دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

ولفرام آلفا به پرسش‌های مهم شما در توییتر پاسخ می‌دهد

مصطفی باقرزاده - شنبه - ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - 22:35

تصور کنید چقدر فوق‌العاده می‌شد اگر قادر بودید هرگاه اراده کردید یک سوپرکامپیوتر را فرا خوانده و از او بخواهید عملیات داده کاوی مورد نظرتان را اجرا کند. اکنون شرکت Wolfram Research در اقدامی جالب توجه سیستم Tweet a Program را راه‌اندازی کرده تا افراد از طریق توییتر به پاسخ نیازهای پردازش داده‌ای خود دست یابند.

 اینکه یک سیستم پردازشی با توان بالا قادر باشد از طریق توییتر به درخواست‌های شما مستقیما پاسخ دهد می‌تواند ایده‌ی بسیار جذابی باشد. امروزه افراد بسیاری از این پلتفرم میکروبلاگینگ برای برقراری تعامل‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند و پس از فیسبوک کمتر کسی را خواهید یافت که در توییتر حضور نداشته باشد. همین باور موجب شد شرکت تحقیقاتی ولفرام، سیستم Tweet a Program را برای موتور دانش محاسباتی خود یعنی ولفرام آلفا راه‌اندازی کند.

بنابراین اکنون ابر رایانه‌ی شرکت Wolfram Research با نام Wolfram Alpha نیز به لیست حاضران این شبکه‌ی اجتماعی افزوده شده است. در اطلاعیه‌ی رسمی راه‌اندازی این سیستم، بنیان‌گذار این شرکت یعنی استیون ولفرام به توضیح این مساله پرداخته که حتی درخواست‌های پیچیده نیز می‌تواند در فضای 140 کارکتری توییتر اجرا شود که حتی تجسم داده‌ای را نیز شامل خواهد شد.

در صورتی که در خیال پرسش و پاسخ با این سیستم هستید، کافی است درخواست خود را برای wolframtap@ توییت کنید، اما باید در نظر داشته باشید که بدون داشتن پیش زمینه‌ی قبلی از پایه‌های زبان Wolfram Language Code نمی‌توانید انتظار هیچ پاسخ معناداری از آن داشته باشید و ابتدا لازم است به یادگیری آن بپردازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.