ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 |
رضا باقرزاده در - 2013-02-06 20:23
گوگل روز سه شنبه بار دیگر صفحه نسخه های پلتفرم اندروید خود را به روز کرده و سهم هر یک از انها را اعلام کرد. آن گونه که پیدا است، اگر چه نسخه های جدید اندروید رشد خوبی داشته اند، اما همچنان بخش اعضم بازار اندروید، در دست نسخه های قدیمی آن است که این یک ضعف در امنیت و تجربه کاربری برای این شرکت به حساب می آید.
اکنون اندروید 4.1 و 4.2 جیلی بیلی همچنان در حال رشد بوده و امید فراوانی به آنها در بازار است. اما نشانه های متعددی حاکی از آن است که اندروید 4.0 بستنی حصیری دیگر هیچ گاه سهمی بیش از ۳۰ درصد را از آن خود نخواهد کرد. این در حالی است که فعلا اندروید 2.3 نان زنجبیلی هنوز بر بیش از ۴۵ درصد بازار اندرویدی ها حکمرانی می کند.
اگر به جدول زیر نگاهی بیاندازید، مشاهده می کنید که 13.6 درصد اندرویدی ها مشغول کار با جیلی بیلی هستند. ۲۹ درصد آنها بستنی حصیری را روی اسمارت فون های خود دارند. 1.3 درصد هم از شانه عسل (نسخه ویژه تبلت) بهره می برند و به شکل غم انگیزی 8.1 درصد هم همچنان اندروید 2.2 فوریو را در دست دارند. بیشترین سهم هم فعلا با 45.6 درصد از آن نان زنجبیلی است.
ماه گذشته میلادی گوگل بالاخره توانست از خطوط هدف مهمی در سرزمین اندروید عبور کند: سهم جیلی بیلی به بالای ۱۰ درصد رسید. سهم نان زنجبیلی به کمتر از ۵۰ درصد رسید. سهم نسخه های پایین تر از 2.3 به کمتر از ده درصد رسید. اندروید 4.2 با رشد 0.2 درصدی، به 1.4 درصد رسید و اندروید 4.1 با رشد چشم گیر 3.2 درصدی، توانست سهم خود را از 5.9 درصد به 9 درصد برساند.
همان طور که می بینید، داستان شکاف میان نسخه ها همچنان در اندروید ادامه داشته و تبدیل به دردسر بزرگی برای گوگل شده است. اگر چه در چند وقت اخیر این شرکت در کنترل اوضاع بسیار خوب عمل کرده است. هرچند که با توجه به شایعات شنیده شده، در بهار امسال شاهد عرضه اندروید پای لیموترش هم خواهیم بود و بسته به اینکه سیستم عامل جدید بر روی چه دستگاه هایی عرضه شود، باز این داستان و رتبه بندی ها دستخوش تغییر خواهند شد. پیش بینی شما در این خصوص چیست؟