X
تبلیغات
رایتل
استیم فارسی چه کسی زنده می ماند؟ - دنیای فناوری - برخط

امین باقرزاده - سه شنبه - ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - 21:32

مقالات اختصاصی barkhat


هشت نوجوان ماجراجو تصمیم به سفر به کوهستانی مرموز می گیرند که ظاهرا قبلا عده ای در آن جا ناپدید شده اند.ورود آن ها به این مکان افسانه ای به معنای گیر افتادن در تله ایست که سرنوشتی جز مرگ را برایشان به ارمغان نمی آورد.آن ها هفت ساعت تا طلوع خورشید فرصت دارند تا زنده بمانند و این هفت ساعت،بدترین هفت ساعت عمرشان خواهد بود.

  

Until Dawn نخستین بار در Gamescom سال 2011 معرفی شد.یک بازی ترسناک در سبک اول شخص که از کنترلر Move پشتیبانی می کرد و در هیاهوی دیگر بازی های انحصاری PS3 گم شد.تا جایی که حتی خبر کنسل شدن بازی نیز به گوش می رسید.تا این که بالاخره سازندگان در Gamescom امسال دوباره بازی خود را معرفی کردند و این بار جزییات بیشتری نیز به نمایش گذاشتند که نوید یک بازی موفق ترسناک را می دهد.

مسئولیت طراحی داستان بازی را دو کارگردان چیره دست سینما در ساخت فیلم های ترسناک یعنی Larry Fessenden و Graham Reznick بر عهده گرفتند.از همان چند خط ابتدایی می توانید دریابید که اسکلت کلی داستان بازی شباهت فراوانی به فیلم های سینمایی دارد.ویژگی اصلی داستان Until Dawn در تعاملی بودن آن با گیم پلی بازیست.بازی در هفت ساعت جریان دارد و این هفت ساعت کاملا Real Time خواهد بود.سرنوشت تمام کاراکترها به تصمیمات شما بستگی دارد.این که بازی چه طور پیش می رود هم به عملکرد شما بستگی دارد.همین دو عامل می تواند Until Dawn را به عناوین David Cage نزدیک کند.با این تفاوت که بازی در فضایی متفاوت جریان دارد.می توانید به راحتی حدس بزنید که بازی پایان های مختلفی خواهد داشت و ظاهرا تعداد پایان های بازی نیز بسیار زیاد است.ممکن است بتوانید هر هشت نفر را تا صبح زنده نگه دارید،ممکن است همه آن ها به فجیع ترین شکل ممکن کشته شوند.این به تصمیمات شما بستگی دارد.

Until Dawn دگرگونی های فراوانی را به خود دید.اولین تغییر،کوچ بازی از نسل هفتم به نسل هشتم است.حالا سازندگان می توانند با استفاده از قدرت فوق العاده PS4،اثری بزرگ تر و بهتر بسازند.بازی از نسخه ارتقا یافته موتور گرافیکی Killzone:Shadow Fall بهره می برد و در نمایش هایش هم قدرت گرافیکی خود را به خوبی نشان داده است.شاید اصلی ترین نکته گرافیک Until Dawn که برجسته تر از سایر بخش هایش بود،طراحی بسیار عالی صورت کاراکترهاست که حالات احساسی آن ها را به زیبایی نشان می دهد.این مسئله خود می تواند یکی از ارکان اصلی القای ترس در بازی باشد.در سایر موارد هم گرافیک بسیار چشم نواز جلوه می کند و به خصوص افکت خون(که ظاهرا قرار است بسیار دیده شود!) که در جای جای بازی دیده می شود.

از مسائل فنی که بگذریم،می رسیم به اصلی ترین رکن بازی یعنی گیم پلی.تاکنون نمایش دقیقی از روند گیم پلی بازی نشان داده نشده.اما می توان دریافت که Until Dawn یک Survival Horror است.چیزی شبیه به سری Siren یا سری بازی های Saw.قرار نیست با لشکری از زامبی ها و موجودات کریح الخلقه به سبک Resident Evil یا Dead Space روبرو شوید.گاهی باید از باز شدن ناگهانی یک در و یا قدم های سنگین یک موجود عجیب بترسید.در عین حال باز هم نمی توان نوع ترس Until Dawn را همچون Silent Hill ترس Psychdelic دانست.چرا که ضرب آهنگ بازی بسیار سریع است و لحظه ای قرار نیست آرامش داشته باشید!

سازندگان بازی تاکید بسیار زیادی دارند تا Until Dawn را به عناوین سینمایی نزدیک کنند.آن ها زاویه دوربین بازی را از اول شخص به سوم شخص تغییر دادند و معتقدند که این تغییر می تواند به سینمایی تر شدن بازی کمک کند.از آن جا که اتمسفر بازی بسیار تاریک،سرد و مه آلود است،چراغ قوه نقشی اساسی در روند گیم پلی بازی دارد.بنابراین سازندگان برای آن که حس در دست گرفتن چراغ قوه را بیشتر به مخاطب القا کنند،Until Dawn را برای کنترلر Move نیز طراحی کرده اند.البته بعد از انتقال بازی از نسل هفتم به نسل هشتم،سازندگان اعلام کردند که بازی برای DualShock 4 بسیار عالی طراحی شده.این جمله کمی ابهام برانگیز است.چرا که دقیقا معلوم نیست حالا که بازی برای DualShock 4 طراحی شده،همچنان از کنترلر Move پشتیبانی می کند یا خیر.گذشته از این بحث،Until Dawn قرار است از تکنولوژی اسرارآمیز واقعیت مجازی Sony بهره ببرد.تکنولوژی بزرگی که بسیاری آن را دریچه ای به تکنولوژی آینده می دانند.تجربه یک عنوان ترسناک با این تکنولوژی می تواند خارق العاده باشد.

هنوز تاریخ انتشار مشخصی برای Until Dawn مشخص نشده.سازندگان بعد از این که تصمیم گرفتند بازی خود را بر روی PS4 منتشر کنند،دست به تغییرات وسیعی زدند و حتی داستان بازی را نیز از نو نوشتند.Until Dawn اگر بتواند عنوان موفقی شود،نه تنها تبدیل به یکی از انحصاری های موفق PS4 خواهد شد،بلکه روح تازه ای به بازی های ترسناک خواهد داد و طرفداران این سبک را نیز هیجان زده خواهد کرد.همه چیز به آن هفت ساعت مرگبار بستگی دارد.


مقالات اختصاصی barkhat


 


مقالات اختصاصی barkhat


دیدگاه (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.

ابزار هدایت به بالای صفحه

برخط