دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

ویندوز 9 در 8 مهرماه رونمایی می شود.

رضا باقرزاده - سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - 21:42

مایکروسافت یک رویداد اختصاصی را در ۳۰ سپتامبر یا ۸ مهرماه ترتیب داده است تا در آن از نسخه‌ی بعدی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل دنیا پرده بردارد. انتظار می‌رود در این رویداد ویندوز ۹ که با نام رمز Threshold شناخته می‌شود، معرفی گردد.

 

ری‌کد گزارش کرده که مراسم ۳۰ سپتامبر توسط تری میرسون و جوی بلفیرو مدیران ارشد بخش ویندوز مایکروسافت رهبری خواهد شد. آن‌ها درباره‌ی بخش‌هایی که مایکروسافت بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کرده و همچنین امکانات جدیدی که به ویندوز ۹ اضافه شده است، صحبت خواهند کرد. گفته می‌شود در همان ۸ مهرماه نسخه‌ای اولیه از ویندوز ۹ در اختیار توسعه دهندگان و افرادی که مایل به آزمایش نسخه‌ی اولیه هستند قرار می‌گیرد.

معمولا مایکروسافت پیش از ارائه نسخه‌ی نهایی از سیستم‌عامل خود، چند ماه نسخه‌ی اولیه را توسط افراد مختلف آزمایش می‌کند تا مشکلات احتمالی آن رفع شود و نسخه‌ی نهایی با حداقل اشکالات در اختیار کاربران قرار گیرد.

همچنین گفته می‌شود که مایکروسافت در رویداد دو هفته‌ی آینده خود قصد دارد بیشتر بر روی کاربران اهل کسب و کار و شرکت‌ها تمرکز کند. پس از آن چند رویداد دیگر نیز برای معرفی امکانات ویندوز با حضور اقشار دیگر برگزار خواهد شد.

مایکروسافت اولین بار در ماه آپریل، سرنخ‌هایی را از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ویندوز خود ارائه کرد و در آن از تلاش‌هایش برای جلب رضایت بیشتر کاربران محیط دسکتاپ گفت. از جمله‌ی مهم‌ترین تغییرات در ویندوز ۹ می‌توان به بازگشت تمام و کمال منوی سنتی استارت با ظاهر مدرن اشاره کرد.

مایکروسافت همچنین اقدام بسیار مهم دیگری در ویندوز ۹ انجام داده است تا توسعه دهندگان بتوانند به راحتی اپلیکیشن‌های خود را برای کلیه پلتفرم‌های مبتنی بر ویندوز منتشر کنند. اگر این موضوع به خوبی پیاده شود، آن‌وقت توسعه دهندگان میلیون‌ها اپلیکیشن ویندوزی می‌توانند محصولات خود را برای پلتفرم‌های ویندوز فون و ویندوز RT و حتی ایکس‌باکس وان منتشر کنند. دیروز در زومیت خواندید که مایکروسافت قصد دارد ویندوز فون و ویندوز RT را نیز یکی کرده و آن‌ها را هم با نام ویندوز ارائه کند. همه این اقدامات مایکروسافت به یکپارچه‌سازی بیشتر پلتفرم ویندوز و قدرتمند کردن بیش از پیش این سیستم‌عامل کمک می‌کند.

سیستم‌عامل ویندوز در دنیای کامپیوترهای شخصی بی‌نظیر است. آمارها نشان می‌دهد که حتی در شرایطی که دنیای PC روند نزولی را طی کرده، اما باز هم تعداد کاربران سیستم‌عامل ویندوز به مراتب بالاتر از رقبایی همچون توزیع‌های لینوکس یا OS X اپل است. حال اگر مایکروسافت بتواند از پتانسیل بالای پلتفرم ویندوز خود برای استفاده در فرم‌فکتورهای دیگر مثل موبایل و تبلت نیز نهایت استفاده را ببرد، احتمالا به موفقیت آن‌ها در ابزارهای موبایل منجر خواهد شد.

حال باید تا ۸ مهرماه منتظر ماند و دید مایکروسافت چه تغییراتی را در سیستم‌عامل ویندوز خود اعمال خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.