و هماوردی با گلکسی اس 3 رفته بود. در آن زمان که آیفون 4S تنها موفق به فروش 16.2 میلیون دستگاه شده بود، galaxy S3 رکورد ۱۸ میلیونی را در کارنامه خود داشت.
البته همراه با فروش چشمگیر آیفون ۵، آیفون 4S هم رشد قابل ملاحظه ای را نشان داده و در سه ماهه چهارم ۲۰۱۲ موفق به فروش 17.4 میلیون دستگاه شده است. همان طور که در جدول زیر می بینید، این دو دستگاه روی هم رفته 20.6 درصد بازار جهانی تلفن های هوشمند را در دست دارند. در حالی که سهم گلکسی اس سوم تنها7.1 درصد ذکر شده است. هرچند که در غیاب دیگر محصولات سامسونگ همچون گلکسی نوت و گلکسی نوت دوم، این رقابت را نمی توان چندان عادلانه دانست.
البته این تنها یک روی سکه است و بخش دیگر داستان شایعاتی است که از ابتدای سال ۲۰۱۳ تا کنون چند بار شنیده شده و تکذیب شده اند. آخرین مورد آنها هم امروز توسط بیزنس اینسایدر و به نقل از فینانشیال تایمز اعلام شد، که خبر از کاهش تولید آیفون 5 و توقف استخدام نیرو در فاکسکان (بزرگترین تولید کننده محصولات اپل ) می دهند.
فاکسکان بزرگترین کارفرمای بخش خصوصی کشور چین محسوب می شود. و در صورت صحت، دلایل فراوانی را برای این موضوع می توان بر شمرد:
- اپل احتمالا در حال آماده شدن برای تولید نسل بعدی آیفون است. تا کنون شایعات فراوانی در خصوص iPhone 5S منتشر شده است.
- اپل در حال تغییر شرکای تجاری و کارخانه های خود است.
- اپل دچار مشکل شده و سعی می کند با بازار اشباع شده اسمارت فون ها به گونه ای کنار بیاید.
مانی رهنما در -2013-02-20 22:41
فکر می کنید شما چه زمانی خواهید توانست برش خودتان از آینده گوگل ساز را در اختیار داشته باشید؟ برای برخی از مردم دنیا، شاید خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کردند. پس از آنکه این شرکت در مراسم Google I/O سال گذشته امکان پیش خرید گوگل گلاس را برای برخی توسعه دهندگان و خبرنگاران فراهم آورد، امروز هم مسابقه ای را در آمریکا شروع کرده تا برخی از این عینک های جادویی را به دست افراد غیرحرفه ای و مردم عادی برساند.
افراد ساکن آمریکا با استفاده از گوگل پلاس یا تویتر می توانند به گوگل بگویند که «اگر یکی از این گجت ها داشتند، با آن چه می کردند». به نظر می رسد گوگل با این روش به دنبال جمع آوری ایده های عالی برای کاربردی کردن گجت جدید خود و پیدا کردن نیازهای بالقوه بازار مصرف است.
ایده های ارسالی باید در کمتر از ۵۰ کلمه بیان شوند و با تگ #ifhadglass علامت گذاری گردند. البته دوستداران روشهای چند رسانه ای هم می توانند ایده خود را در قالب عکس یا ویدیوهای کوتاه بیان کنند. همه افراد بالای ۱۸ سال ساکن آمریکا تا ۲۷ فوریه برای ارسال ایده های شان فرصت دارند.
معدود برندگان خوشبخت این مسابقه (که البته تعدادشان مشخص نیست) قادر خواهند بود از هم اکنون نسخه Explorer عینک گوگل را با پرداخت ۱۵۰۰ دلار پیش خرید کنند. و البته در مراسم های ویژه نیویورک، لوس آنجلس و سانفرانسیسکو هم شرکت کنند.
البته گوگل برای کمک به خلاقیت شرکت کنندگان، تعدادی عکس جدید هم از این گجت جذابش منتشر نموده که در ادامه مطلب می توانید آنها را ببینید.
رضا باقرزاده در-2013-02-20 16:39
آقای پیتر چو (Peter Chou) یکی از 3 مؤسس و در عین حال مدیر عامل فعلی HTC دیروز مراسم شرکتش در لندن را برگزار و جدیدترین پرچمدار خود یعنی One را به دنیا معرفی کرد.
پس از مراسم، این مدیر سیاه پوش با آرامش خاطری که همیشه در گفتارش دیده می شود، به گفتگو با The Verge نشست و نظرات خود درباره محصول جدید و چشم انداز آینده شرکتش را بیان کرد.
به نظر می رسد HTC آمده که بماند، نه اینکه ببازد. در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا ببینیم دیدگاه مدیرعامل درباره عملکرد سال گذشته و راهی که امسال در پیش رو ست، چیست.
مهم ترین درس هایی که پارسال از One X و One S گرفتید چه بودند؟ [این را می پرسم] چون آنها نماینده یک تغییر بزرگ در حوزه طراحی برای HTC هستند، درست مثل One؛ رویکرد امسال شما با پارسال چه تقاوت هایی خواهد داشت؟
خب، پارسال ما مجبور بودیم محصولات عالی ای بسازیم که نوآوری زیادی در خود داشته باشند و بررسی های [سایت ها از] آن محصولات هم بسیار مثبت بود، ولی ما در برقراری ارتباط با افرادی که از محصولات مان آگاهی داشتند و واقعاً تحسین شان می کردند شکست خوردیم. فکر می کنم "چطور به نتیجه رساندن بازاریابی" یکی از درس های ما از آن شکست بود و به همین خاطر است که رویکرد بازاریابی جدیدی را شروع کرده ایم. می خواهیم از این پس ما باشیم که تغییرات را رهبری می کنیم و نوآوری را جلو می بریم، حتی قوی تر از قبل. در ضمن، تغییرات بازاریابی را هم باید درست هدایت کنیم.
شما همیشه به دنبال نوآوری بوده اید، بنابراین این چندان تغییری نکرده ولی [پرسشم این است که] پیامی که برای مشتریان خواهید فرستاد چه تغییری کرده؟
خیلی چیزها [تغییر کرده]، مورد اول این است که بازاریابی به گونه ای مستحکم و قوی شده تا مردم واقعاً پیام ما را بگیرند، و مورد دوم این است که باید بتوانیم به طور صحیح و کارا، بازاریابی خودمان را با شرکا، بازارها و مناطق مختلف هماهنگ کنیم تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. ما نمی خواهیم خیلی گسترده عمل کنیم، می خواهیم باهوش و چالاک باشیم و اول از همه، با آن مشتریانی پیوند برقرار کنیم که معتقدیم هسته اصلی مشتریان مان هستند.
و فکر می کنید آنها چه کسانی هستند؟
فکر می کنیم کسانی هستند که به دنبال متمایز بودن اند و در مورد چیزی که به آن اعتماد دارند، پر اشتیاق اند. آنها چیزی متفاوت از تلفن های جریان اصلی (معمولی) می خواهند، برای نوآوری ارزش قائل اند، قدر طراحی پیشرفته و برجسته و همین طور قدر تجربه های الهام بخش را می دانند. بنابراین ما چنین افرادی را هدف می گیریم.
در همین مورد، [می خواهم بدانم] فردی که محصول HTC را به جای سامسونگ یا اپل می خرد چه طور فردی است؟ چرا باید HTC را به دیگران ترجیح دهد؟
افرادی که از HTC خرید می کنند برای نوآوری ارزش قایل هستند، عاشق طراحی اند، تجربه کاربری خوب را می پسندند و یک اولویت احساسی برای تجربه های الهام بخش قایل اند. در واقع، تجربه کاربری موضوع خیلی برجسته ای است -و برجسته بودن هم یکی از خصوصیت های اصلی HTC است. پس ما یک تجربه برجسته ارائه می کنیم و به شدت معتقدیم که مشتریان با چیزهایی مثل HTC BlinkFeed، تجربه موسیقایی بی نظیر ما، و عکس های Zoe ارتباط برقرار خواهند کرد.
اخیراً مشکلات مالی نسبتاً زیادی داشته اید، پس این سوال به وجود می آید که چرا چنین مشتریانی [که توصیف کردید] به اندازه کافی وجود ندارند؟
وقتی مردم واقعاً محصول را دوست داشته باشند، سود و مسائل مالی به خودی خود از راه می رسد. اولین کاری که باید انجام داد -ما باید انجام بدهیم- این است که بر روی نوآوری و اجرای صحیح تمرکز کنیم.
به نظر شما مشکلات چند سال اخیر به خاطر ناتوانی در برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه HTC بوده؟
دلایل مختلفی هست. جلوتر از همه، این مورد بوده که بازار رقابتی تغییر کرده و در ضمن ما هم در روش های بازاریابی مان مشکلاتی داشته ایم، بنابراین واقعاً یک ترکیبی از مشکلات در بین هست.
یک سوال بزرگ برای خود من اندازه است؛ پرچمدار جدید شما 4.7 اینچی است درست مثل پرچمدار قبلی، و البته Droid DNA (و باترفلای) 5 اینچی را هم دارید...
به نظر ما مردم مختلف اندازه های مختلفی را دوست دارند و البته که ما تلفن های کوچکتری هم داریم.
بله! ولی سوال من این است که چرا یک تلفن پرچمدار در ابعاد کوچکتر ندارید؟
(باز هم) به عنوان یک شرکت، ما محصولات متنوعی داریم و می خواهیم حق انتخاب زیادی را فراهم کنیم. به زودی مدل های جدیدمان هم از راه می رسند.
چرا به نمایشگر 4.7 اینجی وفادار ماندید؟ علت این انتخاب چیست؟
خب، هیچ علتی ندارد. این فقط انتخاب ما برای طراحی این تلفن است. همین.
ولی این باید به خاطر انتظار شما در مورد ترجیحات مصرف کننده باشد، مگر نه؟
همان طور که گفتم، ما طراحی های مختلفی داریم و قالب های طراحی مختلفی. به نظر ما آدم های مختلف چیزهای مختلفی می خواهند. همین. بنابراین این قالب جدید (One) را برای مشتریان مان ساخته ایم و آنها در آغوش اش خواهند گرفت و تحسین اش خواهند کرد.
آیا فکر می کنید این (4.7 اینچ) محبوب ترین قالب طراحی است؟ از نظر محبوبیت چه چیزی را در رده دوم قرار می دهید؟
این یکی از قالب های محبوب است، البته از نظر ما. یک قالب طراحی برای عموم مشتریان در این بازار بزرگ است. در HTC ما دنبال این نیستیم که رده خاصی تعریف کنیم، بلکه ابتدا چند محصول می سازیم و بعد بازخورد بازار را می گیریم. در این زمینه ذهنی باز داریم.
بیایید برگردیم سر نحوه حضور در بازار. گفته اید که مشکل قبلی تان در زمینه کار با اوپراتورها بود. حالا به سراغ یک رویکرد سر راست و متمرکز رفته اید تا مشتریان خاصی را که برند شما را دوست دارند، هدف بگیرید. آیا این به آن معنا است که می خواهید بودجه بیشتری به بخش بازاریابی اختصاص دهید؟
ما می خواهیم رویکرد بازاریابی مان را ارتقا بدهیم تا مطمئن شویم که HTC به مرحله خوبی از آگاهی مردم نسبت به برند و ترجیح آن [به سایر رقبا] برسد. این یکی از چیزهایی است که فکر می کنیم باید بهبودش دهیم. به یاد بیاورید که HTC فقط از سال 2007 به این طرف در بازار ست و در این مدت به یکی از برندهای شناخته شده دنیا تبدیل شده. ما خوب می دانیم که یک شرکت جوان هستیم. داریم یاد می گیریم. از چالش خوش مان می آید. چالش خوب است، باعث پیشرفت، نوآوری و بروز تغییر می شود.
سوال پایانی ما این است که آیا امکان دارد ایده ای درباره انتظارات آینده از HTC به ما بدهید؟ "چیز بزرگ بعدی" که می شود از HTC انتظار داشت چیست؟
الآن کل شرکت بر روی این متمرکز شده که راه را برای HTC One هموار کند.
One آینده نزدیک شرکت شما است. در مورد چند ماه آینده چطور، یا یک سال دیگر، انتظار بزرگ بعدی مان از HTC چه باشد؟
فعلاً فقط روی One متمرکز هستیم.
(پایان مصاحبه)
امین باقرزاده در -2013-02-20 16:34
HTC One با یکی از چیپ های جدید کوالکام یعنی اسنپدرگون 600 به میدان آمده که دارای 4 هسته پردازشی Krait 300 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. بنابراین انتظار می رود برخی از بهترین نتایج عملکردی را از خود به جای بگذارد.
ولی واقعیت این است که نه تنها عملکرد اسنپدرگون 600 عالی است بلکه از برخی جهات فراتر از انتظار نیز هست.
در ادامه مطلب با برخط همراه باشید تا به این نتایج بپردازیم.
محمد رضا حقیری در -2013-02-20 16:31
انویدیا که در نمایشگاه CES 2013 از چیپ جدید خود یعنی تگرا 4 رونمایی کرده بود، دیشب قبل از هیاهوی HTC یک چیپ دیگر با نام تگرا 4i را هم معرفی کرد. تفاوت اصلی 4i با 4 در این است که 4i در درون خود چیپ i500 LTE را نیز جای داده و یک راهکار جامع به شمار می رود در صورتی که تگرا 4 تنها واحدهای گرافیکی و پردازشی را در خود دارد و برای مودم مخابراتی باید از چیپ های مستقل در کنار آن استفاده کرد.
تگرا 4i بر اساس معماری ARM Cortex-A15 ساخته نشده و هسته های گرافیکی کمتری نیز دارد ولی این کمبودها نسبت به تگرا 4 منجر به کاهش اندازه بخش های پردازشی و ادغام چیپ LTE در درون چیپ مجتمع شده. در تگرا 4i با 4 هسته پردازشی Cortex-A9 روبرو هستیم که بر روی فرکانس 2.3 گیگاهرتز قفل شده اند. می توان گفت تگرا 4i میدان سوپرفون ها و تبلت ها را برای تگرا 4 خالی گذاشته و انویدیا با آن، تلفن های میان رده و جریان اصلی بازار را هدف گرفته.
دیگر مشخصات چیپ جدید را می توانید در جدول کاملی که در زیر قرار دارد مشاهده کنید.