دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

اپ خط: Dashlane، اپلیکیشنی مطمئن و مفید برای مدیریت رمزها

رضا باقرزاده - سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - 22:15

Dashlane یک اپلیکیشن مدیریت دانلود با رابط کاربری ساده، قابلیت‌های امنیتی فراوان و امکان استفاده در چندین پلتفرم است. برای استفاده از این ابزار کافی است در آن ثبت نام کرده و از قابلیت‌های آن روی تلفن هوشمند و کامپیوترر دسکتاپ برای پر کردن سریع فرم‌ها و نگهداری از رمز عبورها بهره‌مند شوید. در ادامه همراه برخط باشید.

 

اپلکیشن‌های زیادی برای مدیریت رمز‌ عبور وجود دارند که اکثر آنها دارای قابلیت‌های امنیتی بسیار مستحکمی هستند و به این راحتی‌ها نمی‌توان به آنها نفوذ کرد. از بین این ابزارها می‌توان به LastPass ،KeePass ،OnePassword و... اشاره کرد. اما یکی از پیشرفته‌ترین این ابزارها که از دارایی‌های گوگل محسوب شده و در نتیجه پشتیبانی گوگل را نیز با خود همراه دارد، Dashlane نام دارد. این اپلیکیشنِ چند-پلتفرمی، در بین پلتفرم‌های مهم فقط ویندوزفون را کم دارد. دَش‌لین در پلتفرم‌های ویندوز، مک، اندروید و iOS در دسترس است و افزونه‌های آن برای مرورگرهای مهم نیز وجود دارد.

مهم‌ترین مزیت Dashlane رایگان بودن آن در تمامی پلتفرم‌ها است. البته اگر بخواهید قابلیت‌های بیشتری داشته باشید می‌توانید با پرداخت مبالغی آن‌ها را فعال کنید، اما برای کاربردهای معمولی، امکاناتی که در نسخه رایگان وجود دارد کافی و مناسب به نظر می‌رسد. من خودم پیش از این از LastPass استفاده می‌کردم، اما از امروز به Dashlane مهاجرت کردم. دلیلش هم پولی بودن نسخه موبایل LastPass بود. کار سختی است؟ اصلا! شما می‌توانید اطلاعات پسووردها و Form Fillهای خود را از سایر اپلیکیشن‌های مدیریت پسوورد، تنها با چند کلیک وارد حساب Dashlane خود کنید. برای این کار می‌توانید به صفحه راهنمای مهاجرت به Dashlane سری بزنید.

 پس از ساخت حساب و نصب افزونه و اپلیکیشن روی پی‌سی نوبت به اپلیکیشن موبایل می‌رسد. با نصب اپلیکیشن و وارد کردن مستر پسوورد، اطلاعات رمزهای عبور و فرم‌های شما همگام‌سازی شده و در تلفن نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید. دو راه برای استفاده از این اپلیکیشن روی موبایل وجود دارد. راه اول این است که کیبورد پیش‌فرض تلفن خود را به کیبورد اختصاصی Dashlane تغییر دهید. در این صورت در هر مرورگری که باشید به راحتی می‌توانید با استفاده از کیبورد، نام کاربری، رمز عبور و همه فرم‌ها را در یک چشم به هم زدن پر کنید و وقتتان را برای وارد کردن دستی اطلاعات هدر ندهید.

اما اگر دوست ندارید کیبورد دستگاهتان را تغییر دهید، می‌توانید از مرورگر Dashlane که به همراه اپلیکیشن مدیریت پسوورد آن روی تلفن شما نصب می‌شود استفاده کنید. وقتی با این مرورگر به وب‌گردی می‌پردازید، می‌توانید به راحتی از قابلیت یکپارچه آن با Dashlane ببرید. هر جای نیاز به وارد کردن اطلاعات باشد گزینه‌های مرتبط به شما نمایش داده می‌شوند و شما با لمس گزینه مورد نظر وارد حساب کاربری شده یا یک فرم بلندبالا را با یک لمس سریع پر می‌کنید.

با توجه به این که Dashlane جزو دارایی‌های گوگل محسوب می‌شود، می‌توان امیدوار بود که آن را با مرورگر کروم برای اندروید و iOS یکپارچه سازد تا بتوان بدون نیاز به مرورگر اختصاصی از آن بر روی مرورگر محبوب گوگل استفاده کرد.

برای دریافت نسخه ویندوز یا مک این اپلیکیشن می‌توانید به صفحه اصلی آن مراجعه کنید و سپس افزونه آن را نیز نصب کنید. این اپلیکیشن برای پ لتفرم های موبایل اندروید و iOS در دسترس است.















اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل REZANANI1375@GMAIL.COM با ما در میان بگذارید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.