دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.
دنیای فناوری - برخط

دنیای فناوری - برخط

به دلیل بروز بودن وبلاگ از صفحات بعدی نیز بازدید بفرمایید.

جیمیل از این پس امکان لغو ساده‌ی اشتراک خبرنامه‌ها را فراهم می‌کند

رضا باقرزاده - جمعه - 17 مرداد 1393 - 10:17

اگر چندان در دنیای اینترنت تازه وارد نباشید، مسلما تعدادی خبرنامه ایمیلی وجود دارد که اصلا وقت صرف خواندن آن‌ها نمی‌کنید. گاهی روال لغو عضویت در این خبرنامه‌ها چنان دشوار است که حذف کردن ایمیل‌های رسیده راهکار ساده‌تری به نظر می‌رسد. اما به نظر می‌رسد گوگل در سرویس جیمیل خود برای این مساله چاره‌ی تازه‌ای اندیشیده است.

 اگر از سرویس جیمیل استفاده می‌کنید از این پس مجبور نخواهید بود چهره‌ی مبارک ایمیل‌های چکیده مطلب یا پیشنهادات خرید را مشاهده کنید. پس از ارائه‌ی آزمایشی چند مرحله‌ای، سرانجام گوگل بصورت رسمی کلید لغو اشتراک (Unsubscribe) در خبرنامه‌ها را به رابط کاربری تحت وب جیمیل اضافه کرد. در صورتی که جایی در ایمیل وارده خبری از لینک لغو اشتراک باشد که از عمد توسط ارسال کننده گم و گور شده یا بسیار خارج از دید قرار داده شده باشد، از این پس جیمیل آن را بصورت یک کلید قابل دسترس در کنار آدرس فرستنده به نمایش در خواهد آورد. کافی است بر روی آن کلیک کنید و برای همیشه از شر دریافت هفتگی یا ماهانه‌ی این ایمیل‌ها خلاص شوید.

از این پس هرگاه فرستنده‌ی ایمیل امکان لغو اشتراک را در آن تعبیه کرده باشد، یا با ایمیل‌های پیشنهاد فروش، خبرنامه‌های انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی سر و کار داشته باشید، جیمیل امکان لغو اشتراک را بصورت کاملا قابل مشاهده در قسمت بالایی ایمیل و در کنار آدرس فرستنده به نمایش خواهد گذاشت. در صورتی که شما به محتوای این پیغام‌ها علاقه‌مند باشید به هیچ عنوان این ویژگی دست و پای شما را نخواهد گرفت اما اگر قصد جلوگیری از دریافت چنین نامه‌هایی را داشته باشید، به سادگی به شما کمک خواهد کرد تا صندوق ورودی بهتر و مرتب‌تری داشته باشید.

چنین قابلیتی احتمالا در خصوص اسپم‌ها یا اشتراک‌های اسپم‌وار که به عمد راهی برای لغو اشتراک نمی‌گذارند فایده‌ی چندانی نخواهد داشت اما در هر حال امکانی را فراهم می‌کند که قادر باشید بیش از پیش بر روی ایمیل‌هایی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید تمرکز کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.