دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

ورود IBM Labs به دنیای واقعیت افزوده، با اپلیکیشن موبایل ویژه خر

اگر خواننده همیشگی نارنجی باشید، حتما با تاریخچه شرکت IBM و تاثیر آن بر دنیای تکنولوژی و زندگی روزمره آشنا هستید و داستان آن را از حافظه ۴ کیلوبایتی تا جا دادن هر بیت در ۱۲ اتم دنبال کرده اید. اکنون نیز شرکت معظم آی بی ام تصمیم گرفته وارد عرصه جدیدی از دنیای تکنولوژی شود. این شرکت امروز یکی از آخرین دستاوردهای بخش تحقیق و توسعه خود در زمینه واقعیت افزوده را رونمایی کرد: اپلیکیشن موبایل برای خرید. به نظر می رسد بیگ بلوتصمیم دارد که به جای کار بر روی طرح های بلندپروازانه، واقعیت افزوده را با یکی از مهمترین کارهای روزانه ادغام کند. 

این اپلیکیشن که هنوز در مراحل اولیه توسعه است، به کاربر اجازه خواهد داد با حرکت در میان قفسه های فروشگاه و نشانه گیری دوربین موبایلش به سوی اقلام موجود، جزئیات بیشتر درباره محصول، پیشنهادات دیگر خریداران و یا کوپن های تخفیف آن را مشاهده و دریافت کند. علاوه بر این، خریدار می تواند خصوصیات ویژه موردنظر خود را برای هر گروه از محصولات در برنامه ثبت کند، تا اپلیکیشن آی بی ام، هنگام نمایش اطلاعات هر محصول، آنها را با موارد مورد نظر کاربر تطبیق دهد. این موارد می تواند شامل آلرژی ها، میزان شکر، میزان کالری یا ارگانیک بودن محصول و... باشد. 

آی بی ام همچنین قصد دارد در همکاری با فروشگاه ها و توضیع کنندگان عمده، فروش ها و تخفیف های ویژه هر محصول را هم از طریق این اپلیکیشن عرضه کنند. البته این کار به نفع تولیدکنندگان هم هست، زیرا عادات انتخاب کالا و خرید هر یک از کاربران هم با اطلاعات جمع آوری شده توسط این اپلیکیشن، قابل سنجش و بررسی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.